Is dit duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:22

Met een beetje rekenwerk kom je er ook. Uitgaande dat een paard OF pony € 50,-/mnd kost aan strooisel en voer, dan komen daar nog kosten bovenop van water, waterschapslasten, (afschrijving/verzekering/onderhoud gebouwen), (afschrijving, rente, onderhoud machines/werktuigen), ARBEID, weiland onderhoud (bemesting/doorzaai, afrastering), energie, etc., etc. Dan is het in Nederland normaal dat je gauw op € 200,- /mnd komt, ongeacht of het een paard of pony is, en ongeacht welke provincie je zit. Diegenen die minder vragen (dat kan natuurlijk ook), rekenen bepaalde zaken NIET mee (vaak wordt afschrijving/rente/verzekering/arbeid/onderhoud 'vergeten' en niet meegerekend) OF men kan niet rekenen en/of heeft geld teveel.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:06

Als je reken vind ik het meevallen.

*moet er wel bij zeggen, dat ik zelf op zoek ben naar een andere stalling, gezien wat ik er voor krijg ook veel te duur is.
Moet alles zelf doen, zoals buitenzetten, hooi bijkopen, anders krijgen ze veel te weinig, en zelf mesten

Ik betaal 275 euro, voor een kwpn en een shet die samen een stal delen.
Hierbij krijgen ze:
-Weidegang als het weer het toelaat(dit moeten we zelf doen, en nu met het natte weer mogen ze maar om de dag naar buiten, en dan 4 uurtjes)
-Stal van 3.5x3.5
-Buitenbak van 40x100 ofzo? is voor horseball
-Binnenbak(word nu gebruikt als opslag voor bodembedekking en garage, dus kunnen wij niet gebruiken)
-Paddock in de zomer
-Incl voer, bodembedekking en brok
-Gratis plaatsing van trailer of menkar
-Zadelkast
-2xruwvoer(na mijn weten maar 1x...dus voer ook al zelf hooi bij), 2x brok
Dus vind het nog meevallen, hier betaal je normaal gezien per paard 200 euro..
en gezien de faciliteiten, en de dingen die je zelf moet doen

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:10

200 euro is zeker te doen. Zeker incl mesten. Wij vragen 185 incl dagelijks mesten. Boxen 3x3. Weidegang ,buitenbak ,poetsplaats en 2x per dag ruw en krachtvoer.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 05:54

Bellatrix schreef:
Zoals ik lees zijn is de prijs dus wel normaal voor dat gebied maar ik zou er echt op hameren dat ze vaker ruwvoer moeten krijgen. Iig als het mijn paard was dat er stond. ;) Hebben ze wel wei in de zomer of dan ook niet? Zo niet dan vind ik het wel wat aan de hoge kant.

Weet niet of je de mogelijkheid hebt tot verhuizen naar een andere stal waar wel vaker gevoerd wordt en wei is maar dan zou ik daar wel over denken als er geen oplossing gevonden kan worden voor het eetprobleem en weidegang...

Naar een andere stal verhuizen is geen optie, tenzij er echt iets heel raars moet gebeuren.
Ik ben heel tevreden en de Welsh pony staat hier al zo ongeveer haar hele leven. Die ga ik niet meer op haar 29e verhuizen.
In de zomer staat ze niet op de wei, maar op een lang pad. Hier staat ze dan dag en nacht buiten en er is voldoende gras ter beschikking.
We moeten sowieso goed uitkijken met gras, aangezien ze al een keer hoefbevangen is geweest.

@ Amsterdam: Qua uitrij mogelijkheden zit het wel goed. We kunnen zo de hei op, zonder lang over de weg te moeten oid.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Robin23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:54

ik vind het egt meevallen ik betaal ook al rond de 300 euro per maand
dus geniet nog maar zolang het kan ♥

Shareek

Re: Is dit duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:04

ik vind het ook niet duur, wij betalen veeeeel meeer voor veeeeel minder service!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:49

IS het eventueel geen optie om te gaan praten met de staleigenaar om te kijken of de stalling van de Welsh wat omloog kan ivm dat je geen faciliteiten gebruikt?! Ik weet dat de staleigenaar daar niets mee te maken heeft verder, maar nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik heb ook met mijn 2,5 jarige merrie ergens gestaan waar ik toen korting kreeg omdat ik geen gebruik maakte van de faciliteiten...

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:58

Voor de faciliteiten die je hebt is het redelijk goedkoop denk ik want er is toch een binnenbrak aanwezig en verschillende faciliteiten , dus normaal zit je toch 100euro erboven denk ik. Maar aangezien dat je de faciliteiten niet gebruikt wordt het wel duur voor je ..
Bij ons is het voor 3x3 stallen , buitenpiste en 2 poetsplaatsen , enkel koud water en wel van 9u 's ochtends tot 7u 's avonds op de wei betalen wij 275euro
Misschien beter een andere stalling zoeken waar je pony meer op de wei kan, met minder faciliteiten? Aangezien je deze toch niet gebruikt. :)

jkuipers5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:40

ik vind het wel mee vallen, maar als u geen gebruik maakt van de faciliteiten, kunt u de welsh misschien beter ergens anders neer zetten, want dan is 200 wel veel geld.
of u zou kunnen overleggen of de welsh goedkoper mag aangezien u geen gebruik van de bak enzo maakt.
een b welsh hoeft ook niet op stal, heb zelf ook 1 en die loopt het hele jaar door gwn in de wei :D

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:52

Ik vind dit wel meevallen, hier in de randstad is 200 euro super goedkoop.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:59

Hier betaal je voor wat jij hebt aan faciliteiten toch gemakkelijk 350-400 euro per maand hoor :j
Het is inderdaad zuur geld als je er geen gebruik van maakt, maar misschien kan je voor je pony uitkijken naar een weide met anderen?

HorseAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:52

T is een forse prijs verhoging,
Maar je zei zelf al, je betaalde zo weinig, omdat ze dr bezig waren.
Bovendien stond je pony toen 24/7 buiten.
Nu in een stal.
En kun je gebruik maken van je faciliteiten.

Ik denk dat t wel een goed bedrag is.
Denk dat vergelijkbare stal ong het zelfde vraagt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:53

ik wou dat ik zo'n prijs had :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:56

De stalprijs is flink omhoog gegaan maar voor de faciliteiten die je hebt vind ik het bedrag wel netjes. Wel zou ik overleggen of de stalprijs in de zomer omlaag kan voor je Welsh aangezien hij dan 24/7 buiten staat en je dan geen gebruik maakt voor de stal.
De stalbedrag voor je Tinker vind ik wel prijzig om eerlijk te zijn.

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:38

hm, vind het wel kunnen ja