Wat hebben paarden wat mannen niet hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:09

Ik weet wel zeker dat ik veel meer van mijn paard hou dan zij van mij! Ik geloof beslist dat ze op een zekere (paardse) manier om mij geeft, maar ik denk niet dat je het met mensen liefde kunt vergelijken.
Ik kan soms naar haar kijken en dan ben ik zooooo trots dat zij "mijn' paard is, ik denk niet dat zij zo naar mij kijkt...wel naar de wortel in mij hand! Maar we zijn wel echt een team hoor, zeker weten! Maar de vergelijking met mijn man valt toch niet te trekken, maar ik wil ze allebij niet kwijt!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:09

Paarden stinken nooit naar bier en krijgen ook geen bierbuik,
Paard staat niet te mopperen als z'n eten wat laat is,
Paard zal ook niet klagen als ik met m'n groene klompen aan kom zetten Haha!

.......

Kan er zo wel tientallen verzinnen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:13

Je kan lekker tegen paarden aanzeuren, je hoeft niet bang te zijn dat ze iets doorvertellen.

Als je iets verteld, hoef je niet bang te zijn voor kritiek, ze zijn het dus altijd met je eens! (Ze helpen je dus ook niet met beslissingen, dat kunnen mannen dan weer wel)

Paarden laten zich graag verzorgen en vertroetelen, niet iedere man wil dat

Je kunt je paard precies (over het algemeen dan) laten doen wat je wilt, ze zullen je geen vragen stellen over het hoe of waarom, zoals mannen.

Als je iets van ze wil, doen ze het direct (als je het goed aangeeft), bij mannen moet je dat nog maar es afwachten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:36

Als je ze zat bent laat je ze achter daar waar ze horen, stal of wei. Ze kunnen je dan niet achterna lopen of opbellen of op een andere manier benaderen. Verder hebben ze het verstand van een kind en zijn daarom misschien wel wat handelbaarder dan een man.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:13

ben het zo helemaal eens met alles wat hierboven staat.
behalve dat paard heeft liefde voor ons- gedoe Knipoog

paarden kunnen ons wel degelijk graag zien. op hun eigen manier. liefde bij hun valt niet te vergelijken met liefde bij ons, maar je kan het wel zo noemen.
iets dat er niet echt bij hoort maar wat ook met een band te maken heeft:
vrouwen en ruinen/ hengsten: de ruin wil de vrouw beschermen, wil voor haar vechten, en wil veel voor haar doen
vrouwen en merries: vriendinnen die hun geheimen doorvertellen.
mannen en ruinen/hengsten: een team dat met gecombineerde kracht en moed dwars door het vuur gaat
mannen en merries: de merrie is helemaal gek op't baasje en doet alles voor 'm
lekker idealistisch Haha! Haha!

er zijn echt paarden waar je een uitzonderlijke band mee kan hebben. ik heb het bij verschillende paarden gehad, de een ook nog meer dan de ander. dat is hetzelfde gevoel als je bij mannen kan hebben wel.

och en alles wat hierboven staat, zowel het serieuze als het grappige maar ook ware, zou ik hieronder kunnen bijzetten.

ik zou graag een man hebben met de eigenschappen van een paard Haha! Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 23:55

géweldig wat een pennymeisje gezever!! Haha! Haha!

kom op mensen, waarom ging je als klein meisje al van paarden houden? Ík weet het niet!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:56

Pellie schreef:
géweldig wat een pennymeisje gezever!! Haha! Haha!

kom op mensen, waarom ging je als klein meisje al van paarden houden? Ík weet het niet!!

Omdat de jongens altijd aan mijn haar trokken en stomme dingen zeiden Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:56

Nou, volgens mij zijn het toch echt die twee extra benen hoor Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 07:40

Paarden zijn lief, eerlijk, trouw en rechtvaardig.... dat kan je van de meeste mannen niet zeggen.... (uitzonderingen daar gelaten....)

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:20

callippo schreef:
Ik zal maar niet zeggen waarom mijn vrienden jaloers zijn op mijn hengst.... Haha!

