Hoe moet dit verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Semmerd

Re: Hoe moet dit verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:37

Nee zit je niet mee meis, je had je afspraak bij de dierenarts al staan toch??
Misschien even bellen of het eerder kan??

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 10:48

Semmerd schreef:
Nee zit je niet mee meis, je had je afspraak bij de dierenarts al staan toch??
Misschien even bellen of het eerder kan??

Nee die staat nog niet, ik moet eerst mijn lessenrooster hebben voor de week na de examens, ik kan nu dus nog geen afspraak maken.
En eerder is voor mij niet mogelijk, ik begin 10 januari met mijn examens en ik heb nog zo veel te leren, dat ik niet enkele uren kan vrijmaken om naar de DA te gaan |(

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:54

Je kan een paard wat pijn heeft niet onthouden van een dierenarts omdat je geen tijd hebt. Regel iets.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:38

kohtje schreef:
Je kan een paard wat pijn heeft niet onthouden van een dierenarts omdat je geen tijd hebt. Regel iets.

Ze heeft nu 2 dagen pijn, ik wacht het wel af.
En wat stel je voor dat ik doe, een DA laten komen die haar volspuit met ontstekingsremmers, AB en pijnstillers, zodat haar lever nogeens zo overbelast wordt als de laatste keer? Nee dat ze pijn voelt is niet slecht, nu zal ze tenminste rustig blijven.
DA zegt in het oog te houden de komende dagen en zolang ze alert is en normaal doet dat het goed is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:42

Op zijn minst laten kijken wat er mis is en ja ook pijnstillers. Heb langzaam aan het idee dat je het allemaal wat te duur vind.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:31

Als ze pijnstillers krijgt is dat alleen maar slecht aangezien ze dan te gek wordt. In samenspraak met mijn DA wacht ik af, als ze echt veel pijn krijgt gaan we wel actie ondernemen, maar voorlopig is het nog afwachten.
Ik heb niet graag dat er gezegd wordt dat ik geen geld over heb voor haar, ik heb altijd al goed voor haar gezocht en in die 6,5 jaar dat ze leeft heeft ze al ontzettend veel meegemaakt en iedere keer hebben we haar erdoor gekregen, we hebben ontzettend veel geld in haar gestoken dus de beschuldiging dat het wat duur wordt is niet op zen plaats.
Als ik iedere maal dat Friuli wat onregelmatig is een DA moet bellen, kan ik haar beter permanent bij de DA onderbrengen. Je leert vanzelf afwachten als de situatie niet ernstig is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:38

TS trek je nix aan dat er gezegd word dat je het te duur vind worden.
Je doet je uiterste best vind ik.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:44

gohya schreef:
TS trek je nix aan dat er gezegd word dat je het te duur vind worden.
Je doet je uiterste best vind ik.

Dank je, ik weet dat ik te kort doe met haar op dit moment en ik wou dat ik het anders kon doen

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:34

Het is niet dat totaal de dierenarts aan haar ontzegt, je hebt overlegt met de DA wat het beste is om te doen toch? En ik neem aan dat je er alles aan doet om zsm een afspraak te maken ..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 18:34

Semmerd schreef:
Het is niet dat totaal de dierenarts aan haar ontzegt, je hebt overlegt met de DA wat het beste is om te doen toch? En ik neem aan dat je er alles aan doet om zsm een afspraak te maken ..

Ja hoor ik heb hem gisteren na het longeren nog eens gebeld, ik moet het de komende dagen in het oog houden? Wordt het erger dan gaat men vriendin met haar tot bij de DA.
Ben vandaag niet kunnen gaan, maar de staleigenaar heeft laten weten dat ze wel weer wat rond gebokt heeft:j niet zoals anders, maar toch beter dan gisteren. Hopelijk komt het goed...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:54

Als je een paard hebt dat dit probleem al zo veel maanden heeft, dan zou ik hem eens een paar maanden met rust laten en niet doorlopend maar proberen of het .. al weer goed.... is omdat je er weer op wil zitten.
Ik lees in je eigen berichten dat je steeds weer aan het rijden, longeren, buiten rijden bent met dit paard, geef het eens een paar maanden de kans om te genezen!
Of longeer alleen en belast hem niet in elk geval!
Daarbij zou ik als je weer gaat rijden of echt gaat longeren eens wat lessen nemen.
Sorrie TS, maar dit soort topics van paarden die niet goed lopen, maar toch steeds weer onder de man moeten komen me een beetje de strot uit!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:19

