Cassidy"]
Ik eet paardenvlees omdat ik het lekker vind. Maar ook om de paarden de lange reis naar Italie of Frankrijk te besparen waar wel op grote schaal paardevlees gegeten wordt. Als er hier geen paarden gegeten zouden worden, zouden alle dieren die naar de slacht zouden moeten, met pijn op transport gezet worden. Binnen de Europese Gemeenschap bestaat er een regel dat, als paarden nog op alle vier benen kunnen staan, dat de invoer van zo'n paard een x bedrag kost. Kan het paard niet meer op zijn benen staan, dan kost het veel minder dan het bedrag x. Dus wat doen de handelaren: breken de benen van het paard (of 1 been) en het paard moet alsnog op transport, met gebroken been. Die paarden lijden dus heel veel pijn, en niemand doet daar wat tegen.
Tijdens de transport krijgen ze in veel gevallen niet voldoende te drinken of te eten, en ook niet voldoende rust.
[/quote]
En wat te denken van paarden die kunnen zien, een blind paard kost ook weer minder invoerrechten, juist, de ogen worden uitgestoken terwijl ze nog leven. En idd zoals Cassi zegt, eet ik dat paard in NL op, wordt hem of haar heel veel ellende bespaard!
[quote="Cassidy schreef:Dus, hou je van paarden? Dan eet je ze hier op, i.p.v. ze op transport te zetten naar Italie of Frankrijk.