Goh Schijnheilig waar ken ik dat toch van..
Mijn lieve ruintje stond gister met een hengstige merrie op de wei...
M'n vriend stond behoorlijk te kijken Bloos! WOWWWW geluksvogel zei ie Haha! heheheheh Haha!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:01

paarden hebben een lekker zacht vachtje Knipoog :p en ze kunnen inderdaad niet praten. En je kunt er een heerlijke bosrit op maken. Ik ga er niet van uit dat je twee uur op de rug van je man door de bussen gaat zitten kruipen Knipoog Tong uitsteken Hahah en inderdaad, hengsten en ruinen... daar kan geen vent tegenop Tong uitsteken Haha!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:14

AnneOmie schreef:
Het onvoorwaardelijke liefde gevoel Schijnheilig Paarden zijn trouw en dat kun je van de meeste mannen niet zeggen Bloos! Tong uitsteken

Een volle 1000% mee eens.

Een paard houdt altijd van je en maakt het niet uit hoe je eruit ziet.
En ruilen je neit in voor een beter of een knapper iemand.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:19

callippo"]
Omdat je misschien wel heel veel moois mist als je niet 'verliefd' kan zijn op je paard
(
[/quote]
Hoho, dat is weer een ander verhaal. Niemand kan zo vergenoegd naar haar paarden staan te kijken als ik! Haha!

[quote="Sily"]
Misschien telt het wel mee dat de meeste mannen bij het woord paardrijden al de meest stompizinnige dingen beginnen te zeggen.
Van aha dat vindt jij zeker wel lekker tot wij eten lekker iedere week paardenbiefstuk...en dat niet 1 keer...maar tientallen keren, bij iedere man, iedere keer weer.
[/quote]
*ZUCHT*! Flauw is dat he! En ze denken nog dat ze er orgineel mee zijn ook! Terwijl alle mannen die grapjes maken (wel typisch he, dat het 9 van de 10x ook mannen zijn die dat doen).

[quote="Marrie schreef:
Wat paarden hebben is dat ze altijd voor je gaan hoe je bent hoe je er ook uitziet je hoeft je voor nooit mooier voor te doen dan dat je bent! Bij een paard ben je zoals je bent met of zonder make up, in je ouwe zooi wat maatk hun het uit?!
Een paard houdt onvolwaardelijk van je Lachen
Een paard heeft geen (voor)oordelen over je
!

Ja maar dat is een eigenschap van dieren in het algemeen. DAarom hebben dieren ook een streepje voor op mensen bij mij. Dit kan niet de enige reden zijn dat mensen zo voor paarden kunnen gaan.

Valt het jullie niet op dat er geen 1 dier is dat mensen zo massaal in z'n ban kan hebben als het paard? Waar zit hem dat nou precies in?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:22

Zie mijn onderschrift!

Ik weet ook niet waarom ik al zolang ik me kan herinneren door paarden ben gefascineerd. Misschien omdat heel vroeger een kleine shet het lef had om mijn vader in zijn arm te bijten? Of een ponietje mij tegen het hek duwde om zijn kont te schuren?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:36

Nog een erg grote PRO voor mij , ze voelen altijd lekker warm aan, en ik een kou-kleun zijnde .... Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:31

toch komt die liefde voor paarden denk ik nog het meeste uit fascinatie voor.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:57

paarden zeggen nooit niets verkeerd en zijn altijd eerlijk. ze zeggen ook nooit 'dat is een stomme vraag', als je vraagt om de stallen te mesten. lol:-)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:02

Ik heb dat probleem helemaal niet met mijn man Haha!. Hij is zelf net zo gek als ik, zo niet gekker en ik denk eerder dat ik af en toe zoiets heb van 'wat heeft die knol toch wat ik niet heb'. Haha!. Maar ja, dan kijk ik naar die twee en kijk vervolgens weer naar Raak en denk 'ach, het is ook eigenlijk zo klaar als een klontje'.

Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:20

Paard is mijn vrijheid.

Ik heb een vrij beperkend lichaam, heb nooit kunnen rennen (of ook maar goed kunnnen wandelen) en had toen ik jonger was ook behoorlijk longproblemen. Ik kon niet mee wandelen, want ik liep (en loop nog steeds) binnen een kilometer te strompelen van de pijn. Kon nooit meedoen op gym etc, want dat rennen heb ik gewoon nooit kunnen doen, doet m'n knieen en enkels gewoon veel te veel pijn. ik mocht niet meer schaatsen, wat ik ook graag deed.