aerdenhout1 schreef:
Als je een paard hebt dat dit probleem al zo veel maanden heeft, dan zou ik hem eens een paar maanden met rust laten en niet doorlopend maar proberen of het .. al weer goed.... is omdat je er weer op wil zitten.
Ik lees in je eigen berichten dat je steeds weer aan het rijden, longeren, buiten rijden bent met dit paard, geef het eens een paar maanden de kans om te genezen!
Of longeer alleen en belast hem niet in elk geval!
Daarbij zou ik als je weer gaat rijden of echt gaat longeren eens wat lessen nemen.
Sorrie TS, maar dit soort topics van paarden die niet goed lopen, maar toch steeds weer onder de man moeten komen me een beetje de strot uit!

Helemaal met je eens Aerdenhout! Geduld is waar het de meeste mensen aan ontbreekt. Met rust en tijd komen heel veel van dergelijke blessures weer goed, maar ja een half jaar of jaar niet op je paard zitten. Dat kan niet. Als een paard dagelijks in de wei/paddock komt, teruggezet wordt in krachtvoer, doen ze al gauw niet meer zo gek. Juist dat gepruts maakt dat ze blijven flippen.

@TS: als je zoveel geld in je paard hebt gestoken zou je toch wel mogen weten wat ze nou heeft. Wat is er nou daadwerkelijk onderzocht. Foto's, echo, MRI of ben je kaalgeplukt voor een poedertje hier, prikje daar? De kliniek die je noemt, zegt me niks. Is dat een 1e of 2e lijnskliniek?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 14:11

@ Aerdenhout1: Lezen is moeilijk geloof ik he? :?
Heb ik ergens geschreven dat ik der terug wil rijden? Geloof mij dat is al lang geen optie meer voor ons hoor.
Ik heb der maanden niet gereden en gewoon lol met haar gehad. De laatste DA die homeopathie toepaste gaf me de raad te beginnen met longeren en na 2 maanden longeren moest ik haar beginnen rijden, vw-nw en rechtrichten, dat was de beste manier om haar spieren erbovenop te krijgen. En dat heeft inderdaad erg goed gedaan :j ze is maanden goed geweest. Ook in die maanden heb ik vooral gelongeerd en grondwerk met haar gedaan. Rijden is helemaal niet prioritair, dus zo'n verwijten moet je helemaal niet maken.
Had je het topic gelezen had je geweten waar het over ging, zonder blindelings mensen te gaan verwijten dat ze hun eigenbelang voor dat van het paard stellen.
Met dit soort reacties komt echt niemand verder hoor :n

@marion:
Merelbeke is de universitaire kliniek in België, 1 van de beste (zo niet de beste) van het land. Nogal raar dat je die niet kent, maar goed daar voor moet je mij niet aanvallen.
Er zijn wel duidelijk echte onderzoeken gedaan, EMG's,foto's,echo's, verdoven van de benen om te kijken waar het zit enz.
Ik vind inderdaad ook dat ik onderhand wel zou mogen weten wat het is, maar spijtig genoeg heb ik nog altijd geen zekerheid, kan ik zelf weinig aan veranderen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:27

TS: ik woon in Overijssel, Nederland. Niet zo raar dus dat ik een kliniek in België niet ken.

Wat voor advies krijg je van deze kliniek dan? Las ook ergens dat je paard behandeld was door een homeopatische da. Welke da is dan 'mijn da'?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:56

Marion71 schreef:
TS: ik woon in Overijssel, Nederland. Niet zo raar dus dat ik een kliniek in België niet ken.

Wat voor advies krijg je van deze kliniek dan? Las ook ergens dat je paard behandeld was door een homeopatische da. Welke da is dan 'mijn da'?

Juist daarom dat je niet direct veronderstellingen moet maken.
met mijn DA bedoel ik de homeopatische DA.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:12

Daarom vroeg ik ook of het 1e of 2e lijns is, maar prima hoor. Veel succes met je paard en wijsheid toegewenst!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:12

Ik heb net de homeopatische DA gebeld. een andere DA komt bloed trekken en dan breng ik dat bloed tot bij de homeopatische DA. Hij gaat het direct analyseren en daarop homeopathie voorschrijven en pijnstilling.
Ze liep gisteren nog niet goed en de kans dat ze volledig geneest is klein.
Verder ga ik ook op zoek naar een ander plaatsje voor haar, ergens dichterbij waar ze meer buiten kan en ik der 's avonds kan binnen zetten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:16

