Wie heeft de gouden tip..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Wie heeft de gouden tip..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:39

Wij hebben ook een grappenmaker. Deze heeft 6 zware bakstenen in de waterbak.

Cribbox hielp bij mijn merrie ook niet. Sambal dus wel. Wel eerst even zorgen dat je water dan geregeld is.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:42

Herkenbaar. De mijne krijgt 'snachts geen water meer, overdag staat hij fijn in de wei en heeft hij onbeperkt water. Een paard kan prima een dagdeel zonder de beschikking over vers water.
Toen het zo vroor stonden ze wat meer binnen en kreeg hij ook twee keer per dag een emmertje aangeboden.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:46

Mishcien kun je de emmer vast maken op de grond met cement in de bodem doet werkelijk wonderen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:11

Sommige paarden slopen werkelijk alles of ze nu 24 uur op stal staan of de hele dag buiten.
Ik heb hier ook een voetballer en als ze niet voetbal dan poept ze hem wel vol >;)
Ik vind het absoluut de grootste onzin om maar te opperen dat hij niet lang genoeg buiten staat :=
Mijn visie was ook altijd dat paarden zo lang mogelijk en zo vaak mogelijk buiten moeten staan, maar in de praktijk gaat dat toch wel anders. ;)
Mijn paarden moet ik letterlijk naar buiten sleuren, ze krijgen buiten lekker te eten maar geven nu toch echt de voorkeur om op stal te staan.
Ze gaan hier los naar buiten ik breng ze tot de deur en dan moeten ze zelf verder eer dat ik nr 2 naar buiten wil brengen staat nr 1 al weer op stal :=
Ik heb het zelfs gehad dat ik al bij de wei was dat er 1 omdraaid en 100 meter terug loopt om lekker in haar box te gaan staan :')
Een waterbak cq emmer zal je goed moeten bevestigen een ring oid zal niet uithalen want ook dat is een leuk speeltje je kan nl de emmer er uit wippen :=
Wij hebben hier van die kalveren gehad die daar heel goed in waren en ik heb met strotouw een contructie gemaakt zodat het onmogelijk was een emmer omhoog te wippen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:18

Zulke grappen zou ik snel klaar mee zijn. Die kreeg van mij geen emmer meer in de stal maar gewoon uit de emmer drinken voor de nacht en daarna haalde ik de emmer weg.

Heeft ie wel een vaste voerbak? Daar zou je wat water in kunnen gooien voor de nacht.
Tijdens de afgelopen vorstperiode werkte dat voor mijn paarden prima en die zijn er echt niet minder van geworden.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:22

Aantal keer per dag in een vaste voerbak water doen, de pony die ik doe doet dit ook...

Vraag je gewoon of ze af en toe even een emmertje erin gooien

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:26

mnkortleve schreef:
Mijn visie was ook altijd dat paarden zo lang mogelijk en zo vaak mogelijk buiten moeten staan, maar in de praktijk gaat dat toch wel anders. ;)
Mijn paarden moet ik letterlijk naar buiten sleuren, ze krijgen buiten lekker te eten maar geven nu toch echt de voorkeur om op stal te staan.
Ze gaan hier los naar buiten ik breng ze tot de deur en dan moeten ze zelf verder eer dat ik nr 2 naar buiten wil brengen staat nr 1 al weer op stal

Dat doet die van mij ook, haha! En dan staan ze samen buiten en staan ze eindeloos stil... Soms denk ik: of ze nou in de box met hun hoofd naar buiten staan, of met hun hele lijf buiten... Maar goed dan is het tenminste wel eigen keus.
Serieus: sommige paarden moeten gewoon 24/7 buiten, of in ieder geval een hele dag, die kunnen niet meer dan een paar uur in een box.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:26

bedenk je dat een paard maar 3 a 4 uur per 24 uur een dutje doet.... dan kun je je wel voorstellen dat ie zich de rest van de tijd zich gruwelijk verveelt en hierdoor dingen gaat slopen/ om gaat gooien.....toch proberen m langer buiten te laten spelen (zoals al meerdere keren is aangegeven) of m genoeg te doen geven in zijn stalletje.....

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:23

Mijn paard maakte op zijn vorige stal ook een bende op zijn stal: water omkiepen en alles doen wat niet deugt. Hij kwam zelfs van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds buiten. Het probleem: veeeeels te weinig ruwoer.

Nu staat hij bij mij in de buurt op een doe het zelf stal, ik geef hem nu onbeperkt hooi en zijn stal is niet meer vies en doet ook geen gekke dingen. Hij staat hier ook 7 tot 7 buiten, over een maandje gaat hij zelfs 24/7 naar buiten.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:25

Ik heb bij mijn paard zo'n emmer die je aan de muur kunt bevestigen in een beugel. Wij hebben dan nog een schroef bovenin door de emmer omdat hij hem er anders nog uit haalt. Maar met de schroef er door gaat het prima. Heeft ie de hele nacht water en hij kan niet met zijn emmer spelen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:31

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:40

ik heb ook zo'n grapdoos, waterbakken zijn bij hem niet veilig. Ook niet toen ze nog 24/7 buiten liepen. Ik heb toen een badkuip in de wei gezet en die helemaal gebarricadeerd met gevulde jerrycans. En dan nog presteerde meneer het om de hele handel te verplaatsen of de badkuip hing op half 7 over die jerrycans heen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:52

Voor in de stal: automatische drinkbak, of zo'n ijzeren houder waar je je emmer zo in kan zetten. Heeft mijn pony ook, ze gooit nooit meer iets om.

