Waar sterk netmateriaal te koop (hooinet)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:19

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb wel 3 x 3 aanhangernet gevonden en in gebruik
Nu 2 mnd in gebruik maar helaas wel al kapot op 1 plek
Zijn die netten echt dikker op die sites? Ik had er namelijk ook al voor gekeken maar zou jammer zijn als het net zo snel stuk zou gaan, maar wel flink duurder is

Dikke kans dat het dunner is , ik heb geen aanhangernetten van het juiste materiaal gevonden in 30mm maas.

Maar jij misschien wel , dat weet ik niet :)

Meestal zijn het van die meer plasticerige draadjes met knoopjes waar het dan van gemaakt is , in plaats van die zachtere koorden :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:11

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb wel 3 x 3 aanhangernet gevonden en in gebruik
Nu 2 mnd in gebruik maar helaas wel al kapot op 1 plek
Zijn die netten echt dikker op die sites? Ik had er namelijk ook al voor gekeken maar zou jammer zijn als het net zo snel stuk zou gaan, maar wel flink duurder is

Deze netten zijn net zo dik als de netten met 3cm mazen die je bij Huck Torimex koopt (hier koopt trailer plus ze namelijk ook en het is precies hetzelfde materiaal). Het materiaal is ook precies hetzelfde als van de netten die Pmarena aanbied (van hun heb ik namelijk ook een net gehad).
Ik doe gemiddeld 2 jaar met 1 net, en ik heb er 1 sloopgraag ponybeest bij zitten hoor.
Laatst bijgewerkt door Kaspar op 09-01-12 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Re: Waar sterk netmateriaal te koop (hooinet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:12

Ik zal vanavond eens meten hoe dik deze zijn
Het aanhang net wat ik gebruik heeft geen knoopjes en is groen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:14

Kaspar : Bij Huck hebben ze natuurlijk wel heel veel verschillende netten met verschillende diktes , dus is het wel de vraag welke soort net ze precies gebruiken ?

Ik blijf het onhandig vinden dat de aanhanger-netten-verkopers zelden of nooit de dikte van het materiaal er bij vermelden.
Bij de ene koop je dan voor 25 euro een net dat hetzelfde lijkt als bij een ander een net voor een tientje extra..... maar dan is die goedkopere ineens half zo dun :P

Lynn-N : ja , dat is wel interessant !
Waar heb je hem gekocht ? :)

vera_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:19

Ik gebruik de hooitas van little bit en ben er erg tevreden mee... (overigens niet heel goedkoop)
gekocht op www.paardenkenniscentrum.nl

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:34

pmarena schreef:
Kaspar : Bij Huck hebben ze natuurlijk wel heel veel verschillende netten met verschillende diktes , dus is het wel de vraag welke soort net ze precies gebruiken ?

Ik blijf het onhandig vinden dat de aanhanger-netten-verkopers zelden of nooit de dikte van het materiaal er bij vermelden.
Bij de ene koop je dan voor 25 euro een net dat hetzelfde lijkt als bij een ander een net voor een tientje extra..... maar dan is die goedkopere ineens half zo dun :P

Lynn-N : ja , dat is wel interessant !
Waar heb je hem gekocht ? :)

bij een autobedrijf , Heuts in Roermond, maar dit was de laatste. Ik heb 24,95 betaald.
ik zal thuis eens de dikte nameten en eens kijken of dit nog bijgevuld is in de winkel of een uitverkoop was

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:29

pmarena schreef:
Net dunner dan 4 mm dat zou ik niet eens kopen. Veels te kwetsbaar.

De enige reden waarom ik de 4mm wel okee vindt voor de 30mm netten is omdat ik nergens dikkere netten heb gevonden met die kleine maaswijdte , meestal is hij zelfs dunner.

Uiteindelijk is het 30mm net zoals ze dat bij Huck verkopen nog het beste. Verkopen ze vast ook wel bij anderen , maar dat komt dan hooguit op hetzelfde neer , vaak is het dunner met die maaswijdte.

