Volgens mij valt dat wel mee hoelang het duurd, mijn vader heeft de koeienstal een keer opgeruwd, 2 stallen zelfs en behoorlijk grote en was daar in 1,5 dag mee klaar. Dus een kleine stal een uurtje ofzo denk ik.
Hoe veel m2 zou je op willen ruwen dan? Wij hadden hier 25 boxen van 3x3 en 2 gangpaden. Inclusief het vrij maken van de boxen ed kostte dat in totaal 2 dagen.
In principe zouden rubbermatten gewoon voldoende anti slip werking moeten hebben.
Wat voor rubbermatten heb je. Volledig dichte of ringmatten.
Wij hebben ringmatten in ons assortiment en steeds meer stalhouders kopen die omdat ze relatief goedkoop zijn. Nog nooit klachten gehad dat het te glad werd.
Wij hebben ook een gladde vloer. We hebben daar hele dunne matten opgelegd met een 'ribbeltje' in. Nadeel is wel dat ze 'snel' scheuren als je paard met z'n voorbeen graaft. Ik weet helaas niet wat ze kosten of waar ze vandaan komen
Graven zal ze niet snel doen want in de box ligt een goede rubbermat en gaat om de rest waar alleen overheen gelopen word, gelukkig is ze ook niet zo een die snel graaft met haar been. Maar ik denk wel dawt het rubbermatten worden, zal waarschijnlijk van de herfst pas worden aangezien ze nu tog niet op stal staat. Iig bedankt voor de tips mensen!
kevje06
Geplaatst: 28-03-12 22:48
Heb ook bij boels frees gehuurd en is stukken goedkoper dan matten aanschaffen.
Bij ons gaat het ook vooral om het gangpad, ong. ruime 3 meter breed, en 8 meter lang.
Rubbermatten is daar geen optie denk ik, want de voorschotten van de stallen kunnen helemaal open, maar dat gaat met zo'n wieltje, als je dan matten neerlegt word het waarschijnlijk te hoog, dan kunnen ze niet meer open denk ik..
We hebben 4 stallen van 3 x 4 daar zouden dan evt, wel rubbermatten in kunnen i.p.v. van opruwen. Als dat idd veel werk blijkt te zijn..
Wat moet ik me voorstellen bij een structuur verfje?
meikemarieke
Geplaatst: 29-03-12 15:51
verf met een structuurtje Een soort korrel in de verf, dus geeft geen glad oppervlak
Lynn_Nikita
Geplaatst: 29-03-12 15:55
Enige structuurverf die ik ken is muurverf ( tex) , en dat is er zo vanaf
matten zijn duur en lastig schoon te houden, dan zou ik ook voor het opschuren/freesen gaan
JenW
Geplaatst: 29-03-12 16:20
is een soort van gras er onder een mat met gras en daarop stro niks? ik weet het anders ook niet
xKwenda
Geplaatst: 29-03-12 16:55
Ik ga mee met Els_175, lijkt me een goede oplossing!