Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
privé thuis. Ik weet niet waar je allemaal al bent gaan kijken, of wat je precies zoekt maar hier in de buurt is het idd verschrikkelijk duur voor wat je krijgt. Over welke hit actief stal gaat het? Ik wilde ook dat mijn paard zoveel mogelijk buiten kan, niet opgesloten in zijn stal dagen op een stuk. Nu staat hij van 7u smorgens tot 20u savonds buiten, en dan komt hij in zijn stalletje. Hij stond eerst een paar maanden ook op een soort van paddock paradise. NOOIT MEER! Mijn paard takelde af, was onderaan de groep, vermagerde omdat hij nooit mocht eten van de andere paarden,... Nu herken ik mijn paard niet meer, hij is echt zoooooveel beter! Hij heeft een jaar gestaan bij boeren. Daar stond hij 24/24 buiten maar hij kwam niet bij, dus dacht ik dat hij te weinig eten kreeg. Ik heb hem in februari dit jaar verhuisd naar die paddock paradisestal, en in augustus ben ik terug kunnen verhuizen naar waar ik nu sta. Het heeft wat stress teweeg gebracht maar het weegt echt niet op tegen de (mentale) gezondheid van je paard. Ik wil je wel helpen met die stallen, ttz als je advies zoekt en ik ben misschien al op die stallen gaan kijken..? Polly schreef:@russel, dat weet ik en ik sta ook op een van de weinige stallen waar ze wel buiten gezet worden hier in de regio, maar een stalhouder is een mens en daar kan je mee praten, als je je verwachtingen/klachten niet kenbaar maakt kan er ook niks aan gedaan worden.
Vivat schreef:TS heb je nog met de staleigenaar kunnen spreken? of misschien al een andere oplossing gevonden?
dus ga morgen toch maar even kijken en dan kies ik wat het beste lijkt voor zowel het paard als voor mij.. Citaat:@Tancreda4: inderdaad, het is een gevangenis zoals het nu is, je kan het echt niet anders noemen hoor. En ik ben daar ook ronduit tegen, maar ik heb de laatste dagen dan ook koortsachtig naar een oplossing gezocht. Hopelijk komt het in orde nu en hoeft ze nooit meer zo'n periode mee te maken!
En even in de bak terwijl die uitmest is lange niet genoeg... Zeker kijken bij die andere stal, hoe eerder hoe beter en verhuizen als je het wat vind! Dit is echt niks voor je paard... Robin_S schreef:... hij heeft ook gezegd dat hij mijn paard tijdens het uitmesten van de stallen best wel even in de bak wil zetten... en er zou ook een meisje zijn die eventueel wil ruilen van stal, dus zodat mijn paard in een stal met luik kan komen te staan.
Dus in principe zou het probleem opgelost zijn ...

Is het die hitactief stal geworden?