(Zee)container kopen?Ervaringen? Waar op te letten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:17

yvonnedv schreef:
Psydoxy schreef:
Op dit moment heb ik wat konijn bewoners eronder, kan er niet bij om ze te vangen, heb er ook geen last van.

dan heb je ook mooi ventilatie onder de bodem :j

haha, ja das waar :D

Odysseus

Re: (Zee)container kopen?Ervaringen? Waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:32

Gaan dit weekend kijken bij deze 2 containers:
Afbeelding

Staldeuren en omlijstingen zijn zo goed als nieuw.

Het idee is hem tot aan de staldeur in de paddock te zetten (dus maar een meter of 2) en deze deur altijd open te laten.
De container staat dus met z'n kont in de wei en met z'n kop in de paddock. In de zomer gaan de "echte" deuren 24/7 open en is er dus een verbinding tussen paddock en wei, die ook meteen dient als schuilstal!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:40

Focussed schreef:
Gaan dit weekend kijken bij deze 2 containers:
Afbeelding

Staldeuren en omlijstingen zijn zo goed als nieuw.

Het idee is hem tot aan de staldeur in de paddock te zetten (dus maar een meter of 2) en deze deur altijd open te laten.
De container staat dus met z'n kont in de wei en met z'n kop in de paddock. In de zomer gaan de "echte" deuren 24/7 open en is er dus een verbinding tussen paddock en wei, die ook meteen dient als schuilstal!

Zonder in te gaan op de staat (kwaliteit) heeft de onderste de voorkeur. Daar zit een containerslee onder en dat maakt het gemakkelijker om hem te plaatsen en te verplaatsen.
Bovendien zit de staldeur zodanig dat de container gemakkelijker op te splitsen is in een staldeel en een opslagdeel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:42

Dat was idd ook degene waarvoor ik de voorkeur had. Idd door de plaatsing van die staldeur, en ook de kleur (stalhouder heeft liever een groene daar die minder afsteekt en dus minder opvalt) Helaas is dat wel degene die (afgaande van de foto) het meeste roest heeft.. Is dat nog erg? Of is dat niet te voorkomen en zal die grijze na een jaar buiten staan er ook zo uitzine?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:10

Focussed schreef:
Dat was idd ook degene waarvoor ik de voorkeur had. Idd door de plaatsing van die staldeur, en ook de kleur (stalhouder heeft liever een groene daar die minder afsteekt en dus minder opvalt) Helaas is dat wel degene die (afgaande van de foto) het meeste roest heeft.. Is dat nog erg? Of is dat niet te voorkomen en zal die grijze na een jaar buiten staan er ook zo uitzine?

Men neme een goede staalborstel (al dan niet op een boormachine of haakse slijper) en een grote pot Hammerite en je gaat een paar dagen los op dat ding en dan ziet ie er weer prima uit.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:15

Mijn zus heeft ook zeecontainers. Eentje met twee boxen en eentje met vier. Die staan in een Lvorm tegen elkaar aan. Voor de containers heeft ze het opgehoogd en een bestrating aan gebracht. Bovenop de containers is een dak gemaakt en een uitsteek boven de kant waar de deuren zitten zeg maar. Dat zorgt ervoor dat het zomers dus niet heel warm erin is. Als je wilt kan ik je wel foto's mailen. Hoe het eruit ziet.
Het ziet er heel mooi uit en ze is heel tevreden.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:03

Mn verzorgpaardje stond ook in een container(2 stallen in een container), soms ook zomers, dat was idd echt heel warm. Verder vond ik het echt praktische dingen en zeker omdat jij ze alleen als schuilstal wilt gebruiken gaat het lukken denk ik!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:00

Mijn pony heeft ook een container als schuilstal gehad. Alleen in de winter. Ze stond samen met nog 2 pony's in een paddock op het erf (beton). In de container hadden we dus wel stro en daar lagen ze dan ook in, verder werd er ook veel in geplast. Daardoor stond er soms gewoon een plas urine in. Aangezien de container iets scheef stond liep het allemaal naar een kant (helaas niet er uit).
In het begin vonden ze het heel eng om er in te stappen, maar met veel stro er in wende dat erg snel. Bij ons was de deur gewoon de gewone deur (dus aan de korte zijde).