:=

pmarena: heb je bij Huck een net kunnen bestellen met maaswijdte van 3 cm en een dikte van 4 mm? Ik heb me namelijk ook al rot gezocht achter zo'n net en heb net een catalogus van Huck doorgestuurd gekregen, maar het enige dat ik kan vinden is met een dikte van 2,3 mm en dat vind ik toch echt te dun..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:32

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:03

DubbelDun schreef:

Bedankt! Ik maar zoeken bij het gewone nettenoverzicht... :o
Heeft iemand van jullie zowel de netten van Huck als die van heunetz uitgeprobeerd?
Bij heunetz komen ze toch wel wat goedkoper uit maar het lijken me dezelfde netten..
Iemand ooit verschil gemerkt in kwaliteit tussen deze twee netten?
(en dan liefst de knooploze netten met maaswijdte 3cm en dikte van het koord van 4mm)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:05

Ik heb beide. Die van Huck via kennis van Pmarena.
De fijnmazige gebruik ik alleen bij fijn hooi, de andere voor grover hooi.
Ik denk dat al dat netmateriaal wel ongeveer gelijk is, zoveel fabrikanten zullen daar niet van zijn :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:02

Zover ik zie is het materuaal van Huck en dat van Heunetz precies hetzelfde, ik heb 2 netten van Heunetz hangen en de rest van de netten is gemaakt door mijn weidegenootje, zij verkoopt ze ook.

petra74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:08

ik zal ook eens reageren :)
ik ben dus het weidegenootje van Pmarena
ik maak dus de netten van Huck, zeer fijn materiaal en sterk ook nog.
het draad is 4mm en het touw waar ik het mee dicht knoop is 2 mm.
zeer paardvriendelijk.

de prijzen zijn misschien iets hoger, maar ik maak ze dus zelf waar ik 1 uur mee bezig ben!
ik bestel een groot net van 15 meter waar ik dus ook de verzendkosten van heb.
ik heb ook kosten aan het touw.
en de prijzen bij mij zijn incl verzenden a €6,75.

en er zijn ook andere maten mogelijk hoor....
dus al met al valt het toch wel mee?

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:31

Bedankt voor jullie reacties!
Huck België verkoopt de netten niet met maaswijdte 3 cm en dikte van 4 mm.
Ik zat dus gewoon op de verkeerde site te kijken..
Petra: je hebt pb ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:22

Huck België verkoopt ze ook wel hoor, ik heb hen een mail gestuurd tijdje terug of dat mogelijk was en heb netjes een offerte van hun gehad ;)

Heb toen besloten om de netten bij petra te bestellen, en die dingen bevallen heel goed :D
Ze hangen er nu een maand en zien er nog prima uit, ondanks dat ik schrik had dat ze niet lang zouden leven omdat ze er echt héél wild mee deden, ze trokken zich bijna een ongeluk :') (zelfs pmarena verschoot ervan toen ze het filmpje zag :+ ). Alleen stom dat er nu een oog uit de muur gegaan is van onderaan in de hoek en nu gaat [***]'s net altijd dubbel hangen (de onderkant komt dus in de bovenste ogen terecht), dus daaraan zie je dat hij nog steeds erg z'n best doet ermee :Y) Maar de netten kunnen het prima hebben tot nu toe :j

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:20

[***] schreef:
Huck België verkoopt ze ook wel hoor, ik heb hen een mail gestuurd tijdje terug of dat mogelijk was en heb netjes een offerte van hun gehad ;)

Heb toen besloten om de netten bij petra te bestellen, en die dingen bevallen heel goed :D
Ze hangen er nu een maand en zien er nog prima uit, ondanks dat ik schrik had dat ze niet lang zouden leven omdat ze er echt héél wild mee deden, ze trokken zich bijna een ongeluk :') (zelfs pmarena verschoot ervan toen ze het filmpje zag :+ ). Alleen stom dat er nu een oog uit de muur gegaan is van onderaan in de hoek en nu gaat Cobe's net altijd dubbel hangen (de onderkant komt dus in de bovenste ogen terecht), dus daaraan zie je dat hij nog steeds erg z'n best doet ermee :Y) Maar de netten kunnen het prima hebben tot nu toe :j

Ow, vreemd. Toen ik een mailtje naar hen stuurde met de vraag naar die netten, zonden ze een brochure naar me met al hun netten, en daar stond die dus niet in (ook op hun site staan die netten niet).
Zal eens van mijn oren moeten maken }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:23

Ik heb van Huck in Koekelare antwoord gehad, en dat ligt bij mijn weten toch in België :Y)
Je zal misschien niet duidelijk genoeg geweest zijn :P