Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esstherm schreef:Toen ik aan ze vroeg van waar hebben jullie dat voor nodig, toen zeiden ze dat de gene die aangeklaagd werd het recht had om te zien wie hem had aangeklaagd, indien er een proces verbaal is. Dus dat zegt toch al genoeg?
Mist schreef:Je hebt het hier over iets heel andersdit is in geval dat bv de buren de hele dag 2 blaffende honden in de tuin houden, en je klaagt daar over.
Bij een melding over verwaarlozing of mishandeling gaat de politie soms met samenwerking van inspecteur DB en wellicht later ook een DA kijken en maken een proces verbaal van constatering op- daar wordt jouw naam niet in vermeld ! Ook niet als het tot inbeslagname of rechtzaak komt.
Als jij klaagt omdat jij overlast hebt van iemand dan is het een heel andere zaak!
Ilco schreef:En wat dacht je van Meld Misdaad Anoniem. Als ze daar vragen waarom je 144 niet belt kan je misschien uitleggen dat je anoniem wil blijven en dat dat bij 144 niet kan. (het is misschien een idee)
MarvinSgatJ schreef:een vriend van mij was betrokken bij een aanrijding met een Ree. Hij bellen naar 144 met als antwoord van hun: Sorry meneer daar komen wij niet voor..
Beetje apart.
Heeft politie toen maar gebeld en die heeft naar 1x mis schieten en zijn handen voor zijn ogen de ree afgeschoten.
Belachelijk.
MarvinSgatJ schreef:een vriend van mij was betrokken bij een aanrijding met een Ree. Hij bellen naar 144 met als antwoord van hun: Sorry meneer daar komen wij niet voor..
Beetje apart.
Heeft politie toen maar gebeld en die heeft naar 1x mis schieten en zijn handen voor zijn ogen de ree afgeschoten.
Belachelijk.
ElineS schreef:Er zijn meerdere redenen waarom iemand niet anoniem kan melden en ik vind het een goede zaak.
- Om onzin meldingen beter te voorkomen of treitercampagnes, zoals Mist zegt.
- Om terug te kunnen koppelen, als er iets gedaan word
- Stel dat er iets met de melding gebeurd. De dieren worden echt verwaarloosd en in zo'n mate dat de eigenaar voor de rechter moet komen, dan is de melder in dat geval nodig als getuige. Je bent dan inderdaad niet meer anoniem.
Voor alleen een inspectie en dergelijke worden je gegevens niet vrij gegeven. Het is echt niet zo dat ze aankloppen en zeggen "Ow, Piet Jan Hijn heeft een melding gedaan van verwaarlozing. Hij woont op blablastraat 56 en dit is zijn telefoonnummer." Die gegevens komen echt niet bij de 'overtreder'. Natuurlijk niet.
De melding blijft anoniem, behalve als het echt nodig is en er een proces verbaal word aangemaakt, maar dat is niet meer dan logisch. Dat word ook wel uitgelegd aan de telefoon.
aerdenhout1 schreef:Als iemand zijn dieren echt verwaarloosd, dan mogen ze van mij weten wie er heeft gebeld hoor!!
Kom maar op!!![]()
![]()
Ik heb 2 hele grote honden en ben zelf ook nog in staat om een rake klap uit te delen, zeker aan iemand die dieren iets aan doet!
Maar alle gekheid op een stokje... ik mag toch aan nemen dat ze alles geheim houden?
beetje raar is het inderdaad wel... je E mail adres???