eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:52

leoni schreef:
als je een echte paarde freak bent eet je het niet.. vind ik.. je eet toch ook niet je eige vriend(in) op Verward

okee maar je vriendin wordt ook netjes begraven...als ze er niet meer is..en met paarden wordt het dan wel erg vol in ons landje.... Schijnheilig

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:53

Ik weet dat het hypocriet is, maar ik vind het idee gewoon niet fijn... zo van: goh, dit zou misschien van Polly kunnen zijn, of van Lady, of van welke andere afgedankte manegepony dan ook... Doe mij dan liever maar een stukje bella321 ofzo

leoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:54

hahhaa precies Lachen ik vind het zielig als je er bij denkt dat het misschien wel iwan!! (mijn lievelings paardje) kan zijn Boos! of kera!! Bloos!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:19

leoni schreef:
als je een echte paarde freak bent eet je het niet.. vind ik.. je eet toch ook niet je eige vriend(in) op Verward

Als je een echte paardenfreak bent, rij je er ook niet op Knipoog Geef je ze ook geen ijzers, dekens, halsters, etc om! Haha!

Ja, ik eet paardenvlees. In mijn ogen is paardenvlees het enig verantwoorde vlees om te eten. Een varken eten is ook zielig, een koe ook. Maar de meeste varkens zien van hun leven het daglicht niet eens en een paard heeft een super leven en eindigt dan op een bord, niks mis mee hoor!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:20

Ja, heerlijk.
Had er laatst nog 3 paardebiefstukken mee voor op de BBQ in Bathmen.
Paardenbiefstuk is bijna het lekkerste wat er is (op hertenbiefstuk na dan) Vingers aflikken Haha!

inky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:20

Zelf koop ik geen paardenvlees. Ik moet dan gelijk aan zo'n lief paard denken. Heb het wel eens gegeten. Tja zo'n paardenbiefstukje bij me schoonmoeder. Nee ik vond het niet lekker. Maar ja het was in de reclame he dan krijg je dat. Had het wel opgegeten.
Geef mij maar een lekkere kogelbiefstuk.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:23

inky schreef:
Zelf koop ik geen paardenvlees. Ik moet dan gelijk aan zo'n lief paard denken. .........................Geef mij maar een lekkere kogelbiefstuk.

En bij een lekker stukje kogelbiefstuk denk je aan de lantaarnpaal in de straat ofzo???? ipv een koe!

Ook ik maak me "schuldig" aan het eten van paardenvlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:24

inky schreef:
Tja zo'n paardenbiefstukje bij me schoonmoeder.

bij Moeke? Knipoog met piepers en slabonen???

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:31

Nee, ik durf het niet. Ik vindt het niet zielig ofzo hoor. Maar ik durf het gewoon niet. Xou echt niet weten waarom niet. Verward

inky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:31

Ik denk niet aan een lantaarnpaal en ook niet aan een koe.
Denk jij bij het eten van een lekker gebakken of een gekookt eitje aan het kuiken wat je op loopt te smikkelen. Maar koeien worden er speciaal voor gefokt. Paarden hebben meestal een heel ander verleden.

Het is maar hoe je het bekijkt.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:34

inky"]
Ik denk niet aan een lantaarnpaal en ook niet aan een koe.
[/quote]

Waarom denk je bij het eten van paardenvlees dan wel aan een lief paard? En bij ander vlees nergens aan?

Wat dat betreft sluit ik me wel aan bij Buitenzorg, een paardenleven is meestal veel beter geweest dan het leven van de varken of koe die er speciaal voor gefokt is om op te eten!

[quote="inky schreef:
Denk jij bij het eten van een lekker gebakken of een gekookt eitje aan het kuiken wat je op loopt te smikkelen.

De eieren die de mens eet zijn onbevruchte eieren en zullen dus nooit niet veranderen in kuikens Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:36

Met paarden hebben de meeste bokkers een ander gevoel en meer binding dan met andere dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:38

Berdientje"]
[quote="inky schreef:
Zelf koop ik geen paardenvlees. Ik moet dan gelijk aan zo'n lief paard denken. .........................Geef mij maar een lekkere kogelbiefstuk.

En bij een lekker stukje kogelbiefstuk denk je aan de lantaarnpaal in de straat ofzo???? ipv een koe!

[/quote]
beetje tegenstrijdig...of begrijp ik de link niet? Blond zeg dan dat je helemaal geen vlees eet! Haha!

inky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:42

Ik eet koeienvlees van koeien die met respect zijn behandeld. Wij hebben nog van die boeren hier die geen broodfokkers zijn. Die hebben hun koeien heel netjes behandeld. De varkens lopen nog lekker vrij.

Laten we zeggen scharrelvlees. Net als scharrelkippen.

Altijd nog beter dan die arme beestjes op een kluitje. Nee ik weet wel waar ik mijn vlees haal.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:49

Chiqa"]
[quote="Berdientje"][quote="inky schreef:

[/quote]
beetje tegenstrijdig...of begrijp ik de link niet? Blond zeg dan dat je helemaal geen vlees eet! Haha!
[/quote]

Wat bedoel je hiermee? Ik eet vlees, of het nu paard, koe, kip, schaap of geit is.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:50

inky schreef:
Ik eet koeienvlees van koeien die met respect zijn behandeld. Wij hebben nog van die boeren hier die geen broodfokkers zijn. Die hebben hun koeien heel netjes behandeld. De varkens lopen nog lekker vrij.

