Betonnet in hooibak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:38

VeerenAshley schreef:
@marionblo: heb jij de grote of kleine netten van Nicky's keet? En blijven de netten heel?
Je systeem lijkt mij erg handig!

Ik heb allebei de maten. Ik heb anderhalf jaar geleden de eerste netten gekocht en gebruik die nog steeds. Er komen wel gaten in, die repareer ik met pektouw, maar ik gebruik ze dagelijks en ze liggen in weer en wind. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je paarden ermee omgaan, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding prima.

Anoniem

Re: Betonnet in hooibak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:09

Ik ben nog steeds zoekende.

Ik heb van http://www.bedafstallenbouw.nl/nl/news/artikel8.aspx reactie gehad en zit daar aan een prijs van € 85 per rooster (op maat gemaakt) zonder verzend/afleverkosten.

Ik heb nu toevallig op kapaza 2e handsroosters gevonden, zijn iets groter dan mijn bakken maar moet mogelijk zijn om er een stukje af te doen lijkt mij. Nadeel van deze roosters is dat het rechthoekige mazen zijn, ik weet niet of daar ervaringen mee zijn? De mazen zijn 2 cm op 8.5 cm. Zou een paard hierdoor kunnen eten? (moet niet makkelijk gaan, maar moet wel mogelijk zijn :Y) ). Deze roosters kosten € 25 per stuk (en de verkoper woont hier vlakbij) dus daar zit wel een verschil in.

Ben me nu aan het afvragen of ik die 2e hands niet beter eerst kan proberen, en als het niet moest werken kan ik nog naar 'de echte' gaan .. Betekent "chromé" trouwens hetzelfde als "gegalvaniseerd"? Of hetzelfde in die zin dat het niet gaat roesten en dergelijke zaken? Iemand die dit toevallig weet?

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

Ik heb slechte ervaringen met betonroosters.
Ze werken wel fijn in die grote bakken, maar na een tijdje begon door het speeksel van de paarden de boel te roesten. Dat ze dat binnen krijgen kan nog niet eens zoveel kwaad, westernbitten roesten ook een beetje.
Wat er wel gebeurde is dat daardoor ook het draad waarvan de roosters gemaakt waren, steeds dunner werd. Tot het punt dat het gewoon doorgesleten was en het enorm scherpe punten vormde die lekker naar boven stonden (want de paarden trokken het hooi natuurlijk naar boven door het rooster)
Resultaat waren allemaal wondjes aan de monden en neuzen.

Ik heb nu hooinetten tegen de wanden van de inloopstal, en met 2 karabijnhaken kun je die ook prima onderin zo'n grote bak vastmaken aan een paar stevige ringen.

Voor mij nooit meer die metalen rekken in ieder geval.

Anoniem

Re: Betonnet in hooibak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:49

Hmmja, echte betonnetten gaan het ook niet worden ..
Maar afgewerkte roosters blijft wel een optie, eerder dan hooinetten. Ik weet wel dat je die ook in een bak kan vastmaken maar naast dat dit meer werk is (het vullen alleen al) vrees ik ook dat vroeg of laat mijn netten EN bak eraan gaan .. poon vindt ze echt niet leuk :+

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 01:29

Wij hebben vorig weekend een hooibak gemaakt.

We hebben een 1000 ltr watertank door de midden geslepen en er een sterk gazen rek voor op maat gemaakt.
(bij de welkoop stonden deze in verschillende maten, denk om klimplanten tegen te laten groeien.
Op alle 4 de hoeken op de bodem een gaatje geboord waar een touwtje door steekt met hier aan vast een karbijnhaak die we vast klikken aan het rek.
Echt... dit hadden we 6 jaar eerder moeten doen, wat een uitkomst!
Er gaat zeer weinig hooi verloren (het hooi wat je op de grond ziet liggen op de foto is van hooi dat ik er even los bovenop had gelegd)

Er kan een hele baal in die we er in uitschudden.
Ze hebben de hele dag te eten, s'avonds is de baal nog niet op.

Ik zie ook hooikliko's voorbij komen, maar het hield mij altijd tegen omdat ze iedere keer voor een hap hooi hun hoofd moeten draaien wat mij niet fijn lijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DIT IS EEN FILMPJE!

Afbeelding