Waarom zou je een andere stal zoeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:24

Ik ga binnenkort weg van mijn stal omdat:
- vrij duur (350,- pm, excl zadelkast)
- vieze stallen, maar je mag ze niet zelf schoonmaken (want volpension)
- wordt te weinig ruwvoer gevoerd, soms helemaal vergeten
- geen weidegang, paddocks staan onder water

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Waarom zou je een andere stal zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:26

omdat ik thuis een stal krijg :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:32

ik heb met mijn paard nu op 3 stallingen gestaan.

De eerste stal waar ik weg ging heb ik 10 jaar met eigen paarden gestaan en 4 jaar met huidige paard.
Ik heb om veel redenen weggegaan en vond het echt wel heel moeilijk.
* De hoofdzakelijke reden zet ik niet online op internet bij echte intresse pb
* smerige stal
* prijs verhouding met facaliteiten
* Slecht voeren hier versta ik onder geen vaste tijd en ook wel eens niet voeren.
* wilde paard meer los hebben

Daarna ben ik naar een stal verhuist wat op alle punten beter was en hier heb ik een jaar gestaan.
* stond in een containerbox, wat ik geen enkel probleem vond, alleen het grondwater kwam om hoog, boxwand liet los waardoor er een gleuf ontstond tussen vloer en wand waar paard in vast kon komen te zitten.
* Toen ik kwam kijken mocht ik 1 grote plak stro pakken en dit veranderde snel naar een halve plak wat echt te weinig was.
* Sfeer die heel snel achteruitging.
* Achteraf toch te ver weg.

De stal waar ik nu sta bepaal ik de bovenstaande ergernissen helemaal zelf omdat ik betaal naar wat ik gebruik.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:46

Ik ben op mijn vorige stal weggegaan omdat

- De stallen niet voldoende werden uitgemest, ondanks het feit dat ik daar wel voor betaalde. Ik deed het dan maar zelf en kreeg regelmatig gezeur dat ik te veel stro gebruikte. Zij gebruikten zelf bij het opstrooien een vierde (!!) van een plak van een groot pak stro. In vergelijking daarmee was wat ik gebruikte wel veel ja, maar ik wou toch dat mijn paard een beetje comfortabel kon gaan liggen.

- Het voeren niet volgens schema gebeurde. Mijn paard is 1m83 en heeft dus meer voer nodig als een pony. Echter, dat begrepen ze niet zo goed. Ruwvoer lag in de gang, dat gaf ik zelf bij. Krachtvoer kocht ik zelf extra aan, maar nogmaals: ik betaalde voor vol pension met 2 voerbeurten kracht- en ruwvoer dus dat vond ik niet correct.

- Ik "moest" zelf een stuk weiland in de buurt bijhuren en zorgen dat mijn paard daar 's ochtends in kwam en 's avonds weer binnen. De "moest" zet ik tussen haakjes omdat mijn paard ook met de hele kudde mee in het land kon. Dan kwam hij om de andere dag op een kaalgevreten stuk land vol putten en bulten van ongeveer een halve hectare groot, waar hij dan de hele dag zonder schuilmogelijkheid moest staan met ongeveer 30 andere paarden. Nee bedankt.... :+ Gelukkig kon ik vlakbij een halve hectare huren met iemand anders en kwam het zo uit dat die mevrouw ze 's ochtends weg kon brengen en ik ze 's avonds weer ging halen. Maar, again, ik betaalde voor volpension met weidegang.

- De binnenbak was zo goed als altijd bezet (tot ongeveer 23h) en buiten was het een modderbad. Rijden? Tja, midden in de nacht dan maar?

