Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marion71 schreef:Het is geen schande dat je het vraagt, maar de manier waarop komt op mij een beetje creepy over. Je vraagt om ervaringen, maar wat je eigenlijk wilt is zoveel mogelijk aandacht voor je product, zodat het verkocht wordt. Geeft niet, mag ook, maar wees er dan open in/over.
Mits stro goed gebruikt wordt, dus in lagen, dan wordt de ammoniakgeur geisoleerd, beter dan bij welk strooisel ook. Da's gewoon de eigenschap van het product. Nadeel van stro zijn de schimmels, die veel dieper in de luchtwegen komen dan stof van bijv. vlas. Dat maakt het voor paarden met luchtwegproblemen ongeschikt, ook als je een product als het jouwe gebruikt. Ik vraag me dus af hoe gezond die frisse geur is. Desinfecterende werking lijkt mooi, maar heeft heel veel nadelen. Te hygiënisch is namelijk erg ongezond.
Overigens moet je over stro niet de Bokt wiki lezen, da's geschreven door iemand die een hekel aan stro heeft.
Een waarneembare ammoniakgeur staat voor mij gelijk aan vieze stallen. Rotstraal wordt daar ook door veroorzaakt. Ik mest en strooi dagelijks op (sommige zelfs 2x daags), dat deed ik met vlas, houtkrullen en ook met stro. De paarden kunnen er per box met hun hoofd uit en doezelen en eten dus voor hun box. In plaats van te investeren in een middel om te verdoezelen zie ik liever dat mensen dat geld gebruiken om het stalklimaat te verbeteren. En ook dat hoeft per definitie niet heel kostbaar te zijn.
Lara_Silver schreef:2x uitmesten vind ik echt geen 'zelfs' waard, vind dat een minimum. Hier gebeurd het 3 keer per dag, standaard. Opstrooien 's ochtends en 's avonds. Kun jij vanachter je pc'tje zien hoe het stalklimaat bij de gebruikers van dit product zijn? Omdat ze volgens jou allemaal een stalklimaat hebben dat aan verbetering toe is? Wow dat vind ik echt heel erg knap, kun je mij dat ook leren?
Lara_Silver schreef:Jij komt eerder creepy over dan de ts.Overigens heeft ze duidelijk in de OP staan dat ze verder verkoopt. Wat probeer je nou te bereiken? Ook is stro voor jou de beste isoleerder maar dat wil niet zeggen dat het een algemeen feit is. Ik had mijn pony eerst op houtkorrels staan, die je dan licht nat maakte, die vielen uit elkaar en maakte een bodem als vlas maar veel fijner. Hier dan stro bij om op te knabbelen. Die bodem was voor mij het allerbeste, nooit een natte vlek, geen geurtjes. Perfect uit te mesten met een 'golden gark', het goede strooisel valt er tussen uit, en de drollen blijven liggen. Natte plekken één keer per 3 dagen om verzadiging te verkoken. Nu sta ik 'helaas' weer op stro door stalwisseling, is een hoop rommeliger en lastiger om correct schoon te houden Kortom, persoonlijke waarderingen niet verkondigen als feiten?
2x uitmesten vind ik echt geen 'zelfs' waard, vind dat een minimum. Hier gebeurd het 3 keer per dag, standaard. Opstrooien 's ochtends en 's avonds. Kun jij vanachter je pc'tje zien hoe het stalklimaat bij de gebruikers van dit product zijn? Omdat ze volgens jou allemaal een stalklimaat hebben dat aan verbetering toe is? Wow dat vind ik echt heel erg knap, kun je mij dat ook leren?
Marion71 schreef:Lara_Silver schreef:Jij komt eerder creepy over dan de ts.Overigens heeft ze duidelijk in de OP staan dat ze verder verkoopt. Wat probeer je nou te bereiken? Ook is stro voor jou de beste isoleerder maar dat wil niet zeggen dat het een algemeen feit is. Ik had mijn pony eerst op houtkorrels staan, die je dan licht nat maakte, die vielen uit elkaar en maakte een bodem als vlas maar veel fijner. Hier dan stro bij om op te knabbelen. Die bodem was voor mij het allerbeste, nooit een natte vlek, geen geurtjes. Perfect uit te mesten met een 'golden gark', het goede strooisel valt er tussen uit, en de drollen blijven liggen. Natte plekken één keer per 3 dagen om verzadiging te verkoken. Nu sta ik 'helaas' weer op stro door stalwisseling, is een hoop rommeliger en lastiger om correct schoon te houden Kortom, persoonlijke waarderingen niet verkondigen als feiten?
2x uitmesten vind ik echt geen 'zelfs' waard, vind dat een minimum. Hier gebeurd het 3 keer per dag, standaard. Opstrooien 's ochtends en 's avonds. Kun jij vanachter je pc'tje zien hoe het stalklimaat bij de gebruikers van dit product zijn? Omdat ze volgens jou allemaal een stalklimaat hebben dat aan verbetering toe is? Wow dat vind ik echt heel erg knap, kun je mij dat ook leren?
Zo, jij had ff zin om lekker je gal te spuien en tegen iemand aan te trappen.
Dat stro als potstal ammoniak het best isoleert, heb ik niet bedacht, maar is werkelijk onderzocht. 3x per dag mesten kan best nodig zijn, zeker als paarden veel op stal staan.