Wat moet ik dan zeggen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 21:49

Bedankt voor jullie berichten!!

Gelukkig zijn er ook nog normalere mensen dan Chiqa, die ook een normale reactie kunnen geven!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:51

Tanneke"]
[quote="Lenn schreef:
Ik vind 'vermoord' een beetje een rare term, aangezien je oom er geen baat bij gehad heeft om hem te 'vermoorden'; kost hem alleen maar geld om af te laten voeren. Bovendien is vermoorden een paard dood willen hebben en dat lijkt me niet het geval als hij hem daarna laat opereren.

WIJ hebben haar laten opereren. Hij wilde haar gelijk laten afmaken op de plaats. En de dokters van de kliniek zeiden dat je het zo ook kon noemen. Hij wilde haar ook dood hebben.
[/quote]
Oh nou sorry Schijnheilig
In dat geval: ga weg bij je oom...
En doe niet zo debiel tegen Chiqa, waarom denk je dat die om verheldering vroeg> om jou vervolgens te helpen

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 21:53

Lenn"]
[quote="Tanneke"][quote="Lenn schreef:
Ik vind 'vermoord' een beetje een rare term, aangezien je oom er geen baat bij gehad heeft om hem te 'vermoorden'; kost hem alleen maar geld om af te laten voeren. Bovendien is vermoorden een paard dood willen hebben en dat lijkt me niet het geval als hij hem daarna laat opereren.

WIJ hebben haar laten opereren. Hij wilde haar gelijk laten afmaken op de plaats. En de dokters van de kliniek zeiden dat je het zo ook kon noemen. Hij wilde haar ook dood hebben.
[/quote]
Oh nou sorry Schijnheilig
In dat geval: ga weg bij je oom...
En doe niet zo debiel tegen Chiqa, waarom denk je dat die om verheldering vroeg> om jou vervolgens te helpen
[/quote]

Op welke manier vraagt ze om verheldering??Ze wil me niet helpen. Want ze ziet me nog steeds voor ACHTERLIJK!!!
Ik heb nog niet in 1 bericht iets normaals kunnen lezen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:02

Ik heb gekeken en het woord achterlijk heeft zij maar liefst 0 keer gebruikt. Ik denk dat ze onaardig werd omdat geen van jouw berichten vriendelijk zijn. Ga zo door, je zal later vast veel vrienden hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:16

bedankt lenn...ik kan ook nergens teruglezen waar ik haar voor achterlijk uitmaakte, maakt ze er zelf van, net wat je zegt ik vroeg om verheldering, een paard vermoorden is niet niks.
Je had ook een verwijzing van een topic kunnen neerzetten, dan hadden we het mss kunnen begrijpen?
Maar ja dan moet je natuulijk wel weten hoe dat werkt.... Bloos!

Of gewoon toegeven dat je een beetje BOEL onduidelijk was??

Je was mij iig niet opgevallen en je bericht al helemaal niet tussen 15.000 leden!!!!of weet ik veel hoeveel leden bokt heeft ...

oja en dan nog wat, ik geloof er niet in dat mensen je uitlachen omdat er een paard vermoord is, daar geloof ik geen snars van, er zit vast wel een andere waarhied achter dit verhaal maar dat vertel je niet, dit verhaal klopt iig. van geen kant, als je dan toch van je paard af wil, kan je hem ook gewoon weggeven of verkopen, maar dood laten eten??????

Gaat er bij mij iig. NIET in!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:43

haha nee, ik vind het ook een beetje vaag Verward

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 01:36

Ik denk dat toen dit afspeelde ze nog een klein meidje was en daar haar eigen belevenissen bij had en het verschil allemaal nog niet zo kon plaatsen tussen af laten maken omdat het beter voor het paard is en vermoorden. En zich nu alleen maar haar eigen versie ervan kan herinneren en dat de "grote mannen" dit dus grappig vinden want die weten wel beter.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 07:58

Lenn schreef:
Ik heb gekeken en het woord achterlijk heeft zij maar liefst 0 keer gebruikt. Ik denk dat ze onaardig werd omdat geen van jouw berichten vriendelijk zijn. Ga zo door, je zal later vast veel vrienden hebben

Dat woord heeft ze ook niet gebruikt, maar daar komt het wel op neer.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 08:59

om terug te komen op jouw vraag "wat moet ik dan zeggen?" Nou zeg in ieder geval niet dat ze de paarden 'vermoord' hebben. Ik denk niet dat die mensen met opzet de paarden dood wilden hebben. Ze zullen zich er niet van bewust zijn geweest dat bepaalde voeders dodelijke afloop kunnen hebben. (geen verstand van paarden??) en geen verstand van paardengedrag..

