Dag en nacht buiten zonder schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swatch

Re: Dag en nacht buiten zonder schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:20

het zijn paarden hoor, ze kunnen prima buiten blijven in dit klimaat. Shetlanders zijn vaak niet anders gewend. Je moet ze dan wel wat natuurlijker behandelen en niet rijden/ in het zweet werken en dan weer in de wei zetten. Ze hebben een prima vacht die zich aanpast aan de weersomstandigheden. Overigens kunnen paarden met meer bloed ook prima buitenblijven. Je moet ze alleen goed voeren enz.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:36

in het zweet rijden, uitstappen en dan de wei in gooien kan absoluut geen kwaad ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:27

Hier voor 1e sinds 4 jr shets op stal omdat t te nat in de wei was. Staan op uitloop en vinden t niet zo leuk maar ik vind toch stukje rustiger. Droog liggen is belangrijk.
Dus stukje bestraten, windscherm neer zetten is wel fijn.
Hier hadden ze trailer in de wei, stonden ze in of achter als t waaide en kregen veel hooi bij s winters vooral met regen en wind om warm te blijven. Sneeuw en ijs vinden ze heerlijk, regen en wind niet.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:11

Mijn verzorg shetlanders staan nu 24/7 in de bak zonder schuilmogelijkheid. Wel staan naast de bak bomen, die het een en ander tegenhouden. De bak is goed gedraineerd, en dus nooit nat. Ze krijgen hooi bijgevoerd. Ze hebben tot het kon in de wei gestaan, maar dat werd 1 grote modderboel. Deze winter is ook niet zo zwaar gelukkig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:15

Is dit waar? Mijn haf staat nml ook zonder schuilstal en ik ben hier ook niet zo blij mee. Ik heb het aangekaart bij stal eigenaar maar die vind het niet nodig, omdat ze nog zat droge plekken hebben. (wat ook wel zo is, nouja droog, geen blubber). Maar als dit echt bij de wet zo moet dan kan ik hem daar miss eens mee confronteren...

ikke schreef:
HafNap schreef:
Ik zou wel voor iets van een overkapping/beschutting zorgen. Dan kunnen ze droog liggen en schuilen voor wind en regen.

Correctie: Je MOET voor een schuilmogelijkheid zorgen!!! Dat is bij wet verplicht!

Voor TS: Kan misschien nog wel, mag niet.......

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:03

Volgens mij is dat nog niet vastgelegd in de wet, dat willen ze wel dacht ik?

Iig vind ik het niet fijn dag en nacht buiten zonder schuilplaats. Al is het maar een kruis van schuttingen of een groepje bomen(al helpt dat in de winter ook niet veel natuurlijk). Droge plek moeten ze sowieso hebben. Mijn pony's maken wel veel gebruik van hun schuilstal. Overigens hebben ze vroeger wel zonder stal gestaan, maar toen sliep ik niet zo rustig als het slecht weer was.

Nelleke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:07

ikke schreef:
HafNap schreef:
Ik zou wel voor iets van een overkapping/beschutting zorgen. Dan kunnen ze droog liggen en schuilen voor wind en regen.

Correctie: Je MOET voor een schuilmogelijkheid zorgen!!! Dat is bij wet verplicht!

Voor TS: Kan misschien nog wel, mag niet.......

Is dit Nederland of België want wij mogen dus nog geen schutting de grond in slaan (doen het wel) maar krijgen geen vergunning voor schuilstal voor dieren of iets in die richting.

Dreamwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:55

voor kleine schuilstalletjes heb je al een vergunning nodig. Mijn shet staat samen met nog wat shetten ook dag en nacht buiten op het land zonder schuilstal, ze kan wel wat schuilen onder de bomen. Ze heeft inmiddels al een vreselijke dikken vacht maar ze kan er prima tegen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:02

Het is best leuk dat ze er een wet van willen maken, maar dat gaat ze nooit lukken want dan moeten ze eerst de gemeenten zover krijgen om mee te werken. Ook hier moet je voor het kleinste al een vergunning aanvragen, vooral in het buitengebied zijn ze erg waakzaam op "vreemde" objecten.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:03

Het zou wel kunnen maar uit de wind staan vinden ze toch vaak wel prettig

emma198

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:05

Het zal inderdaad wel kunnen alleen misschien toch een regendekentje op bij extreem slecht weer?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:07

Een aantal bielzen of grote cementblokken neerleggen in een kruis zodat ze altijd uit de wind kunnen staan, of zouden ze dit ook zien als ' bebouwing' ?