Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elma_ schreef:LCharlotte schreef:
Hahaha ik ook niet, 100x liever dat dan een paard dat vrijwel de hele dag op stal staat. Maar 25 of 30 paarden is wel een erg grote 'kudde'.
Daar heb je gelijk in. Dan zou je naar je paard als idvd moeten kijken hoe die zich gedraagt in een kudde.
Wat nog weleens lastig kan worden als die gewend is opgesloten te worden...
tita schreef:Vind een maand erg kort, je paard heeft toch mimaal aantal weken nodig om te wennen en dat is niet in 1 maand klaar, kan wel zo zijn maar als de merrie eerst 2 weken apart gaat en daarna in de kudde heb je dus nog maar 2 weken.
Prince mijn pony heeft er zeker 6 maanden overgedaan. Hij had zeker de 1e-2e maand last van de verandering
Tevens moet je zelf ook wennen, tis toch een afstand en Toos heeft vast nog nooit A27 gereden die route in de spits. Hoe zijn de mensen, hoe is de gang van zaken.
Onrust als de merrie iid in april van stal veranderd dan weet men niet wanneer ze precies terug komt, of defenitief de stal opzegt. Nieuwe mensen hebben vaak een opzeg-termijn van 1 maand waardoor de eigenaar alsnog een maand tekort komt.
Bovendien waarom zou je een stal aanhouden voor iemand die eigelijk weg wilt, terwijl er nog stuk of 20 op de wachtlijst staan.
Komt er een nieuw paard binnen in het weideseizoen, dat zorgt vaak onrust als er al koppels zijn gevormd en zeg niet dat het niet zo is want Prince zijn weide is 3x veranderd door nieuwkomers en toen was ik het zat... Prince uit de groep en alleen.
Zelfde met paard van Toos die stond met mijn paard Door en 3 ander jonkies in een koppel, na 2 weken uitelkaar ging voor geen meter. Alles was die dagen nieuw op stal..maar ging helemaal niet.
Maar je moet zelf beslissen, ik weet niet of Utica gevoelig is bv voor mok.
Buitenrijden blijft denk ik een issue als je niet alleen op pad kan, dan hoef je daar ook niet speciaal voor weg
Tuurlijk hoop ik gewoon dat je blijft
barbara28 schreef:toen ik naar mijn huidige stal verhuisde, moest ik ook wel even slikken, kudde van 22 op het land en de merries en ruinen door elkaar heen. Maar, ik moet zeggen, nooit problemen en gaat altijd heel goed. Wellicht omdat ons land ook behoorlijk groot is.
Zijn de uitrijdmogelijkheden beter bij stal 2? Want ik begrijp dat dit een belangrijk argument voor je is? Als je bij stal 1 ook buiten kan rijden, zou ik denk ik blijven staan.