Goedkope stalling vinden, hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:25

Nell_ schreef:
Dankje! Ik ga idd proberen te verleasen en dan bij diegene laten stallen oid.

En dan moet het dier weer verhuizen, komt weer bij iemand anders terecht. Kortom, precies hetzelfde als bij een handelaar. Die zoekt ook gewoon een koper waar het dier dan terechtkomt. Heeft dus weinig zin. Maar goed, ik begrijp het emotionele wel denk ik, zoveel mensen denken dat zo'n dier het kan schelen of het prive weer bij een vologende terechgtkomt of via een handelsstal, waar in 90% van de gevallen super voor de beestjes gezorgd wordt :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:28

Claudia1993_ schreef:
Barcelano schreef:
Ik weet wel iets goedkoop maar wel wat boven je budget.
Die stal is 190 euro wel fijne facaliteiten..

Ik vind 190 euro niet echt goedkoop zeker niet omdat TS aangeeft iets te zoeken tussen de 50/100 euro... ;)

Succes TS, hoop dat je een fijn plekje kunt vinden :)

Vergeleken met de meeste stallen waar je boven de 200 euro zit...
Vind ik 190 goedkoop.vooral deze omgeving
Weet niet of 50 a 100 euro haalbaar is als je voer,ruwvoer en stro op tel

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:31

TS zoekt een plekje zonder faciliteiten... eein weitje met schuilstal en maatje zou al voldoen. Bij een boerderij ofzo, of iemand die een weidemaatje zoekt. Dat moet echt geen 190 euro kosten!

Nell_

Re: Goedkope stalling vinden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:46

ik weet genoeg stallen onder de 190 euro :) Dat is voor nu echt te veel. De faciliteiten maken me nu niet uit,
Uiteraard wil ik, als de pony eenmaal terug is bij mij, haar liever zelf houden! Maar de stal waar ik morgen ga kijken is ook maar tijdelijk helaas. Verhuizen moet ze dan toch. En het is altijd beter dan de handelaar of de slacht!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:48

GamblersCup schreef:
TS zoekt een plekje zonder faciliteiten... eein weitje met schuilstal en maatje zou al voldoen. Bij een boerderij ofzo, of iemand die een weidemaatje zoekt. Dat moet echt geen 190 euro kosten!

Dan moet je dus echt letterlijk de buurt afstruinen en bij boerderijen aankloppen.
Ik denk dat het in deze omgeving niet makkelijk zal zijn.
Onmogelijk zal ik ook niet zeggen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:49

Voorlopig heb ik wat gevonden binnen mijn budget! Morgen gaan we kijken, en als alles besproken is het paard zsm halen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:51

Nell_ schreef:
En het is altijd beter dan de handelaar

Hoezo?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:52

In de situatie van deze pony ;) Deze pony is onverkoopbaar en zal dus bij de slacht eindigen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:53

Waarom is de pony onverkoopbaar? * interesse*

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:57

Ze is een beetje gestoord geworden. Kan niet (meer) alleen zijn. Als een paard weggaat springt ze uit de bak. Staat ze in de stal doet ze rustig hetzelfde. Wordt de stal afgesloten gaat ze trappen en slaan tot het andere paard terug is. Is zelf dan bezweet en over de zeik.
Rijden lukt niet vanwege de angst achtergelaten te worden. Ga je met haar naar buiten rent ze terug naar huis, steigert, springt tegen een fietser, de dijk af of voor een auto. In de bak gaat ze alleen maar rennen.
Zulk soort dingen. Niemand wil zo'n pony. Daarbij is ze dan 'al' 15.

Dit alles deed ze bij mij nooit!! Ze was wel druk, en alleen in de wei lukte niet, maar alleen in de paddock of bak wel!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:03

Een verhuizing is een ontzettende klap voor een paard....
Ze hebben 3 maanden nodig om zich überhaupt te beseffen waar ze zijn... mensen gaan altijd veel te snel.
Omdat je nu eenmaal nooit zeker weet of je altijd op dezelfde plek zult blijven staan, heb ik maar een tweede gekocht.... zo hebben ze altijd steun aan elkaar in evt nieuwe situaties....

