Blijven staan of van weide veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Blijven staan of van weide veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:13

omduwen zou ik me geen zorgen van maken hoor, hoe vlugger ze omliggen, hoe vlugger je nieuwe stallen hebt :D

Kwestie van klein materiaal op te bergen, er bestaan van die kisten om buiten te zetten om bv tuinstoelkussens in op te bergen, plastic, met een deksel. ik heb bij de paarden zon kist voor mijn dekens, en hier thuis op het balkon heb ik een zon bak voor de stofzuiger voor de kachel in op te bergen, en een voor poetsmateriaal.
die laatste twee staan gewoon buiten in weer en wind, en de binnenkant blijft kurkdroog (en je hebt er nog een leuk bankje mee!)
dat vind ik wel een idee om zo klein grut zoals borstels,hoevenkrabbers, messen, halsters, kleine porties voer ed in op te bergen (hooibaal in het ene opslaghokje, en het andere minder goede hok zet je die kist in.)
http://www.google.be/imgres?q=opbergkis ... x=57&ty=69

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:17

Whaha ja, zo kan je het ook bekijken :+ Maar als pony eronder staat vind ik dat toch niet zo aangenaam :Y) En ik wil ook niet bekend staan als degene met de slooppony :')

Die kist! +:)+ Thanks!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:21

[***] schreef:
Whaha ja, zo kan je het ook bekijken :+ Maar als pony eronder staat vind ik dat toch niet zo aangenaam :Y) En ik wil ook niet bekend staan als degene met de slooppony :')

Die kist! +:)+ Thanks!

ik heb trekpaarden, die slopen alles, ik ben er ondertussen al gewend aan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:23

Ik niet, en wil dat graag zo houden :+
(alhoewel, mijn paddock paradise is ook niet heel gebleven _O- maar dat is toch nog wat anders dan een volledige stal :+ )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:35

[***] schreef:
Ik niet, en wil dat graag zo houden :+
(alhoewel, mijn paddock paradise is ook niet heel gebleven _O- maar dat is toch nog wat anders dan een volledige stal :+ )

daar heb je een punt :D
bij een van mijn vorige verzorgpaarden was er rondom de stal een dun stroomkoordje (met stroom) gehangen.
gewoon zon zwarte isolatoren erin gedraaid, en stroomdraadje erop.
paardje had zomerexceem, en dit was om te voorkomen dat ze zich kapot schuurde ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:41

Was er op de vorige stal ook :j Hier niet maar zou wel kunnen gemaakt gaan worden, dus dat kan in principe wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:03

Heb nog even wat nagevraagd.. De mollen zitten blijkbaar in dat gebied, hebben de weg nog niet gevonden naar de weides waar ik nu staat, maar dat wil niet zetten dat ze er nooit gaan komen .. Echter heeft er nog nooit een paard problemen mee gehad. Dus ja, zekerheid dat ze nooit op de weides waar ik nu sta gaan komen heb ik ook niet :+

De stal zit wel stevig genoeg in elkaar om mijn pony aan te kunnen volgens hen. Er heeft een paard gestaan want weliswaar niet schuurde, maar wel regelmatig de benen uitsloeg tegen de stal, en dat heeft ook geen gevolgen gehad. Dus zij denken niet dat hij de stal omver zal schuren .. en er zal waarschijnlijk toch wel een stroomdraadje komen..