Wat betreft het opereren, in sommige gevallen is het beter te besluiten het paard niet te laten opereren als de overlevingskans heel erg klein is. 'beter'is misschien een verkeerde woordkeus, maar soms is het gewoon zo.

Het is verschrikkelijk natuurlijk om zoiets mee te maken. Alleen ik vind het niet kunnen dat je mensen van moord beschuldigd, is er dan opzet in het spel? Ik kan me dat echt niet voorstellen......

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:26

Tanneke"]
[quote="Lenn schreef:

Dat woord heeft ze ook niet gebruikt, maar daar komt het wel op neer.
[/quote]
Ja dat kan maar dan mag je haar nog geen woorden in de mond leggen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:27

dat begrijp ik dus niet, Niemand die met paarden bezig is proffessioneel of hobbiematig zal een paard vermoorden.... Iemand die niks om zn paard geeft zal nog altijd proberen er wat geld voor te krijgen (op zn minst) dus die zal niet overmatig voer (= kosten) in een paard stoppen. Ik denk dat je het in je eigen belevingswereld een beetje uit zijn verband hebt getrokken, Ik denk ook dat de volwassen mennekes daar een beetje om moeten lachen...

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:32

gijsenkim schreef:
dat begrijp ik dus niet, Niemand die met paarden bezig is proffessioneel of hobbiematig zal een paard vermoorden.... Iemand die niks om zn paard geeft zal nog altijd proberen er wat geld voor te krijgen (op zn minst) dus die zal niet overmatig voer (= kosten) in een paard stoppen. Ik denk dat je het in je eigen belevingswereld een beetje uit zijn verband hebt getrokken, Ik denk ook dat de volwassen mennekes daar een beetje om moeten lachen...

dat denk ik dus ook!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:15

Kyra"]
[quote="gijsenkim schreef:

dat denk ik dus ook!
[/quote]

voila!!!!
je haalt de woorden uit m'n mond!
maar daarom is het nog wel snue voor dt meisje Ach gut

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 14:51

Jullie denken dus bijn allemaal dat ik dit aan het verzinnen ben. Helaas is dit echt waar. Eveline werd door die kennis dood gevoerd, omdat zij altijd won van die paarden van hem.
En ik vertel het dus niet zoals gijsenkim dat denkt. Toen Eveline dood ging was ik 12, en toen Vera naar de slacht ging was ik 8 of 9. M'n nicht heeft het hele verhaal (zij was toen 16) van Vera toen aan mij verteld. En van Eveline ben ik zelf bij geweest. Ik heb haar nog gezien voor dat ze naar de kliniek ging, en toen ze gestorven was.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 14:52

En als wij toen niet die operatie hadden betaald, hadden ze haar gelijk af laten maken. Maar wij wilde haar nog een kans geven!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:41

Je vraagt hoe je je op moet stellen als je a.s. zondag weer een lacherige reactie krijgt als je begint over Eveline en Vera.
Wat ik me afvraag:
Waarom begin je er telkens weer over ?
Je weet inmiddels dat je niet serieus genomen wordt door de persoon (of personen) in kwestie.
Het is al jaren geleden dat het gebeurd is, waarom steeds oude koeien uit de sloot halen ?
Kortom: wat denk je er mee te bereiken, en wat word je er beter van door het telkens weer aan te halen ?
Natuurlijk, het is geen fijne gebeurtenis geweest, maar er is toch niemand meer die er nu nog iets aan kan veranderen ?

