Schuilstal wordt verplicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:31

Heel interessante discussie, maar als ik me niet vergis gaat iedereen hier voorbij aan 1 ding: het Paardenbesluit van de DB is nooit als wet aangenomen toch? Het is een leidraad, maar ik dacht niet dat het tot wet was aangenomen. Er staat mij bij dat de minister veel punten te ver vond gaan en niet te handhaven. Heeft naar mijn weten ook nog de Bokt voorpagina gehaald.

Edit: zie net dat Yamcha dit ook al aanhaalde.

branka16

Re: Schuilstal wordt verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 00:32

Zal het er nooit doorkomen dan?

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:09

branka16 schreef:
Zal het er nooit doorkomen dan?

Ik denk het niet, althans voorlopig niet. Dierenbescherming kan wel dingen willen, het moet wel haalbaar zijn. Zeker zolang er andere wet- en regelgeving is waaraan voldaan moet worden (bouwvoorschriften- en vergunningen e.d.). De Dierenbescherming kijkt puur naar belangen voor het dier, maar is bepaald geen wetgevende instantie.
Ik denk wel dat er de komende jaren nog intensiever naar de paardenhouderij gekeken gaat worden en wellicht dat er nog meer voorwaarden geen komen. Het is echter al heel wat dat er nu een Paardennota ligt en gezien de snelheid van de besluitvorming in Nederland denk ik dat het hier voorlopig wel bij gaat blijven. En mocht het ooit wel zo zijn, krijg je vast eerst nog een lange periode van gewenning en gedoging...

wietskewin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:14

in ieder geval zou het wel beter zijn hoor, ik vind dat in elke wei, ook als ze maar een paar uurtjes buiten staan, een schuilstal/ inloopstal moet staan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:16

Iets wat niet haalbaar is kunnen ze niet verplichten.
Word een schuilstal verplicht,dan kunnen veel mensen hun paard verkopen,want de gemeente's gaan echt niet mee werken.Oke in sommige plaatsen miss. wel,maar verder houden ze zich aan de regeltjes.
Voor veel mensen betekend het dan gewoon,geen schuilstal? dan ook geen paarden houden.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:19

Ik vind het voor een paar uurtjes buiten beetje overdreven, maar paarden die altijd buiten staan vind ik het wel een goed iets :j

puck219

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:21

ik weet niet of dat zo is, maar ik vind wel dat het kan komen.
bij ons op de manege staan de paarden soms ook 24/7 op wei en ook in de regen! ik vind eigenlijk dat er een schuilstal moet komen:D
x

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:48

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:39

Ik vind het prima,zelf geweldig dat een schuilstal verplicht gaat worden.
Maar gaan ze dan ook de gemeente's verplichten om mee te werken?