Ik heb nu de paarden aan huis. Ik heb wel het geluk dat de rijvereniging vlakbij zit (incl binnenbak), en verder doe ik dus lekker mijn eigen zin. En ik gebruik nu NOG MEER stro :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:49

Focussed schreef:
Eigenaar die afspraken niet nakomt. Dingen beloven maar t niet doen (en dat keer op keer). Onderlinge ruzies of ruzie met de eigenaar.
Te weinig buiten komen idd, te weinig voeren (ondanks dat je meer vraagt). Regels opeens veranderen (eerst paarden op de wei zetten en dan opeens zeggen dat klanten sochtends zelf maar moeten komen).
Etc

deze vooral :)

ik heb nu eindelijk mijn perfecte stal gevonden waar echt letterlijk alles mogelijk is ondanks dat er 100 paarden staan :j (en zeer luxe heb alles wat je kan hebben op een stal)

Ik heb ook eens een stal gehad waar na zeggend brok werd gevoert. maar eigenlijk kreeg me paard toen hélemaal géén brok :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:28

Ik heb nu de paarden aan huis. Ik heb wel het geluk dat de rijvereniging vlakbij zit (incl binnenbak), en verder doe ik dus lekker mijn eigen zin. En ik gebruik nu NOG MEER stro :+[/quote]

Haha, wat zal je blij zijn nu, en je paarden ook! *\o/*

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:37

Ik denk dat alle redenen wel genoemd zijn, waarom ik bij mijn stal weg zou gaan :)
Las ook een post in het begin van het topic, over lage prijzen, maar dat na een paar weken alles minder werd? Hier wou ik even op reageren. Ik stond met mijn pony voor 90 euro per maand op een gezellige boerderij, met een weiland en stal. Incl brok, hooi en stro. Geen binnenbak en andere luxe, dit hoefde voor mij ook niet. Wel was er een wasplaats. Met een mooie bosomgeving erbij en als ik in een binnenbak wilde rijden, kon dat bij de manege op een afstand van 15min. stappen. Mooi handig, paard meteen losgestapt hihi.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:55

Ik ga weg van mijn huidige stal omdat:
- Advertentie zei volpension, maar ik mag 2x daags heen om paardlief zelf op de wei te zetten en eraf te halen
- In de winter mogen de paarden eigenlijk niet op de wei, enkel in de piste, maar je moet er wel bij blijven zitten ( :brr: ), mochten andere mensen gebruik willen maken v/d piste
- Ik moet haar zelf bijvoeren, omdat ze niet genoeg voer krijgt (enkele keer vergeten ze te voeren)
- Ze krijgt maar 1 keer daags ruwvoer en dat is vaak geen grote hoeveelheid
- Afspraken maken lukt niet met de staleigenaar (oud en wat vast geroest in oude gewoontes)

Dat was het geloof ik wel.

Ik ga nu naar een stal die ietsje duurder is en wat verder weg is, maar dit is wel echt volpension, paard komt met andere dagelijks op de weide, er wordt gevoerd en uitgemest, mocht ze meer voer nodig hebben, hoef ik niet bij te betalen, 2x daags ruwvoer en een goed verlichte, nette buitenbak. Overleg met staleigenaar gaat ook veel makkelijker, dat is fijn.

1 februari, nog even uithouden :)

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:03

ik ga weg van mijn huidige stal omdat ik graag mijn paardje veel buiten heb dus heb voor een wei gekozen met schuilstal :+

Bart_Max

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:45

Ik ga van stal veranderen vanaf 1 feb. Mijn pony heeft een schuilstal voor dag en nacht buiten. Nu door het slechte weer blijven de andere paarden hele dag op stal... Waar door mijn pony dus alleen (!!!) staan. Dit vind ik niet kunnen... Dus gaat hij naar 1 waar hij altijd met een ander zal zijn (manege) dus komende tijd zal hij niet meer alleen zijn! Want het zijn ten slotte kudde dieren.

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:30

als je paard 45 kilo afvalt in ong 4 maanden tijd?? is dat ene goede reden??
ik vondt van wel, op het laatst gaf ik hem bijna 1,5 kilo slobber en musli bij om hem aan te laten komen.
Na een uur rijden nou ja stappen want meer energie had hij niet was hij moe.
En nu kan weer uren weg blijven met hem, energie en conditie zijn weer terug gelukkig.
1 fout gemaakt sorry ventje zal niet meer gebeuren <3