Heb eindelijk toelating voor een paardje -> vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SylhouetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:10

Belsje schreef:
Al bij al doet het mij dus nee zeggen, al was het nu voor mij een leuke kans. Mijn ouders die na 11 jaar eindelijk enige meewerking tonen en zelfs wilde sponseren ...
Maar wat heb ik aan sponsering als die nog 5 jaar op de wei moet staan als ik verder wil na mijn studies?
Niets toch ...

Gisteren misschien toch net wat te euforisch, maar ooit zal dat beest er staan Schijnheilig

Hee Belsje, dat lijkt me inderdaad een heel verstandig besluit.
Dat veulen of dat eigen paard, dat komt er in de toekomst wel!
Ik zou inderdaad nog even wachten, kijken hoe het verder loopt met je studie, en dan over een paar jaar beginnen met een eigen dier OK dan! ! Dat lijkt mij een veel betere basis. OK dan!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:37

Trixy"]
[quote="Saskia9 schreef:
bij een veulen is het belangrijk dat die de basis kan.dus gewoon halster om.gepoetst worden aan touwtje lopen.
veulen in de opfik doen is een goed idee.
maar als jij em dus daar wilt stallen alleen zou ik dat niet doen.
een veulen wil graag kunen spelen.
het is aan jou wat je het liefste hebt,een paard waar je meteen opkan..of zelf beleren.
je zou ook kunnen kijken voor een 1 of 2 jarige..
die zijn vaak al een beetje opgevoedt..
succes

Ik weet het niet hoor... een veulentje opfikken lijkt me niet zo'n sterk plan... Tong uitsteken Schijnheilig
[/quote]

Wel als je weinig tijd hebt Haha! Bloos! *AHAAAAAAAAAAAA*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:57

Whahahaha waar gaat dat heen hier Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:58

Summertje schreef:

BBQ Tong uitsteken

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:00

Sily"]
[quote="Summertje schreef:

BBQ Tong uitsteken
[/quote]

Misselijk Haha!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:13

mensen zullen we even ontopic blijven!

Belsje, ik vind het leuk dat je een veulen mag (gefeli).
Maar zou eerst even naar de financiele kant kijken en misschien even een jaartje sparen. Aangezien je daar zelf ook een beetje mee lijkt te zitten.
Denk er goed overna en neem geen overhaaste beslissingen en lopen volgend jaar weer nieuwe veulens rond.
Succes met de keuze!

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:19

ik vind als je er alleen maar in het weekend heen kan dat je geen veulen moet kopen! Het is een dier dar aandagt nodig heeft. Voeren alleen is niet genoeg! Het is een veulen dat opgevoed moet worden. Je moet zowiezo elke dag ff om de hoek kijken enzo. En dat is niet nix.

Ik geef je dit advies: Neem een verzorg pony of ga alleen op de manege rijden

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:35

iloveperry schreef:
ik vind als je er alleen maar in het weekend heen kan dat je geen veulen moet kopen! Het is een dier dar aandagt nodig heeft. Voeren alleen is niet genoeg! Het is een veulen dat opgevoed moet worden. Je moet zowiezo elke dag ff om de hoek kijken enzo. En dat is niet nix.

en al die veulens die dan in de opfok staan?? die worden er echt niet elke gekroelt hoor.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 18:36

Een ding snap ik alleen niet ... "opvoeding" voor een veulen. Dat beestje zou gewoon bij mensen aan huis staan die zelf een kuddetje paarden hebben en die dat beestje dan ook gewoon zouden verzorgen etc ...
Volgens mij zou op dat vlak geen probleem gevormd worden. Het is niet dat ik dat beest op een wei wil zetten en dan eens in de zoveel tijd gaan piepen ...

Financieel red ik het wel, vnl omdat ouders ook willen sponseren. Maar het idee dat ik binnen x-aantal jaar niets meer van paarden moet weten speelt ook mee, weet je nooit op voorhand. En ik "pluk" mijn ouders niet graag, speelt momenteel ook wel mee ...
Die hebben al genoeg kosten aan mij

Het belangrijkste voor mij is momenteel dat mijn ouders tenminste willen meerwerken, vooral omdat ik een bijkomende cursus hippotherapie wil volgen om later toe te passen.
Waarmee ze ingestemd hebben en dan zou er evt. grond bijgekocht worden en mag ik de "tuinaanbouw" platwalsen ...

En vooral wat Lizzz zegt, veulens genoeg en elk jaar wordt er wel eentje geboren waar ik verliefd op kan worden denk ik Haha!.