Ik hoop dat je een plekje vind waar ze in een grote groep buiten staat,liefst 24/7.
Het zou wel wennen zijn voor haar,maar het zou erg goed zijn voor haar.
Laat haar dan minstens een half jaar alleen maar buiten in het land lopen,geen longeren,wandelen,helemaal niets.Beweging krijgt ze toch wel op het land.Een paard 24/7 op het land doet vaak wonderen! ik heb het zelf mee gemaakt.Heel veel succes TS!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:39

gohya schreef:
Ik hoop dat je een plekje vind waar ze in een grote groep buiten staat,liefst 24/7.
Het zou wel wennen zijn voor haar,maar het zou erg goed zijn voor haar.
Laat haar dan minstens een half jaar alleen maar buiten in het land lopen,geen longeren,wandelen,helemaal niets.Beweging krijgt ze toch wel op het land.Een paard 24/7 op het land doet vaak wonderen! ik heb het zelf mee gemaakt.Heel veel succes TS!

Ik hoop het, maar vorig jaar heeft ze van september tot begin januari in het land gestaan met een andere merrie, ik heb toen ook helemaal niets met haar gedaan dan eens een borstelbeurt en knuffelen, maar ik heb haar gewoon moeten op stal zetten omdat ze zo vermagerde en gek werd. Ze was daar echt niet gelukkig :n
De andere merrie was ook ontzettend dik, dus eten hadden ze genoeg, en Friuli was de alfa merrie en ging altijd eerst naar het eten, de andere merrie moest wachten.
Daarom wil ik wel een plaatsje waar ik der 's avonds op stal kan doen, zodat ze niet terug zo gek en nerveus wordt.
DA stelde voor om misschien in het begin dat ze op de weide staat, een kalmerend kruid in haar eten te geven, zodat ze rustig aan de verandering kan wennen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:46

Ze heeft met 1 andere merrie gestaan,maar ze zou in een groep/kudde moeten staan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:59

renatevb schreef:
De andere merrie was ook ontzettend dik, dus eten hadden ze genoeg, en Friuli was de alfa merrie en ging altijd eerst naar het eten, de andere merrie moest wachten.
Om wat voor eten gaat het hier dan? Als het om ruwvoer gaat dan is het sowieso belangrijk om dat altijd op meerdere plekken (tegelijkertijd uiteraard) te verstrekken, beter nog 1 plek meer dan het aantal paarden. Als het hierboven over krachtvoer gaat dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Wel vreemd dat ze er zo stressig onder was, maar dat het in deze combinatie niet fijn werkte hoeft niet te betekenen dat ze het in een kudde niet goed zou doen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:57

Ze kregen de hele dag door ruwvoer, dat lag wat overal. Krachtvoer kregen ze 2x per dag, elk apart, dan bleef ik erbij tot het op was, zodat ze alle twee wel genoeg eten hadden.
Ik weet ook niet hoe het kwam, en misschien dat het nu niet zo gaat zijn, maar ik ben er wel angstig voor.
Ik heb enkele mensen gebeld die ik ken in de buurt, maar tot nu toe geen succes. Ze gaan wel allemaal rond kijken en rond vragen naar een plaatsje. Maar ik denk dat dit lang kan gaan duren :(

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:36

Ik kan me voorstellen dat je er niet zomaar gerust op bent om haar in een kudde te plaatsen. Best lastig hoor, want je moet haar verhuizen en als het dan in de kudde niet werkt moet je haar wéér verhuizen (en heb je nog geen oplossing).

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 14:06

NiFallor schreef:
Ik kan me voorstellen dat je er niet zomaar gerust op bent om haar in een kudde te plaatsen. Best lastig hoor, want je moet haar verhuizen en als het dan in de kudde niet werkt moet je haar wéér verhuizen (en heb je nog geen oplossing).

Inderdaad, ik hoop dat het nu wel gaat op de weide, want anders heb ik niet veel opties meer, waar moet ik haar dan zetten.Maar daar denk ik nog niet aan nu

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:52

Vandaag liep ze wel goed *\o/* na de DA even gelongeerd. In het begin was ze stijf, maar na wat galop liep ze goed ruim, niet stijf en begon ze te showen.
Mijn vader kwam even langs met men metekindje van 1 jaar en Friuli was zo lief voor haar <3
Zo lief komen rieken en dat meisje aan haar neus aan het wrijven, Friuli vond het super :j