Laten we zeggen scharrelvlees. Net als scharrelkippen.

Altijd nog beter dan die arme beestjes op een kluitje. Nee ik weet wel waar ik mijn vlees haal.

En paarden zijn dan toch zeker ook scharreldieren? Verward Of zien we het nu echt helemaal anders?
En ik eet paardenvlees van paarden die met respect zijn behandeld, telt dat ook? Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:56

Ik eet paardenvlees omdat ik het lekker vind. Maar ook om de paarden de lange reis naar Italie of Frankrijk te besparen waar wel op grote schaal paardevlees gegeten wordt. Als er hier geen paarden gegeten zouden worden, zouden alle dieren die naar de slacht zouden moeten, met pijn op transport gezet worden. Binnen de Europese Gemeenschap bestaat er een regel dat, als paarden nog op alle vier benen kunnen staan, dat de invoer van zo'n paard een x bedrag kost. Kan het paard niet meer op zijn benen staan, dan kost het veel minder dan het bedrag x. Dus wat doen de handelaren: breken de benen van het paard (of 1 been) en het paard moet alsnog op transport, met gebroken been. Die paarden lijden dus heel veel pijn, en niemand doet daar wat tegen.
Tijdens de transport krijgen ze in veel gevallen niet voldoende te drinken of te eten, en ook niet voldoende rust.

Dus, hou je van paarden? Dan eet je ze hier op, i.p.v. ze op transport te zetten naar Italie of Frankrijk.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 03:53

Ik heb toen ik heel klein was een keer paardenvlees gegeten, maar ik vond het walgelijk. Nu kan ik me er helemaal niks bij voorstellen ... ik eet mijn kat toch ook niet op? Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 04:47

Ik eet geen vlees.
Maar toen mijn paard dood was heb ik wel even gedacht
dat ik mijn oude vriend liever zelf op zou eten dan dat ie
op borden van zware criminelen zou belanden. Bloos!
(Tenzij ze er goede mensen door zouden worden. Haha! )

Scheve mond

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 06:34

Ik heb weleens een stukje paard gegeten Haha!
Maar ik vind het niet echt lekker, dus liever eet ik het niet. Mijn schoonouders eten weleens paardenbiefstuk, maar dan maken ze voor mij een stukje ander vlees klaar.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 07:56

Cassidy"]
Ik eet paardenvlees omdat ik het lekker vind. Maar ook om de paarden de lange reis naar Italie of Frankrijk te besparen waar wel op grote schaal paardevlees gegeten wordt. Als er hier geen paarden gegeten zouden worden, zouden alle dieren die naar de slacht zouden moeten, met pijn op transport gezet worden. Binnen de Europese Gemeenschap bestaat er een regel dat, als paarden nog op alle vier benen kunnen staan, dat de invoer van zo'n paard een x bedrag kost. Kan het paard niet meer op zijn benen staan, dan kost het veel minder dan het bedrag x. Dus wat doen de handelaren: breken de benen van het paard (of 1 been) en het paard moet alsnog op transport, met gebroken been. Die paarden lijden dus heel veel pijn, en niemand doet daar wat tegen.
Tijdens de transport krijgen ze in veel gevallen niet voldoende te drinken of te eten, en ook niet voldoende rust.
[/quote]

En wat te denken van paarden die kunnen zien, een blind paard kost ook weer minder invoerrechten, juist, de ogen worden uitgestoken terwijl ze nog leven. En idd zoals Cassi zegt, eet ik dat paard in NL op, wordt hem of haar heel veel ellende bespaard!

[quote="Cassidy schreef:
Dus, hou je van paarden? Dan eet je ze hier op, i.p.v. ze op transport te zetten naar Italie of Frankrijk.

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:12

Misschien dat ik het vroeger gegeten heb, maar sinds dat we marko hebben

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:26

Ik heb het weleens ooit bij mijn oma gegeten paarden rookvlees. Maar ik vond het taai en vies...tenminste dat is wat ik me ervan herinner. Ik eet nu nooit meer paardenvlees niet bewust, het kan zijn dat het ergens in zit. Maar daar let ik niet zo op. Maar het echt kopen doe ik niet, in mijn herinnering was het echt heel vies!!! :J

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:37

Nee ik eet het niet lijkt mn zo raar idee zit je savonds paardenvlees te eten en een uur later zit je op je paard.... nee dat kan er bij mij echt niet in! Ik respecteer andermans keus als ze het lekker vinden maar bij mij komt paardenvlees er niet in

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:43

Nee, ik eet het niet. Ik kan het gewoon niet. Ik vind het walgelijk om vlees te gaan eten van de mooiste dieren op aarde. Ik eet bijv. ook geen konijn en liever ook geen kip.
Ik weet niet het is psychologisch denk ik...Haha! Ik heb het nooit gegeten en zal het ook nooit eten. Maar ik zal er geen probleem van maken als iemand anders paardenvlees eet.

Een vriendin van vroeger heeft wel eens perongeluk paardenvlees op terwijl ze het echt nooit at. Ze ging ergens eten en ze hadden tegen haar gezegd dat het van een koe was. Dus zij vroeg ondertussen al of hun biefstukje ook zo raar smaakte. Na het eten vroegen ze of haar knol lekker was geweest... ze is over haar nek gegaan en is daarna geloof ik vegetarier geworden. Echt bizar dat mensen zoiets doen...respecteer andermans keuze nou eens.... Huilen
Laatst bijgewerkt door Relly op 15-10-03 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt