kosten voor jullie ontwormen dierenarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:35

Hoe weet je dat je paarden geen wormen heeft. Slechts een paar soorten wormen kun je zien in de mest namelijk.. Over het algemeen is geen een paard wormloos namelijk, en hou je met ontwormingen het gehalte zo laag mogelijk dat er geen schade kan worden opgelopen.
En wormenkuur is absoluut geen wormenkuur. Er zit een heel groot verschil tussen sommigen, en dit kan je ook niet vergelijken met een gewone. Een gewone werkt met worm dodende middelen zoals ivectermine. Dit werkt met kruiden, wat dus niks doet tegen de worm zelf.

Ik wil je als advies meegeven om even te overleggen met de DA. bellen kost niks toch. En dan weet je wat t beste is voor je paardje :)

Succes

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:38

bella1wjnmk schreef:
ik laat de gezondheid van me paard ook neit van de portemonnee afhangen, maar wormenkur is wormenkur, dus ik gebruik lekker deze. mijn paard heeft geen wormen(overiens alle pony's en paarden op stal niet) dus doden zou sowieso niet hoeven. ik heb deze allang besteld dus ik blijf er ook bij!

Bij voorbaat: Het is niet aanvallend bedoeld.
Maar als je ervan overtuigd bent dat je paard géén wormen heeft, waarom zou je hem dan ontwormen?

Keeltje135

Re: kosten voor jullie ontwormen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 11:52

Jors, omdat je elke 3 maanden zoiets moet geven! en als dit ze gewoon weghoud vind ik het ook prima, ze heeft gewoon geen wormen PUNT UIT.

van mij mag dit topic sluiten, want heb er toch niks meer aan. ik heb de informatie die ik wou gekregen. ik krijg nu toch dingen die ik en al weet of iets wat ik niet vroeg

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:05

Hoe weet je dat nou zeker? Zou je mij dat uit kunnen leggen.

Lijkt me ook wel makkelijk als ik zo kan zien of mijn paard wormen heeft of niet namelijk ;) ...

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:15

Focussed: Bij ons hebben de paarden op dit moment geen wormen! Is gecontroleerd! De ontwormbrokken ehb ik eens aan de DA na-gevraagd en deze konden gewoon gegeven worden ipv een wormenkuur ;)!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:39

Een paard heeft nooit geen wormen ;)

Met mestonderzoek wordt er bijv gekeken naar de hoeveelheid wormen en onder een bepaald aantal geadviseerd niet te ontwormen.
Helaas is dit onderzoek ook niet betrouwbaar en kan een paard wat goed door de test komt dus toch een flinke besmetting hebben. Mijn DA raadt ook wormtelling test af om die reden, maar als men het wilt doen doet hij het wel ism met het Woud.
De brokken vond hij niks. Leuk als ondersteuning tussen keuren of testen door maar niet als enige antiworm maatregel.
Maar meningen verschillen, soms ook tussen dierenartsen n

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:42

Ik bestel altijd een jaarpaket online, het is wel even zoeken tegenwoordig, want de regels worden strenger en strenger, en ik snap niet waarom. Voor een wormkuur betaal ik bij mijn eigen dierenarts 20 euro, diezelfde wormkuren kocht je in de winkel voor 8, nee sorry, eenkostenverhoging van 150% ging mij te ver.