Wel of niet verhuizen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:51

RGBrink schreef:
Plus dat ik 10,- per uur betaal voor deze bak.. dus 2 x in de week is ong 9 x per maand.. kan ik beter verhuizen als zo royaal betalen..

Ja, met dàt verschil dat als je de bak alleen nodig hebt voor het inrijden, je paard niet zou hoeven verhuizen. Maar ik snap zeker dat het echt niet ideaal is. Mijn ervaring is dat als je een beetje 'buiten-eisen' hebt voor je paard het toch al snel behelpen is....

Wat ben je van plan met je paard na het inrijden? Heb je dan nog een bak 'nodig'? Heb je al eens overwogen om aan de boer te vragen of je misschien een stuk weiland (20x40) privé mag huren voor een paar zomermaanden (sommige boeren hebben gewoon veel land en hebben wel wat 'over')? Dan zou je dat met draad af kunnen zetten en gebruiken als bak?

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:57

ik heb geen idee hoeveel de stal kost,

maar in loosdrecht hebben ze op stal hilverzicht een aktiefstal.
hij komt dan genoeg buiten en ze hebben volgensmij 2 buitenbakken 1 binnenbak, heeel veel weilanden en aardig wat paddocks..
misschien is dat de moeite waard?

Rchell

Re: Wel of niet verhuizen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:03

Megan dank je wel voor je advies.. helaas is deze stal bijna 300,- wat ik echt teveel vind en ik zoek echt iets kleinschaligs.. 7 stallen met 60+ paarden is voor mij/ons echt te groot ;) toch bedank

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:10

haha ja dat snap ik ook wel! ik ben daar 1 keer geweest en stond echt te kijken: wooow ziek veel mensen en ziek groot! persoonlijk vind ik de manege waar ik rijd dan wel fijner haha, alleen die is ook duur voor pensionpaarden..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:16

Manege wil ik ook neit voor mijn paard, echt een pensionstal..

Nifallor: helaas gaat alle weide naar de koeien, het hooi en de knollen haha.. het enige wat we hebben is dus een weitje.. maar dat is omheind met prikkeldraad en zet ik nu telkens af met eigen lint / paaltjes en kost ook veel tijd helaas.. en telkens neerzetten/weghalen anders wordt het gejat..
Na het inrijden wil ik de dressuur in maar ook lekker naar buiten.. dus echt een goede combi.. al met al dus wel heel graag en bak ja :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:37

Ah, als je permanent een bak wil dat zul je zo te horen uiteindelijk toch moeten verhuizen. Pff, dat wordt nog even goed zoeken dan, succes! Ik hoop dat je een fijn plekje voor je paard en jezelf vindt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:55

TAO->VSW

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:47

Mensen! ik heb een nieuwe stalling gevonden! Voldoet helemaal aan mijn wensen, leuke mensen (dat rijmt :+ ) en denk dat mn pony het er prima naar zijn zin krijgt.. we gaan op 3 febr aanstaande al verhuizen! spannend spannend! mijn paard loopt altijd wel redelijk braaf te trailer in maar vind vervolgens "dat hij wordt opgesloten en de bodem dr wel ff uit kan slaan" :+ dus ik zweet alweer peentjes.. dat wordt nog wat.. maar we gaan gewoon van het positieve uit! Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan, maar ik ben een gelukkig mens :D
Dank jullie wel voor al het meedenken!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:49

Fijn! Hoop dat jij en je pony het er naar jullie zin gaan hebben. Wat voor stalling is het?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:50

Ik ben helemaal blij! hij komt overdag van 9 tot 6 buiten, box van 4 x 4 (dat pony is spottend bedoeld.. mn knol is bijna 1.73 haha) vele faciliteiten (goede droge bak en longeerton, paddocks, spuitplaats met warm en koud water, meerderen keren voeren (ook buiten) en een goede prijs.. dus ik ben blij! :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:54

RGBrink schreef:
dat pony is spottend bedoeld.. mn knol is bijna 1.73 haha

Oh, haha. Ik wist niet meer of het pony of paard was en zag toevallig in je voorlaatste bericht 'pony' staan :D .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:55

Super , gefeliciteerd !! +:)+

Hoe heb je dit plekje nou gevonden ?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:59

Snap em helemaal hoor Nifallor.. dat hou ik ook niet bij van iedereen haha..

pmarena: lang leve bokt! had nav mn advertentie hier meteen een leuke bokker die me meesleepte naar de betreffende stal.. Toevallig kende ik de eigenaar al dus dat kwam mooi uit.. al met al alles vandaag (lees: net) geregeld met beide stalhouders.. :)

Nu alleen nog de trailerrit ernaar toe.. mijn paard laad opzich wel.. maar het is vervolgens een ongelofelijke stampert.. dus ga maar vast op zoek naar een beetje tranquigel :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:04

Top +:)+

Is het niet onder het zadel aan te rijden anders ?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:09

hehe dat zou dan ons allereerste ritje ooit worden pmarena.. dussuh.. nee :P het zou wel te rijden zijn, maar niet voor mijn nét zadelmakke mafkees

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:23

Onee , dan heb je kans dat 'ie nooit meer naar buiten wil omdat 'ie dan ineens verhuist wordt , haha.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:35

haha ja laten we dat maar ff niet doen zeg maar haha.. Ik heb dr wel ontzettend veel zin in hoor.. eindelijk weer lekker met mn knol aan de slag en aanspraak op stal.. ik ben nu zo vaak alleen..
Gelukkig heb in sinds kort een hele lieve vriend met grote auto en trekhaak.. dus vervoer is ook al geregeld :D

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:51

RGBrink schreef:
Snap em helemaal hoor Nifallor.. dat hou ik ook niet bij van iedereen haha..

pmarena: lang leve bokt! had nav mn advertentie hier meteen een leuke bokker die me meesleepte naar de betreffende stal.. Toevallig kende ik de eigenaar al dus dat kwam mooi uit.. al met al alles vandaag (lees: net) geregeld met beide stalhouders.. :)

Nu alleen nog de trailerrit ernaar toe.. mijn paard laad opzich wel.. maar het is vervolgens een ongelofelijke stampert.. dus ga maar vast op zoek naar een beetje tranquigel :+

Graag gedaan hoor :D ! Gezellig dat je al zo snel komt!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:55

Ja dat had ik niet verwacht haha.. maar na het zien van de faciliteiten en vooral de grote box... ja toen was de keuze snel gemaakt haha.. wel spannend hoor..