Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
connepon85 schreef:Prijzen in N-H liggen anders. Desondanks vraag ik mij wel af hoe ze dat kunnen bekostigen tegen zo'n prijs.. Is 190E incl. voer/service e.d.?
connepon85 schreef:Ik ken eerlijk gezegd geen stallen in Noord-Holland die en faciliteiten bieden voor een optimale training (Agterberg bodem binnen en buiten), en de mogelijkheid bieden dat ze een ruime (overdekte) uitloop hebben. Voor sportstallen is dat namelijk schaars.
Op veel stallen is er wel een mogelijkheid dat ze in een paddock komen, maar als je bekijkt hoeveel paarden er staan ten opzichte van het aantal paddocks, kom je vaak op maximaal 1 uur per dag uit...
@arabesk ziet er interessant uit, maar ik denk dat veel eigenaren van (dure) sportpaarden dit niet graag willen.
@duhelo; 600 euro is ook niet de prijs die ik zou vragen, maar is een prijs die iemand anders noemde. Zelf denk ik eerder aan 370/420 om uit de kosten te kunnen komen. Dit is de prijs met meer weidegang. Vergelijkbare prijzen zie ik bij mij in de buurt voor veel minder service. (wel goede binnenbak, maar 1 uur in paddock of stapmolen in de winter en zomers overdag weidegang + minder voerbeurten).
@sheela/dominiquesr minder in stapmolen kan uiteraard.
@superrizzo ziet er mooi uit, maar toch heb ik mijn twijfels over groepsstalling e.d. Ik zou dat bijvoorbeeld met mijn paarden niet aandurven en zo zijn er veel mensen in mijn omgeving.
@am_vanes m.b.t. uitrijmogelijkheden; er is geen bos of afgesloten natuurgebied ofzoiets. Wel is er een rustige weg waar je goed kunt rijden en vlakbij een rustig gebied zit. Dus er zijn wel mogelijkheden.
connepon85 schreef:@stephanie Ja ziet er erg leuk uit; ik had de website al eens bezocht. Wordt de paddock overigens niet glad door mest/regen e.d.?
@duhelo het gaat idd om sportpaarden. galopbaan is mogelijk een optie, maar ik zou er niet snel veel geld aan uit willen geven. Het hele object is echter omzoomd met hoge coniferen en het weiland moet een stuk van de coniferen af. Je zou daar dus tussendoor kunnen rijden, maar ik zou gezien de kosten er geen zand/drainage e.d. willen neerleggen.
Ook hier hebben we vaak het probleem van weinig beweging in de winter
BaileyMix schreef:Hm daar heb je natuurlijk inderdaad wel een punt; Het gaat hier over sportpaarden. Type eigenaar die over het algemeen niet graag heeft dat hun paard los de weide doorstruint overdag...
Dan zou ik inderdaad het originele plan niet zo heel gek vinden... Maar als ik een duur wedstrijdpaard zou hebben met bijbehorende peperdure spullen, dan zou ik ook wel een goed beveiligde, ruime zadelkamer willen hebben. En kunnen/mogen ze ook in de rijbak longeren? Anders zou een longeerkraal ook nog niet zo gek zijn.
Zelf zie ik liever meer weide, maar als die eigenaren dat niet willen is het natuurlijk zonde om daar wel geld in te investeren. Wat ik dan wel zou doen is eventueel de paddocks wat groter.
Dus veranderingen; Stallen naar +- 4x4 en een aangrenzende paddock van 15x4, optioneel samen met ander paard (dan dus 15x8), goede zadelkamer en eventueel extra luxe zoals spuitplaats, solarium e.d.
Zit trouwens bij de prijs ook hooi/stro inbegrepen?
daantjuhhh schreef:BaileyMix schreef:Hm daar heb je natuurlijk inderdaad wel een punt; Het gaat hier over sportpaarden. Type eigenaar die over het algemeen niet graag heeft dat hun paard los de weide doorstruint overdag...
Dan zou ik inderdaad het originele plan niet zo heel gek vinden... Maar als ik een duur wedstrijdpaard zou hebben met bijbehorende peperdure spullen, dan zou ik ook wel een goed beveiligde, ruime zadelkamer willen hebben. En kunnen/mogen ze ook in de rijbak longeren? Anders zou een longeerkraal ook nog niet zo gek zijn.
Zelf zie ik liever meer weide, maar als die eigenaren dat niet willen is het natuurlijk zonde om daar wel geld in te investeren. Wat ik dan wel zou doen is eventueel de paddocks wat groter.
Dus veranderingen; Stallen naar +- 4x4 en een aangrenzende paddock van 15x4, optioneel samen met ander paard (dan dus 15x8), goede zadelkamer en eventueel extra luxe zoals spuitplaats, solarium e.d.
Zit trouwens bij de prijs ook hooi/stro inbegrepen?
Misschien is dat dan meer een Noord Holland ding.
Maar hier staan alle sportpaarden gewoon los op de weide?
Ik ken niemand die zijn sportpaarden niet buiten wil hebben.