Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:ik vraag me alleen wel af in hoeverre je altijd kunt rijden op de manege, aangezien er vast ook veel manegelessen gegeven zullen worden op de tijden dat jij ook zult willen rijden.
HoresesLover schreef:Ik zelf zou voor optie 2 kiezen.
Het is misschien wat duurder, maar je pony staat in de nacht binnen en kan samen in de wei staan met een maatje.
En als het regent en er is een binnenbak vrij kun je daar in rijden.
Dus mijn keuze gaat naar 2.
O en je vriendin kan in '' ik kan echt niet heb haast '' noodgeval misschien even voor je pony zorgen.
heidi1973 schreef:als je het stal geld kunt betalen voor stal 2 zal ik dat doen
het is natuurlijk wel wat duurder en als je moeder maar 50 euro per maand bij wil leggen
moet je er wel goed over na denken of jij de rest wel op kunt brengen
denk dat je met jou leeftijd nog geen vaste baan hebt en nog naar school gaat
Safiera schreef:Gefeliciteerd met je keuze
Zelf had ik het niet gedaan denk ik, (de kosten in het achterhoofd) maar ik hou ook gewoon niet van drukte en ben blij met de rust van een particuliere stalling. Ook ik heb alleen een verlichte buitenbak tot m'n beschikking, maar daarnaast gelukkig wel goede uitrijmogelijkheden. Die laatsten zouden voor mij ook zwaar wegen. Ik heb wel de pech dat 'onze' bak een grasbodem heeft dus een hele tijd onbruikbaar is, maar hoop daar in overleg met de eigenaar een oplossing voor te vinden. De manege bij ons is niks naar mijn mening, dus ik zou de keuze niet eens hebben. Daarnaast vragen die veel meer geld, voor veel minder voorzieningen. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: succes met je keuze, en érg leuk detail dat je je box op de manege zelf mag opknappen naar eigen inzicht.
Altijd gaaf om iets van je zelf te mogen makenWie weet mag je met die weide ook nog wel wat doen -als je wilt natuurlijk, ik ken je immers niet- Ik heb een eigen Paddock paradise-je gemaakt in onze gehuurde wei, wie weet ook wat voor jou?
Safiera schreef:Zie dat je in Breda woont (daar kom ik vandaan) leuk, wist niet dat ze daar zoiets hadden
Ik heb mijn wei ook opgedeeld, maar dan volgens het principe van het Paddock paradise. Dus een pad (drie meter breed voor twee pony's) rondom en in het midden drie weitjes. In de zomer mogen ze dan steeds op een weitje terwijl de rest kan bijgroeien. Het pad hebben ze nu alleen maar, dus dat is kapot. Maar zo heb je van een minimaal stukje grond, de meeste loopruimte en profijt qua gras. Als het moet kan ik in m'n kleine weitjes nog strookbegrazing doen ook nog
Maar onze pony's lopen er 24/7 op, met enkel een schuilstalletje. Dan heeft de wei dus veel meer te lijden dan wanneer ze voor het donker binnen moeten zijn. Lijkt me trouwens wel lastig in de winter, of niet?
Als je het leuk vind kan ik wel een paar foto's van onze wei voor je zoeken
Safiera schreef:Roosberg misschien... Was een ouder gebouw, met verschillende gangen stenen stallen in een grotere hal. Toen één binnenbak bij, waar je aan een lange zijde kon staan om te kijken. Middenboven zat geloof ik een kleine kantine. Misschien herken je het?
Safiera schreef:Dat kan zeker jaDat zou dus de Roosberg zijn? Hebben die een site? *gaat googelen*
Sta jij nu ook daar of juist niet? Geen idee of de vrouw die mij destijds aanstak met het paardenvirus daar nog staat met haar paard.
Zover ik op de foto's kan zien zou het best die manege kunnen zijn... Lijk de binnenbak te herkennen en ook wel iets van de foto's die in de stalgang zijn gemaakt... Maar veel plekken lijken op elkaar. Is er zo'n lange, beetje slingerende bosweg naar toe? Wel verhard, maar vrij smal met oude bomen er langs? Dat herinner ik me ook nog. Jeetje, moet toen 8 zijn geweest of zo!
Safiera schreef:Zegt me niks eigenlijk. Ik zou eens langs moeten komen, wil ik het zeker weten! Huizen zouden er gekomen kunnen zijn... was idd niet echt een bod, maar in mijn beleving wel donker (deze tijd vh jaar) en met bomen en weilanden... Zou het adres eens op moeten zoeken van die vrouw, grappig hoe ik toch steeds weer bij Breda uitkom. Vind dat een veel fijnere stad dan Venlo, nogsteeds.
Anoniem schreef:Ik had zelf voor keuze 1 gekozen.. Dit omdat ik van een manege afkom en het allemaal heel mooi klinkt, maar in de praktijk helaas minder mooi is.
Bij ons zouden de manegekinders zogezegd ook niet bij de prive paarden komen.. Heb helaas meerdere malen de manegekinders bij m'n pony weg moeten plukken. Ook is het natuurlijk fijn dat ze zoveel bakken hebben, maar met slecht weer zullen die buitenbakken ook niet jofel zijn, en wordt je dus naar binnen verbannen. Op zich geen probleem, maar met jou zullen de anderen ook allemaal binnen gaan rijden. Dat in combinatie met de manegelessen betekent dat er vrij weinig rust zal zijn in de rijbak.
Ik sta nu op een hele kleine stal, met , op ons na, maar 1 andere pensionklant en verder paarden van de eigenaren zelf. Ideaal die rust. Tuurlijk, je hebt niet de luxe van een binnenbak of solarium, of wat dan ook. Maar gewoon het feit dat er lekker veel rust is, weegt voor mij heel zwaar.
Anoniem schreef:Als het inderdaad zo heel erg strict wordt nageleefd, sta je leuk en zeker niet duurMaar mijn ervaring met meerdere maneges is dat de praktijk anders uitwijst. Maar uiteindelijk is de keuze aan jou en moet je doen waar jij je het fijnste bij voelt