Arme dier wist zich dus gewoon geen raad op die nieuwe plek.... Goed dat je haar terughaalt...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:05

Natuurlijk heeft een paardje gewoon tijd om te wennen. Die tijd ga ik haar zeker geven! Voorlopig geen werk en alleen maar samen zijn en poetsen! Dan maar een dikke pony :+

Helaas hoorde ik dat deze mensen erg snel hun nieuwe aanwinsten weer doorverkopen. Pas achteraf hoorde ik dat helaas. Anders was de koop uiteraard nooit doorgegaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:06

Ninx, dat is heel verschillend hoor... mijn Hannoveraan had meer dan 6 maanden nodig, en mijn fries stond er dag 2 al zo relaxed bij alsof ze er al jaren stond.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:08

Zal vast per paard verschillen, dat geloof ik wel :j Op de vorige pensionstal had mijn paardje ook best lang de tijd nodig.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:09

GamblersCup schreef:
Ninx, dat is heel verschillend hoor... mijn Hannoveraan had meer dan 6 maanden nodig, en mijn fries stond er dag 2 al zo relaxed bij alsof ze er al jaren stond.

Mijn beide paarden laten helemaal niets zien. Zijn kalm, eten, doen gewoon 'hun ding'.... Maar er gaat van alles in om.
Ik merk het aan hele kleine dingetjes... en soms grotere: wisselende hengstigheid, jeuk, na 1 of 2 maanden ineens verminderde weerstand (nadat stresshormonen wat afgezakt zijn), etc...

Ik verbaas me altijd over de *ik heb een week een nieuwe pony en rij elke dag op hem en doe er van alles mee, maar hij luistert niet, wat moet ik doen?* topics.... alsof het een fiets betreft....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:13

Dus Ninx, daar is mijn punt: elk paard is anders. Niet "een paard heeft 3 maanden nodig". Mijn fries vond het allemaal best, leuk spannend, eerste dag paarden leren kennen en een vriendje uitgezocht en dag 2 alles prima. Mijn paard in Finland heeft nog geen uur nodig, die is gewend overal mee naartoe gesleept te worden, met vreemde paarden op het land te worden gegooid, in een vreemde box tussen vreemde paarden te overnachten. Kijkt eens rond, zoekt zijn hooi en het zal hem verder een worst zijn. Mijn Hannoveraan was na ruim een half jaar nog steeds nerveus en niet helemaal zichzelf. Dat heeft echt heel lang geduurd.

Misschien komt de pony een beetje tot rust als ie langere tijd op de wei mag staan :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:17

GamblersCup schreef:
Dus Ninx, daar is mijn punt: elk paard is anders. Niet "een paard heeft 3 maanden nodig".

Een paard heeft de herseninhoud van een walnoot.
Hij heeft gewoon zoveel tijd nodig om nieuwe informatie op te slaan... inprenten.
3 maanden heeft men onderzocht.... dat is inderdaad lang, maar is ook direct een antwoord op heel veel problemen die mensen met hun paarden tegen komen wanneer ze te gehaast bezig zijn....

Wanneer de eigenaar meeverhuist is dat wel een vaste waarde, dat zal het ongetwijfeld makkelijker maken...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:17

Jeetje Nelleke wat vreselijk zeg :oo arme beauty... ik ga eens even goed voor je nadenken.

Heb je toevallig nog contact met denise van devlin? Die heeft ook een tijdje gestaan op een landje vlakbij t centrum van vianen, weet niet hoe duur dat was, maar misschien is daar nog plek?

Edit: ik heb haar even een berichtje gestuurd via facebook

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:21

Dankje voor het meedenken! Denise heb ik geen contact meer mee, maar kan dat altijd even vragen!

Beauty kennende gaat ze LANG nodig hebben om te wennen. Ze heeft de laatste maanden nogal wat meegemaakt. Maar ik geef haar alle tijd die ze nodig heeft.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:31

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:34

Ziet er idd goed uit! Alleen is zomerweidegang, en in de loop van volgende week gaat Beauty al weg. Het heeft dus haast!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:36

Pff dat is wel heel snel ja :oo hoelang is ze daar nu eigenlijk? Hebben ze haar wel de kans gegeven om te wennen?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

Ik heb aardig wat paardenmensen op facebook dus heb even een oproepje voor je gedaan daar :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:54

Ik hoop echt dat het morgen wat wordt! Dan heb je iniedergeval iets en kan je verder kijken!
Ik zal me ogen en oren voor je open houden.

Maar nu eerst duimen voor morgen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:57

Bedankt allemaal!

Beauty is daar 1 dag voor mijn bevalling heengegaan. Pas 4,5 maand dus.