wat voor een jaarling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:18

als ik jou was zou ik toch echt een goed ingereden pony/paardje kopen waar je veel van kan leren voordat je een groen paard neemt.ik ben er zelf ook niet zo'n voorstander van om een paard in te zien rijden door erg jonge meisjes die vaak alleen wat manege lessen of hier en daar verzorgponytjes gehad hebben.er zijn hier namelijk wel meer meiden die rond de 13/16 jaar zijn en die zeggen en foto's laten zien van paardjes die ze inrijden.het zou best kunnen dat het allemaal wel goed gaat hoor.ik bedoel het niet rot ofzo (begrijp me niet verkeerd Knipoog ) maar ik ga over 3/4 jaar mijn veulen ook LATEN inrijden door iemand die al veel paarden ingereden heeft en er dus wel verstand van heeft.ik heb namelijk al ervaring met een pony(van een vriendin) die verkeerd is ingereden die zo lijp was in z'n kop dat ie gewoon weg gevaarlijk werd.maargoed dat is mijn ervaring.ik heb zelf vanaf mijn 8ste jaar een eigen pony, en heb nu al 5 jaar een nieuw paard en ben nu 19 jaar maar ik begin er niet aan jonge paarden inrijden.als je het dan toch doet wens ik je iniedergeval succes. OK dan!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:10

Ik heb zelf ook een pony gekocht oook zelf opgevoed maar eerlijk gezegt vind ik dat zij zelf moet bepalen wat zij wil of niet want als de ene zegt ja ik vind het niet zo verstandig en de andere zegt doe maar dan heb je best kans als zij wel een beslissing heeft genomen dat ze later toch er spijt van heeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:01

je moet zelf weten.
ik heb ook een 1,5 jarige hengst gekocht en het gaat super goed.
ik heb hem nu anderhalve maand en hij weet nu al wat hij wel en niet mag.
bij zo'n jong beest en vooral een hengst moet jij laten weten wat wel en niet mag en als jij denkt dat je hem aan kan zou ik het zeker doen.
en wat ik ervoor zou geven is rond de 600/700 euro.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:01

crossmonster"]
[quote="Desiree schreef:
Ik vind het onverstandig om een jaarling te kopen. Het duurt nog 2 jaar om hem te kunnen rijden en heb je al ooit eerder een paard ingereden? En wat is ervaring? een paar jaar "poetservaring" of "manegeervaring" of heb je wel eens voor hetere vuren gestaan?



als eerste eigen paard een jaarling kopen is gewoon dom!
[/quote]

Pardon? Bloos! Heb ook een jaarling nu gekocht, en ja tis ook mijn eerste paard... Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:24

ik vind het ook niet verstandig maar je moet het zelf weten en zeker
met arabisch bloed die zijn aardig fel etc etc, je moet hem wel goede manieren bij brengen.

toch zou ik een beleed paardje nemen om mee te beginnen maar dat is
mijn mening!

als je goede begeleiding hebt is er nix aan de hand!!! dus veel succes en plezier!