Goed geregeld?... of toch niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:09

Heb je de papieren ook gezien?

Mayling27

Re: Goed geregeld?... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 15:13

Nee, Is dat belangrijk? Zoja, waarvoor?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:15

Ik zou eerst informeren wat je kwijt bent aan krachtvoer, hooi en vlas. Want dat kan een dure aangelegenheid zijn namelijk.

Heb je er ook instaan hoe je het betaald? Contant of automatisch over laten schrijven? Wat als je niet kan betalen? Is er dan ook iets voor bv gespreid?

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:20

Klinkt echt heel goed allemaal! Hoop voor je dat het klikt met het paardje en dat je er veel plezier van hebt.
Ben benieuwd hoe het testritje gaat.

lovver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:20

Misschien dat de pony een verleden heeft en dat jij er alles mee gaat doen en de pony wil niet weet je ook waardoor dat komt...

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:25

Klinkt allemaal goed hoor, mijns inziens. Voor zover ik nu kan beoordelen hebben jullie veel besproken en vastgelegd. Dat is altijd goed om achter de hand te hebben. Veel plezier met je nieuwe (verzorg)paard!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 15:49

Paard komt uit Belgie en ze hebben geen papieren erbij staan. Dus nee, weet niet wat hij evt mee gemaakt heeft. Maar dat is niet iets voor mij om daardoor af te zeggen, als niet klikt, kan ik er zo mee stoppen.

Het voer is al "rond" een bedrag afgesproken, volgens haar zou het niet veel erop of eronder zijn, We hebben niet afgesproken of het contact of via machtiging gaat, maar het is een vriendin van mij en dat komt wel goed. Ik zet het gewoon maandelijks geprogrammeerd vast met internet bankieren. Dus dat komt wel goed.

Hoop dat deze week proefritje kan gaan rijden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:52

Elma_ schreef:
De startkaart, lessen, wedstrijden etc. Wie betaalt dat?
Das t enige wat ik kan zien, verder lijkt het me een buitenkansje :)

Mij ook! Voor de zekerheid zou ik nog even navragen voor wie kosten als zadelmaker, tandarts enz zijn.

Veel plezier met het paard TS :)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 15:59

Tandarts kosten zijn voor hem, Ze is vorige week bij de tandarts geweeest.
Zadelmaker zie ik dan wel, of die kosten neem ik voor mezelf, of samen met de gene waar zadel voor is. Daar maakt ik me niet zo druk om :) dat komt wel...

Dankje wel.. Was net foto's aant zoeken van haar afstammeling, maar kan zo niet veel vinden... afstammeling Hilton (jonge Damiro)

lovver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:24

Dan is alles goed!
In ieder geval heel veel plezier er mee!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:04

Ik zou zeker even de de periode vast laten leggen. Stel: Jij rijdt dat paard goed op de wedstrijden, je steekt er tijd, geld en energie in. Vervolgens kan hij het paard weer verkopen, en jij bent alles kwijt!!

Ik zou zeker voor ene bepaalde periode vast laten leggen, onder voorbehoud natuurlijk.

Geloof me, ik ben een illusie armer en een ervaring rijker!!

boottjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:46

klinkt als een hele leuke kans, ik zou het zelf alleen erg moeilijk vinden om, als de boer het paardje verkoopt, zomaar afscheid te nemen en weer opnieuw te beginnen met een nieuw paard. Vooral als je net een goede klik hebt. Verder vind ik dat je goed over de dingen heb nagedacht, en ook slim dat je nog om tips vraagt, die zijn altijd mooi meegenomen toch!
Let wel op dat je niet over te veel dingen zegt: "dat komt wel goed!" en dat het uiteindelijk toch iets meer kost dan dat je verwacht had ..
ik zou het zeker doen hoor, als ik zie hoe goed je er over na hebt gedacht! :D

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 14:58

Ik zal het ook zeker moeilijk hebben als paardje weer weg gaat. Maar zolang ik niet een eigen paard kan kopen en dus bij andere ga rijden, blijft de kans dat paard verkocht wordt. Dit kan lang duren of kort, heb na 10 jaar meegemaakt, na 4 mnd en nu na 3 jaar. Je weet het nooit, ik hoop zelf, zolang ik het meteen maar weer en in me achterhoofd hou, dat het wat minder moeilijk wordt.... Maar dat zien we wel..

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 14:15

Dit paardje is niet doorgegaan, had meer streken dat in het begin bekend was, dus is terug naar vorige eigenaar gegaan. Ze hebben nu een andere op het oog (met dezelfde afspraken en voorwaarden)
Dus wachten rustig even af.....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:47

Balen! Het klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk. Heeft hij geen interesse in twee paarden? Dan neem ik er ook een!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:57

Jammer dat het niet door is gegaan! Ben benieuwd wat voor leuks ze straks voor je in petto hebben. En hopelijk gaat het dan wel door.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 14:05

Ik ook, Zover nu bekend komt ze dit weekend na stal toe.
Gaan vanavod de stal leegruimen etc.. Dus ben erg benieuwd...
Hou jullie op de hoogte :j

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:17

Jaa... Paardje is er...

Afbeelding

Geslacht: Merrie
Geboortejaar: 2000
Stamboeknaam: Tirosco..
Roepnaam: Tira
Afstammeling: Metall (Ferro) x Jazz

Afbeelding

Ze is afgelopen zondagavond gekomen en alles is spannend.
Laatste tijd is er niet veel meer met haar gedaan, en stond ze dag en nacht op een (sport)stal. En af en toe beweging gehad.
Ze heeft L2 gelopen. En kan springen, maar het was voor hun niet de moeite waard om haar mee naar het ZZ te springen aangezien haar leeftijd.

Afbeelding

Voor mij is ze prima, ik ga (zodra de bak ontdooit is) met haar aan de slag, heb maandag voor het eerst gelongeerd. Maar alles was spannend. Ze was nog niet buiten geweest, en het was donker en de hond was tekeer aan het gaan, dus ze was behoorlijk fris.
Gister middag opnieuw gelongeerd en ging al veel beter, luisterd goed op de stem en was al goed ontspannen. Ze heeft meteen kennis gemaakt met de andere 2 merrie... Deze had ze alleen nog maar gehoord vanuit haar stal. Dus hoop dat we snel aan de slag kunnen.

Afbeelding

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:50

Wat een leuk paardje!! Heel veel plezier en succes met haar!