Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:[OPG] Als de moed je in je schoenen zakt...Het ligt er sowieso aan waar je je paard in training neer zet maar als het jan piet keesje is met een eigen stal of dat je het paard naar bv Karel Coxx/ Virtual zone horses/Stal Prestige/ des noods stal Gal
Deze stallen hebben vaak een verzekering.
Anders zou ik nu je paard in laden en weggaan zonder te betalen (tenzij je voorschot heb gedaan)
Kabouterdans schreef:tita schreef:[OPG] Als de moed je in je schoenen zakt...Het ligt er sowieso aan waar je je paard in training neer zet maar als het jan piet keesje is met een eigen stal of dat je het paard naar bv Karel Coxx/ Virtual zone horses/Stal Prestige/ des noods stal Gal
Deze stallen hebben vaak een verzekering.
Anders zou ik nu je paard in laden en weggaan zonder te betalen (tenzij je voorschot heb gedaan)
Nikass schreef:[ZOOOOOO duidelijk, lijkt mij dat de kosten voor jou zijn, je merrie is niet bepaald makkelijk of goed opgevoed weggebracht.
Nee, zo werkt het niet. Het paard is ergens tegen betaling gestald. Wanneer het paard losbreekt en zich verwond is de eigenaar van de stal aansprakelijk. Niet de eigenaar van het paard. De eigenaar van de stal is nl verantwoordelijk voor deugdelijke omheiningen ed. Ik heb meegemaakt op de manege waar ik heb gestaan dat twee paarden ontsnapten uit de paddock. Eentje ging in vol galop onderuit en had vele (ernstige) schaafwonden. Dierenarts erbij, antibiotica, metacam enz. Eigenaar van de manege was aansprakelijk. En dat is helemaal niet zo'n ramp mits hij goed verzekerd is (en dat was hij, dus de verzerking van de staleigenaar heeft alles betaald). Door je paard ergens tegen betaling te stallen geef je (een deel van) de verzorging uit handen.
Of het paard makkelijk is of goed opgevoed doet niet ter zake.
- er was overigens geen contract aanwezig -
Ariebren schreef:Nikass schreef:[ZOOOOOO duidelijk, lijkt mij dat de kosten voor jou zijn, je merrie is niet bepaald makkelijk of goed opgevoed weggebracht.
Nee, zo werkt het niet. Het paard is ergens tegen betaling gestald. Wanneer het paard losbreekt en zich verwond is de eigenaar van de stal aansprakelijk. Niet de eigenaar van het paard. De eigenaar van de stal is nl verantwoordelijk voor deugdelijke omheiningen ed. Ik heb meegemaakt op de manege waar ik heb gestaan dat twee paarden ontsnapten uit de paddock. Eentje ging in vol galop onderuit en had vele (ernstige) schaafwonden. Dierenarts erbij, antibiotica, metacam enz. Eigenaar van de manege was aansprakelijk. En dat is helemaal niet zo'n ramp mits hij goed verzekerd is (en dat was hij, dus de verzerking van de staleigenaar heeft alles betaald). Door je paard ergens tegen betaling te stallen geef je (een deel van) de verzorging uit handen.
Of het paard makkelijk is of goed opgevoed doet niet ter zake.
- er was overigens geen contract aanwezig -
Ik geloof dat je niet goed terug gelezen hebt over pension paarden.