Moet je eigenlijk bij de barefoot de originele singel en zadeldek nemen. En kan je er gewoone beugels aan bevestigen?
pmarena
Geplaatst: 18-10-03 21:13
Er worden regelmatig boomloze zadels aangeboden , op de Duitse Ebay dan he .
Ik houd het niet helemaal super bij , maar zie er een stuk of 4 per maand aangeboden worden , zowel de Barefoot , Torsion als de groene Canadees.
Bij de boomloze zadels ala Torsion wordt aanbevolen de bijbehorende spullen te gebruiken omdat dat ervoor gemaakt is het zadel en de beenligging van de ruiter zo stabiel mogelijk te maken.
Speciaal dekje dat dik is op de rug ter bescherming , speciale elastische singel om het zadel goed op de plek te houden , en de fenders die meer steun en stabiliteit geven dan gewone beugelriemen.
Echter veel mensen rijden met een niet-bijbehorend dekje , andere singel en gewone Engelse beugelriemen omdat dat ook prima bevalt.
Het kan dus allemaal net zoals je wilt , maar dan wel met het risico dat je een deel van je stabiliteit mist.
Ik reed mijn Torsions met een Alfa-gel dressuursingel met elastiek , Torsion-fenders , Podium-Endurance beugels . Lag prima !
Nu rijd ik de Barefoot met een lamsvel westernpad eronder , deze bevalt me beter dan de Torsion en Grandeur-dekjes op dit moment
carinev
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 12:43
Dank JE!!!!!!!!!
pmarena
Geplaatst: 19-10-03 13:06
Alsje
En denk erom dat we een verslagje (liefst met foto's) krijgen !!