Ik denk dat ze op den duur mischien nog wel een waterdichte vacht weet te kweken, maar dat heeft tijd nodig. Door weer de hele winter een deken op te doen zul je er nooit achterkomen, maar een schuilstal kan haar prima helpen de overgang te maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jelleee schreef:Met een 0 grams regendeken gaat ze het waarschijnlijk nog kouder krijgen dan zonder deken. Met deze dekens kunnen ze de haren niet meer opzetten, de deken drukt de vacht plat. Met het gevolg dat ze zich dus niet meer kan warmhouden. Een 100 grams deken, of 150 bijvoorbeeld, volstaat beter. En dat is op stal ook niet te warm
Focussed schreef:Maar mijn paard zet nog best vaak haar vacht op (als ze zonder deken staat) als het niet regent. Dus dan lijkt me dat als ik een 0 grams op doe en het is koud ze het koud heeft, omdat ze normaliter met opgeheven vacht zou staan?
Nu met de 100 grams op gaat het wel goed. Ze voelt fijn aan onder de deken, niet te warm en niet te koud, ze zweet ook niet.
Ben nu aan het kijken voor zeecontainers, gaan deze week en volgende week al bij 2 handelaren kijken dus hopelijk staat er snel en heb ik dit gedoe niet meer(en kan t paard weer lekker zonder deken staan!)
Arrabel schreef:Een partytent zou ik niet doen, als dat gaat klapperen in de wind dat kunnen paarden erg schrikken.
Pentax schreef:@ninx daar zijn de meningen over verdeelt. Een paard houdt zichzelf warm door de vacht op te zetten, met een (regen)deken kan dat dus niet. Daardoor heb je dus wel vulling nodig.
Dat laagje tussen de vacht en de deken is niet genoeg en als het dan regent/koud word heb je een ziek paard.
Pentax schreef:@ninx daar zijn de meningen over verdeelt. Een paard houdt zichzelf warm door de vacht op te zetten, met een (regen)deken kan dat dus niet. Daardoor heb je dus wel vulling nodig.
Dat laagje tussen de vacht en de deken is niet genoeg en als het dan regent/koud word heb je een ziek paard.
Pentax schreef:Ik spreek vanuit de dingen die ik zelf weet/gelezen heb. Ik heb het niet onderzocht oid..
Ik ben ook niet van de toeters en bellen, als het niet hoeft dan graag.
Heb je een naam of link naar uitleg van deze mevrouw ninx?
Focussed schreef:Ja we mogen een container plaatsen, heb al 3 opties lopen en willen volgende week even gaan kijken hor ze er irl uitzien![]()
Tot dan hou ik minimaal tot zaterdag m'n deken op omdat er nog regen wordt voorspelt!