Waar ik nu sta hebben ze ook containers als schuilstal. Bij mijn weten is daar de bodem uitgehaald en zodoende hebben ze nooit last van opgehoopte urine.

Ik heb ook wel een foto als je wilt.

Edit: (toevoeging) Denk je dat je paard er wel in wil staan als er geen bodembedekking in ligt? Ben je niet bang dat hij op de houten vloer gaat liggen en schiefels krijgt?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:18

Ook wij hebben een container als stal voor ons trekpaard :)) :j en is voor zon groot dier een prima oplossing,we hebben wel een hek laten plaatsen zo,n 1,5 meter achter de' vaste' containerdeuren om ruimte over te houden voor de voertonnen, :j ja deze zijn wel afgesloten en het hek is voldoende hoog .
Zomer,s zetten wij de containerdeuren open en kan het goed door waaien, en s,winters de deuren goed dicht houden zodat de warmte van het paard zelf in de stal blijft, de houten vloer was wel wat slecht maar met een laag balken prima op te lossen ,lara kan de gehele dag zelf naar binnen :+: en naar buiten, de toeloop hebben wij verhardt met tegels schuin oplopend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:34

Drie jaar geleden hebben wij een twee paards trailer gekocht bij conflex ( http://www.conflexverhuur.nl/ ) . Zie linker foto. Wij zijn heel tevreden,het kost wat maar je hebt ook wat inclusief (waterbakjes en licht). Paarden kunnen in en uit lopen en schuilen. Inderdaad tegels voor de ingang hebben wij ook, Dat is belangrijk anders krijg je een heel diepe modderige toestand daar. Tevens hebben we de container ingebouwd in de grond zodat de opstap laag is. Wij houden de houten vloer droog en schoon en paarden staan er in met eten (voerbakken zitten er ook in op hun maat gemaakt) en we hebben een tussenschot zodat beiden rustig kunnen eten.
In de zomer als het heet is staan de paarden in de schaduw van de container en soms ook binnen vanwege de dazen. Als het regent of erg waait staan ze ook binnen. Ook bij heftig onweer en dat kan want de vloer is van hout. Wij hebben er ringen buiten aan gemaakt waar we de paarden aan vast kunnen zetten. Wij poetsen dus ook de paarden bij de container. Veel boeren hebben apparatuur waarmee ze de container op de platte wagen kunnen zetten en weer kunnen lossen. Toen wij gingen verhuizen leek me dat een enorm probleem maar dat bleek zeer gemakkelijk te zijn en voor paar tientjes is de container in het dorp op een andere plek gezet.
Succes ermee.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 11:25

ikke schreef:
Focussed schreef:

Men neme een goede staalborstel (al dan niet op een boormachine of haakse slijper) en een grote pot Hammerite en je gaat een paar dagen los op dat ding en dan ziet ie er weer prima uit.

Bedankt voor de tip! Ik ga de roestplekken zeker overschilderen met wat Hammerite. :D

tjady: Bedankt voor je reactie! Ik ben zeker benieuwd naar foto's!

dancer_: Bedankt! Ja in de zomer zullen ze goed heet worden, maar idd als schuilstal moet dat nog wel kunnen

HippoLogic:
Bedankt voor je reactie!
Mijn paard kan gewoon liggen in het zand (hij is in de zomer aangesloten op de paddock en op de wei) en in het gras. Ik weet zeker dat zodra ik er stro in gooi ze er ook in gaat staan plassen en dat wil ik voorkomen namelijk! :))

pien_2010:
Mooie containers zeg! Die waar ik ga kijken heeft alleen een staldeur, van binnen is hij gewoon kaal. Maar meer heb ik ook niet nodig omdat ik binnen nog een stal heb van 4x4 incluis alle luxe voor de winternachten.
Staat hij bij jullie op tegels of gewoon op de grond?
Ik twijfel ook of ik hem niet moet ingraven... want die van mij heeft dus zo'n slee eronder waardoor hij ontzettend hoog van de grond staat :+