En paard geeft me dat allemaal terug. Met hem kan ik einden het bos in, dingen ontdekken die ik anders nooit zou kunnen zien. Heel hard rennen, die wind in m'n gezicht - dat voelde ik pas toen ik ging paardrijden. Het is een vorm van vrijheid die ik anders nooit ontdekt had; het paard is op een bepaalde manier mijn benen, mijn verlengstuk. Toen mijn vorige paard verkocht was voelde het ook bijna letterlijk alsof ik een stuk van mezelf miste, alsof m'n benen geamputeerd waren...

Op het paard is 1 van de weinig plaatsten waar ik niet lichamelijk in het nadeel ben. Endurance is de eerste sport ooit waar ik op niveau mee kan komen. Heerlijk! Het gevoel van werkelijk *competitie* te zijn, niet alleen voor spek en bonen meedoen - dat had ik nooit eerder gevoelt.

De fascinatie voor die grote warme nieuwsgierige dieren ontstond volgens m'n ouders nog voor ik goed en wel kon lopen, maar wat ik hierboven schrijf is de basis voor mijn liefde voor en verknochtheid aan het paard.

Ik houd op een heel andere manier van m'n paard als ik van m'n partner hou (hoewel ik die op het moment niet heb) hoewel niet alle mannen dat begrijpen. Die zijn het blijkbaar toch als concurrentie van liefde en tijd. Maar van een partner komt liefde en acceptatie. Mijn paard houd niet van mij zoals een mens dat kan, hoewel ik weet dat hij me graag ziet. Maar mijn paard is mijn vrijheid, mijn benen, en daar kan ik nog maar heel moeilijk zonder. Als ik weer een vriend krijg is dat er hopelijk eentje die begrijpt.. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:52

Naast een hoop dingen die al genoemd zijn, en waar ik het best mee eens ben, heb ik er nog eentje:

* een paard zeurt niet dat je naar man stinkt, een man wel dat je naar paard stinkt Haha!

Overigens ben ik op dit moment zwaar verliefd op mijn mannetje, dus die kan nu ook ff weinig verkeerd doen/ zeggen Schijnheilig

Groetjes!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:56

hij zeurt niet dat is 1 ding!!
ja wat nog meer het is mijn schatje en hij
luisterd ook (niet altijd) naar me en hij zegt
gelukkig ook nix terug en geeft me altijd gelijk

hihihi wat zijn we toch erg he!! Haha! Haha!

ik kan niet zonder mijn mannetjes hoor, mijn vriend, mijn katten
en mijn paard!!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:49

Vanmiddag nog één gevonden .... mag altijd in hun lekkere billen knijpen zonder een rare blik te krijgen *LOL* whoehahahahaha Lovers

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:13

Jeetje wat mooi arwenlune dat je dat nu allemaal kunt meemaken door je paard! Lachen

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:42

arwenlune, heel mooi dat je dat via je paard kan doen!!! prachtig Lachen

Desiree schreef:
toch komt die liefde voor paarden denk ik nog het meeste uit fascinatie voor.

ja, om op jouw vorige onbeantwoord gebleven vraag te antwoorden, inderdaad, dat is zo. waarom, dat is moeilijker.
misschien omdat zij dingen hebben die wij niet hebben als snelheid, elegantie, kracht... niet dat wij dat in ons bewustzijn voelen, dat wij dat graag zien.
maar waarom oefenen ook de 'lelijke', ongetrainde paarden aantrekkingskracht op ons uit? omdat we ons kunnen voorstellen wat ze zullen worden? het is wel gecompliceerd.

ik hou ook meer van dieren dan van mensen, denk ik. maar echt het meest van paarden, dat is zooo uitgesproken. bijna ongelooflijk dat het paard zover uitsteekt tegenover andere mooie dieren. dan ga ik me soms ook afvragen wat zij hebben en die andere dieren niet. ik kan er niet volledig op antwoorden, helaas.
van mensen houd ik ook wel hoor Haha! het is gewoon heel verschillend. en van dieren kan ik altijd houden, terwijl ik vaak genoeg heb van mensen en hun manier van doen...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:36

nou niet ieder paard loopt meteen weg als hij/zij kon want Evelien komt vaak naar me toe om te knuffelen ook als ze al klaar is met longeren en weer lekker op de wei.....
om te beginnen houd ik meer van dieren dan mensen.....
Wat er zo geweldig is aan paarden? Ze zijn lief, gevoelig en (de meeste) slim. Verder doen ze je geen pijn (ik bedoel niet als ie net op je tenen staat). Je kunt ook jezelf zo lekker 1 met je paard voelen...