Ik krijg mijn paard amper nog buiten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:58

Waar in de buurt zoek je een stal?

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:59

Dan denk ik dat het een oplossing is om inderdaad met zowel die eigenaar van dat paard als die van de stal te praten en er op te staan dat jouw paard buiten komt.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:59

Omgeving Spijkenisse, moet met het OV te doen zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:01

Er zijn beenbeschermers voor mokpreventie (paardendrogist bv), die houden de kootholtes droog.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:04

tamary schreef:
Er zijn beenbeschermers voor mokpreventie (paardendrogist bv), die houden de kootholtes droog.

Dit ga ik is opzoeken, dankjewel voor de tip :)

HTM

Re: Ik krijg mijn paard amper nog buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:48

Niet alles gelezen maar de OP en een aantal reacties wel.
Ik heb het zelfde probleem, alleen staan mijn paarden gewoon thuis.
Wij hebben weilanden die zo bagger zijn dat mijn paarden daar niet in willen / kunnen.
De paddock is ook 1 grote modderpoel aan het worden dat mijn pony er niet meer in wil, en het paard mag er niet in want die sloopt de dingen die er langs staan.
Ik probeer ze nu elke dag te rijden / longeren, of gooi ze 1 uurtje naar buiten in de bak, want dat kan bij ons gelukkig wel.

Helaas is het nu niet anders met zo veel regen.
Paarden vermaken zich op stal gelukkig wel goed, maar ik zou ze ook liever de hele dag buiten zien, maar met die regen worden ze daar zelf ook niet happy van.

Denk ook niet dat een andere stalling je probleem oplost.
Heb een tijdje op pensionstallen gestaan.
In 1 jaar tijd 3 stuks omdat mijn paarden nergen naar buiten kwamen met zulk weer.
Dan heb ik ze liever thuis, en kan ik het zelf bepalen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:54

pb ineke2 is zij woon in spijk en kent er ook stallen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:56

Is er helemaal geen boer met een droog stukje land of veldje van de gemeente of staatsbosbeheer ofzo waar je overdag je paard voor een klein bedrag in mag zetten? En dan gewoon 's avonds weer terug naar de eigen stal?
Gewoon aanbellen bij iedereen en vragen. Doe het samen met een stalgenoot, goedkoper en staan de paarden ook lekker samen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:08

Ik weet misschien wel een stal in hoek van holland als je intresse hebt, is vanaf het station 10min fietsen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:17

Simpele oplossing misschien, maar kunnen ze niet samen buiten staan??

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:18

_Natasja_ schreef:

Die van mij???
Dan kan ik elke week nieuwe dekens kopen :o
1 is 9 jaar hengst geweest, en eet graag dekens van andere paarden :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:22

Nee, de TS :P

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:50

Dat dacht ik dus ook al Natasja.. dan zou je ook nog met diegene kunnen afspreken dat zij ze bv buiten zet en dan jij ze weer binnen zet? Er zijn twee plekjes en hoe groot zijn die en hoeveel paarden moeten daar 'gebruik' van maken?

Ik zou als pensionstal toch echt wel de paarden buiten zetten en zeker met 2 of 3 tegelijk, dat zou je naar de ruimte die er is moeten afwegen. En idd, dan in ieder geval wat beweging geven elke dag. Dan maar even aan het halster aan de longe toch?

Maar goed, ik geloof dat jij ook niet 's avonds naar de stal gaat om te rijden o.i.d. aangezien je zegt op tijd thuis te willen zijn?? Tjah.. dan is van half 4 tot half 6 wel erg kort wat jij qua tijd over hebt voor je paard..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:07

HTM schreef:
De paddock is ook 1 grote modderpoel aan het worden dat mijn pony er niet meer in wil, en het paard mag er niet in want die sloopt de dingen die er langs staan.
Ik probeer ze nu elke dag te rijden / longeren, of gooi ze 1 uurtje naar buiten in de bak, want dat kan bij ons gelukkig wel.

Is er niks aan de bodem te doen dan? Wij hebben goede drainage en 2 ruime, droge (!) paddocks, ja 1tje is in een van de hoeken erg blubber, maar het grootste gedeelte is mooi droog.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:17

als ie niet samen kan vanwege dekens slopen (jouw paard dan) zou ik toch overwegen een graaskorf aan te schaffen. Helaas, dan is kroelen er ook niet bij, maar kan hij wel aan meer beweging komen.
Afgezien van het feit dat paard zelf aangeeft liever niet in paddock te staan natuurlijk. Maar hij zal er wel aan wennen op het moment dat hij er vaker in staat ;)

Natuurlijk is het mooi als een paard de hele dag buiten kan, maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt, zeker als het deels een seizoens gebonden probleem is. Sommige mensen kunnen nou eenmaal geen buitenzet-service of stalling met tig losgooi mogelijkheden en weiland betalen., Vind het erg kort door de bocht om alleen neer te zetten dat ze een andere stal moet zoeken, zeker omdat dit (voor zover ik meen) met communiceren op te lossen valt> Onderling om de tafel, aangeven dat alle paarden éven lang buiten moeten staan en er niet 1 voorgetrokken wordt, Tijd is om te verdelen (en niet met geld te kopen> dan is het logischer om met dat extra geld een andere stal te zoeken zodat je niet de tijd (en welzijn) van de overige pensionpaarden opkoopt ) om alle paarden gelukkig te houden op dit soort kleinere (neem ik aan) stalletjes.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:15

_Natasja_ schreef:

Inderdaad, zo hebben wij het geregeld met de mensen die hun paard in de winter buiten willen hebben, paarden vaak bij elkaar gezet onder toezicht en nu kunnen ze de hele dag samen buiten staan. geen wachtrij voor de paddock, ideaal :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:48

Authentic schreef:
HTM schreef:

Is er niks aan de bodem te doen dan? Wij hebben goede drainage en 2 ruime, droge (!) paddocks, ja 1tje is in een van de hoeken erg blubber, maar het grootste gedeelte is mooi droog.

We hebben al veel er aan laten doen, maar helaas zonder succes.
Eerst was dat gewoon onze bak, maar omdat we hem echt niet beter kregen hebben we een nieuwe bak aan laten leggen.
En jah, voor duizende euro's is er misschien wel iets van te maken, maar dat hebben wij er niet voor over.

muiszje schreef:
als ie niet samen kan vanwege dekens slopen (jouw paard dan) zou ik toch overwegen een graaskorf aan te schaffen. Helaas, dan is kroelen er ook niet bij, maar kan hij wel aan meer beweging komen.
Afgezien van het feit dat paard zelf aangeeft liever niet in paddock te staan natuurlijk. Maar hij zal er wel aan wennen op het moment dat hij er vaker in staat ;)

Een graafkorf heeft die binnen 5 minuten af.
Bij mij gaan ze gewoon om de beurt een uur naar buiten.
Indien ik ze met z'n 2en zet komen ze ook maar een uur buiten omdat we de paarden niet langer los in de bak willen hebben om die heel te houden.

Die ene die de paddock niet in wil, die doe ik er soms wel in, maar echt gelukkig wordt die daar niet van, en daar aan laten wennen geloof ik niet in.
Hij wil niet, ik doe het toch, maar het is niet zo dat als ik hem 6 keer per week er in zet dat die het dan "leuker" gaat vinden of makkelijker erin loopt, in tegendeel zelfs, hij wordt alleen maar vervelender als ik hem er vaker inzet.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:02

Op dit topic plaats ik een slotje, aangezien het topic is geopend door een SA.