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:35

Ik zou hem zeker niet ingraven hoor. Toen mijn zus nog geen plein voor de containers had, toen stapte ze gewoon erin. Je kan ook bv een beetje schuin ophogen aan de voorkant, zodat de instap wat minder hoog wordt. Haar container staan ook op betonplaten. Dat zijn er op iedere hoek één.
Hier een paar foto's ervan.
De lange container kan je niet zo goed zien, maar het dak en idee is volgens mij wel duidelijk genoeg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:45

Kijk of het echt van metaal is. Die van ons was brandgevoelig omdat het niet conpleet metaal was.
Verder moet je rekening houden dat het kan dat je een hek even moet weghalen (ligt geheel aan hoeveel doorgang je hebt) voor de machinerie die dat ding plaatsen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:53

Focussed schreef:
pien_2010:
Mooie containers zeg! Die waar ik ga kijken heeft alleen een staldeur, van binnen is hij gewoon kaal. Maar meer heb ik ook niet nodig omdat ik binnen nog een stal heb van 4x4 incluis alle luxe voor de winternachten.
Staat hij bij jullie op tegels of gewoon op de grond?
Ik twijfel ook of ik hem niet moet ingraven... want die van mij heeft dus zo'n slee eronder waardoor hij ontzettend hoog van de grond staat :+

Onze container staat in de grond en gelijk stappen de paarden op de tegels. Bij ons zit er ook iets onder en de boer waar hij nu stond was bang dat als hij niet zou ingraven de paarden er tussen zouden kunnen schieten met alle gevolgen van been gebreken van dien. Op het vorige adres stond hij op het zand en toen het nat werd was er een heel diep gat voor instappen en de paarden moesten met een klein sprongetje er in en eruit gaan. Was zeker niet ideaal + het werd erg modderig met regentijd.
Om je een prijs indicatie te geven wij hebben toen € 3000,-- (vier jaar geleden) betaald voor een container die omgebouwd is tot stal (dus geen nieuwe container want dat vind en vond ik niet nodig). Je hebt daar ook tweede hands container want vanwege de vraag is de prijs wel omhoog gegaan. Dus als de container van jou een stuk soberder is dan moet je ook aanzienlijk minder betalen. Vandaar dat ik de prijs erbij heb gezet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:02

Ik heb een container, gebruik hem gewoon als stal, gaat prima. Zomers staan ze 24/7 buiten, dus warmte is geen probleem voor ons. Hij staat onder de bomen en eigenlijk valt het daardoor ook heel erg mee met de warmte. De vloer is wel verrot (en ja, hij staat wel van de grond), daar gaan we het komende jaar wat aan doen. :)
Bij je zus ziet het er netjes uit Tjady, misschien maken wij er ook nog een dak boven inderdaad! :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 13:46

tjady: Mooie foto's! Ik zou op het eerste oog ook echt niet zeggen dat het zeecontainers zijn, wauw ziet er netjes uit hoor!!

Dak is ook erg mooi zo! Wellicht ook een idee voor mijn container!

Pentax: Bedankt voor je antwoord, een goed punt om op te letten

pien_2010: Bedankt voor je antwoord. Daar had ik nog helemaal niet overnagedacht, maar inderdaad zou met rollen best een been onder kunnen komen en vast kunnen zitten..brr.. Vlak op de grond (of een stukje ingegraven) is dus bij jullie geen probleem? (Met roest ofzo?)
Deze container is 800,-. Maar is van binnen gewoon kaal muv de houten vloer. De staldeur en omlijsting is helemaal nieuw erin gezet..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:52

[quote="Focussed"

pien_2010: Bedankt voor je antwoord. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht, maar inderdaad zou met rollen best een been onder kunnen komen en vast kunnen zitten..brr.. Vlak op de grond (of een stukje ingegraven) is dus bij jullie geen probleem? (Met roest ofzo?)
Deze container is 800,-. Maar is van binnen gewoon kaal muv de houten vloer. De staldeur en omlijsting is helemaal nieuw erin gezet..[/quote]

