R0oszs schreef:Hoe wil je het dan noemen, ik kan het echt geen uitmesten noemen wat ik doe. En ik zit echt niet pietje precies alle drolletjes eruit te halen. Gewoon even snel drollen wippen en rechttrekken. Imo hetzelfde maargoed heb al eerder op bokt hierover een discussie over gehad. Heb alweer spijt dat ik hier gereageerd heb. Ik noem het oppotten en geen uitmesten.
Je moet je niet zo aangevallen voelen hoor, want dat was zeker niet de bedoeling.
Maar ik vind dat er te vaak en onterecht met de term potstal wordt gegooid. Een potstal is een heel specifiek iets, een specifieke methode toegepast in runder- en varkensstallen vaak op een "open" ondergrond (zoals roosters of zand zodat urine kan weglopen).
Een onderlaagje in een paardenstal laten liggen of enkel even de mestballen eruit wippen staat niet gelijk aan potstal. Dat is alles wat ik wil zeggen.
Ik wil dit gewoon even aanhalen voordat iedereen zijn of haar paard op een halve meter stront zet zonder het hoe of wat te weten. En geloof mij, dit is niet overdreven, een échte potstal haalt met gemak 50 cm.