Tja voor buiten, niet iedereen heeft de luxe om zijn paard 24/7 buiten te zetten. Als je in de bv. in de randstad woont zijn er maar weinig plekken waar je je paard 24/7 buiten kunt zetten. Ik zeg altijd maar zo; wees blij dat je paard uberhaupt buiten komt. Manegepaarden etc. komen amper buiten, dus dan vind ik minimaal 7 uur buiten staan prima.

edit: ik bedoel ongeveer zo'n houder waar Rosieposie het over heeft.

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:11

Weer allemaal bedankt voor jullie reacties! :D Ik heb het er maar eens even met de staleigenaresse over gehad en we zijn tot een paar oplossingen gekomen. We gaan morgen een goeie, stevige bak halen die we vastschroeven aan de stal. Daarnaast verhuist hij binnekort naar een ander stalletje waar een deur naar buiten in zit zodat hij als het weer het toelaat (niet dat de hele stal wegwaait zegmaar :P) gewoon altijd in en uit kan lopen en zo hopelijk minder verveling heeft. Hij gaat dan trouwens samen met de shetlander bij ons op stal zodat hij niet alleen is. Dat is hij trouwens nooit hoor ;) Hij heeft aan alle kanten buren en overdag staat hij in een kudde van 6 paarden. Dus hij krijgt écht wel genoeg contact ;)

Sambal hebben we trouwens ook geprobeerd maar dat at hij ook gewoon op, die malloot :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:19

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:25

Heb niet alles doorgelezen dus misschien is het al genoemd maar als je 2 auto banden op elkaar monteert (even gaten in de zijkanten boren en aan elkaar vast schroeven) en daar je emmer goed strak in duwt dan kan hij em er héél moeilijk uit krijgen.
Anders je emmer vast in de banden lijmen en klaar :D
Voordeel is geen kapotte emmer meer.
Nadeel is dat je je emmer moeilijker kunt schoonmaken/omspoelen.
(en mocht dit nog te licht zijn kun je de binnenkant van de banden vullen met beton oid)

Succes! :D(Banden zijn meestal gratis wel te verkrijgen bij een boer wij geven ze ook vaak weg liggen alleen maar in de weg die dingen :') )

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:26

dan liever een emmerhouder aan de muur monteren, met een goeie baksteen op de bodem!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:29

Een emmerhouder?
Zo'n ring?
Daar kunnen de paarden zo fijn de emmer uit halen en daarna op magische wijze hun been doorheen steken.
Of pony's die hun hoofd er door krijgen :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:36

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:40

Ook daarin passen benen/hoofden geloof me ik heb het 1 keer meegemaakt met een pony die eerst zn hoofd er vast in had gekregen en daarna zn been van boven dr in en hij zat echt vast.
Gevolg gebroken been, pony ingeslapen..
Ik ben absoluut tegen dit soort dingen.

Monteer dan zo'n hang emmer vast aan de stal.
In de 2 hangdingen gaten boren en dan vast een de staldeur oid. (Zonger hengsel er aan uiteraard!!)

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:44

Oh ja, zo'n ring werkt trouwens niet, daar zijn we zojuist achter gekomen. Ik had de emmer knoert vast gemaakt aan die ring, maar de ring zat met 2 pinnen in 2 kleine gaatjes vast. En we dachten ach, dat zal hem wel niet lukken.. Nou dus wel he! De emmer zat nog helemaal stevig in de ring vast maar het lag toch weer allemaal op de grond.. :') Pff ik kan niet wachten op morgen, dan ga ik gewoon zo'n bak halen die ik aan de wand vast schroef. Als hij dat dan ook nog sloopt word ik helemaal gek hahaha. :P

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:48

dan maar geen water }:) }:)

grapje hoor TSS O:)

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 18:00

Hahahaha nou zo zat ik zelf ook een paar seconden toen ik de stal weer drijfnat aantrof :') Echt ik ben heel gek op 'm hoor maar op dat moment... GRRRRRR

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:03

Bij mij helpt tegen het knagen aan het hout, de radio aan.
Ik verneem gewoon als ik hem vergeet aan te zetten, dat ze wel weer veel geknaagd hebben, als ie aanstaat bijna niet of soms zelfs helemaal niet.
Overigens doe ik hem 's nachts wel uit.

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 18:04

Huh, de radio aan heb ik nou nog nooit van gehoord! Op welke zender had je 'm staan dan?