MachoXRuby schreef:ik weet dat veeeeeeel mensen vinden dat een pony niet in een stal hoort! maar ik ga mijn shet toch echt snachts op stal zetten! en als dit niet werk of wat dan ook stop ik ermee. ik wil het gewoon echt even proberen! en ik ga er vnv aan beginnen.. dus ik ga hem vnv op stal zetten (het word bij ons -13 vanacht). en ik ga gewoon zn hooizak goed vol doen zodat hij lekker kan eten. en de volgende morgen mag hij weer op zn weitje!
Ik vind niks, wat ik hierboven schreef zijn FEITEN. Het is gewoon écht niet goed om een paard op stal te zetten, ook niet met min 10. Ja, er zijn inderdaad best wat paarden die van wat warmere gebieden afkomen (denk bijv. aan de arabier) dus wat minder 'gemaakt' zijn voor koud weer, shetlander niet. Die komen (origineel) van de shetland eilanden wat nog een stuk boven Schotland ligt, min 10 zijn daar de standaard temperaturen in de winter, vaak nog stukken lager.
Maargoed, als je 't écht perséé wil is dat natuurlijk jouw eigen keus, maar ik raad het je écht ten zeerste af, nergens voor nodig, nergens goed voor (in tegendeel, juist slecht!) en je pony doe je er óók geen plezier mee. Dus ik snap eerlijk gezegt niet waarom dat je 't toch persée wilt doorzetten. Maar zoals ik al zei, je eigen keus, ben al blij dat je pony normaal gesproken 24/7 buiten sta, helaas zijn er nog vele die áltijd 's nachts binnen staan of soms alleen maar een uurtje er uit mogen.
Ik bedoel 't verder ook niet aanvallend, wil het je gewoon duidelijk uitleggen