Blijkbaar is er ook een "verschil van mening" over de toedracht van de dood van de paarden.
Je oom heeft zijn versie van het verhaal, jij hebt de jouwe.
Daar is op zich niks mis mee, zo werkt het nu eenmaal...... iedereen heeft zijn EIGEN waarheid.
Niet alleen in dit geval, zo werkt het bijna altijd.
Daar kun je niets aan veranderen, net zo min als je oom jou kan overtuigen van zijn standpunt; als dat zou kunnen dan was dat allang gebeurd.
Dan kun je twee dingen doen:
1) je blijft er over bezig en haalt het voorval telkens weer aan, met alle frustraties vandien
2) je legt je erbij neer dat jullie een andere mening zijn toegedaan

Ik snap best dat je nog steeds verdriet hebt om Eveline en Vera, het is ook heel erg als je dieren dood gaan.
Maar je bereikt er echt niets mee door het telkens weer op te rakelen.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:20

Oscar schreef:
Je vraagt hoe je je op moet stellen als je a.s. zondag weer een lacherige reactie krijgt als je begint over Eveline en Vera.
Wat ik me afvraag:
Waarom begin je er telkens weer over ?
Je weet inmiddels dat je niet serieus genomen wordt door de persoon (of personen) in kwestie.
Het is al jaren geleden dat het gebeurd is, waarom steeds oude koeien uit de sloot halen ?
Kortom: wat denk je er mee te bereiken, en wat word je er beter van door het telkens weer aan te halen ?
Natuurlijk, het is geen fijne gebeurtenis geweest, maar er is toch niemand meer die er nu nog iets aan kan veranderen ?

Blijkbaar is er ook een "verschil van mening" over de toedracht van de dood van de paarden.
Je oom heeft zijn versie van het verhaal, jij hebt de jouwe.
Daar is op zich niks mis mee, zo werkt het nu eenmaal...... iedereen heeft zijn EIGEN waarheid.
Niet alleen in dit geval, zo werkt het bijna altijd.
Daar kun je niets aan veranderen, net zo min als je oom jou kan overtuigen van zijn standpunt; als dat zou kunnen dan was dat allang gebeurd.
Dan kun je twee dingen doen:
1) je blijft er over bezig en haalt het voorval telkens weer aan, met alle frustraties vandien
2) je legt je erbij neer dat jullie een andere mening zijn toegedaan

Ik snap best dat je nog steeds verdriet hebt om Eveline en Vera, het is ook heel erg als je dieren dood gaan.
Maar je bereikt er echt niets mee door het telkens weer op te rakelen.

Ik begin er niet telkens over. Maar als ze me zien aankomen beginnen ze al te lachen. En ik heb bijna nooit iets tegen hen gezegt over Vera en Eveline. Alleen toen het pas gebeurd was, heeft m'n nicht hen daar flink over aan gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:24

Tanneke schreef:
Ik begin er niet telkens over. Maar als ze me zien aankomen beginnen ze al te lachen. En ik heb bijna nooit iets tegen hen gezegt over Vera en Eveline. Alleen toen het pas gebeurd was, heeft m'n nicht hen daar flink over aan gesproken.

hoe zou dat nou komen Tanneke, je begint me hier ook een beetje op de lachspieren te werken met dit eeuwen oude verhaal!

Houdt er toch over op heb je nu niet door dat je je eigen een beetje(boel) belachelijk maakt!?
Kijk het is hartstikke zielig hoor, paarden vermoorden Scheve mond maar je draaft door, er zijn waarschijnlijk(zoals gezegt wordt) twee verhalen en die van jou is belachelijk.
Daarom wordt je ook uitgelachen, doe ik nu ook....

Gewoon mee kappen dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-03 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:31

ik ben het wel met chiqa eens!! geen oude koeien uit de sloot halen en als mensen je uitlachen gaje er toch niet heen

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:21

Neen, maar om haar nu te gaan uitlachen, Chiqa, ...

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 21:06

Ik zeg er niks meer over tegen hen. Ik heb bijna NOOIT iets over Vera en Eveline gezegd. Dus ik haal geen oude koeien uit de sloot!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:49

Als ik jou was zou ik proberen om boven hun te staan. Laat je niet kennen. Denk over de leuke dingen die je met de paarden hebt meegemaakt. Herinneringen kunnen ze niet van je wegnemen.
Succes!