Dat roesten valt wel mee. Ze kunnen wel tegen een stootje. De prijs is goed. Dus als de container goed is gewoon doen. Je kunt zelf binnen er altijd een schot in zetten of verlichting en voerbakken in aanbrengen. Voor een handige man is dat allemaal niet zo moeilijk. Kijk de containers hoeven ook niet 50 jaar mee, dus roesten maak ik me niet zo druk over. Het dak heeft wel wat roest gaatjes en daar gaan we wellicht dakleer op leggen over een tijdje. Is het ook weer opgelost.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:15

Focussed schreef:
HippoLogic:
Bedankt voor je reactie!
Mijn paard kan gewoon liggen in het zand (hij is in de zomer aangesloten op de paddock en op de wei) en in het gras. Ik weet zeker dat zodra ik er stro in gooi ze er ook in gaat staan plassen en dat wil ik voorkomen namelijk! :))

Dat snap ik (dat je wilt voorkomen dat ze het als wc gaan gebruiken, want dat gaan ze met stro zeker4 doen). Hou er wel rekening mee dat ze er dan misschien niet in willen. Het klinkt nogal hol, zonder bodembedekking. Maar misschien wennen ze er ook wel aan.
Wij voerden er bij heel guur weer ook het hooi in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:37

Wij voeren paarden in container zodat ze zich er fijn en veilig voelen, want associatie is positief. Het klinkt hol en zeker in het begin moet je gewoon even met ze mee naar binnen gaan. wij gooien niets op de vloer om wc gebruik te voorkomen. Alleen als het erg guur is en ze er lang in hebben gestaan vind ik moppen. Piesen doen ze tot nu toe nog nooit gelukkig. Dus paarden wennen er gauw aan als je begeleid.
Alleen met oud en nieuw sluiten we ze op in de container vanwege het vuurwerk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:36

Bedankt voor jullie antwoorden!

We zijn vanochtend wezen kijken en hebben hem gekocht!

Het is een high cube container, wat wil zeggen dat hij wat groter is dan de normale. Hij is ook een stukkie hoger, vond ik eigenlijk wel fijner voor het paard .

Er zat bijna geen roest op, hij was alleen oranje en is groen overgeschilderd, dus hier en daar komt er oranje nog doorheen. Hij had alleen een beetje roest aan de onderkant bij de deuren, maar dit hadden alle containers die er stonden, dus niet bijzonder oid.
Vanbinnen was hij ook mooi, zat een speciale houten vloer in die ruwer is dan de normale houten vloeren wat uitglijden zou voorkomen bij paarden (hij is gepimpt zodat hij voor de paarden gebruikt kon worden).

Deuren ging zeer gemakkelijk open.

Werd ons wel aangeraden om hem niet in te graven, omdat er een slee onder zit. Dit zorgt ervoor dat hij ook aan de onderkant goed kan luchten. Hij adviseerde hem onder de slee op 4 betontegels te zetten aan de voor en achterkant en dan desnoods in de paddock er zand zo tegenaan te gooien dat er geen paardenvoetjes onder klem komen te zitten.

Deze week wordt hij gebracht! Ben erg benieuwd.

Wil er de eerste week ook idd even wat hooi in leggen zodat het gaat aanvoelen als een vertrouwde plek

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:18

Gefeliciteerd met je aankoop. Klinkt goed dat hij mooi hoog is!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 18:58

Bedankt!
Ja inderdaad! Hij is geloof ik een halve meter hoger dan een normale container, dus net even wat meer hoogte :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:07

Toet toet, pep pep. Hij is vandaag afgeleverd :D

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:11

Stoer hoor :) ben benieuwd hoe hij in je paddock staat :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:13

Ja ik ook!!

Er wordt een kraan geregeld om hem op z'n plek te krijgen, want hij moet over de paddocks getild worden... Wat een bevalling dat ding haha :D