Alleen moet je in de stal dan even goed kijken met ventilatie, dat spul stinkt echt ontzettend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paddenpad schreef:Maartje1990 en TurdusMerula als jullie nu eens de openingspost gelezen hadden dan lees je dat TS in Zweden woont en er nu een behoorlijk pak sneeuw ligt daar en de paarden overdag in de rijbak gehouden worden,dus ze staan niet heel de dag op stal!
Tevens een paard 24/7 buitenhouden is ook geen waardige optie,net of die dieren van tegenwoordig zo blij zijn 24/7 buitengehouden te worden in de modder,dag en nacht regen op hun lijf of in de vrieskou met de Oostenwind op hun lijf of in de brandende zon heel de dag zonder schuilgelegenheid,is ook maar een achterhaalde gedachtengang van de mens tegenwoordig.
Gezeur hier altijd over dat 24/7 buitenhouden!!
calice schreef:Je zou ook azijn op het hout kunnen smeren, is heel smerig voor ze. Ik ga het bij die van mij ook proberen aangezien ze aan het hout zijn begonnen.
Veel succes met het zoeken naar een oplossing mel.
Wanja schreef:@Maartje1990: het schijnt niet tot je door te dringen, dus daarom nog maar ern keer: PAARDEN MOGEN HIER IN ZWEDEN NIET 24/7 BUITEN STAAN!
En dan nog kun je de mening van een ander respecteren, jij hebt jouw opvatting, ik de mijne! Mijn oudste Fjord heeft in NL destijds 24/7 buiten gestaan, maar ik ben daar van teruggekomen en heb er mijn redenen voor. Dat is een hele andere discussie en die hoeft inderdaad niet in dit topic plaats te vinden, dus graag ontopic nu!
Voor alle anderen: bedankt voor de tips! De dames hebben nu een stuk los hout in de stal liggen waardoor ze minder geneigd zijn om aan de stal te eten. Ik ben nu op weg naar de stad om te kijken of ik een soort voerbal kan vinden voor in de stal. Verder hebben we besloten dat we komend voorjaar de houten tussenwand en voorwanden gaan vervangen voor steen. De binnenwanden gaan we bekleden met plywood en afwerken met metalen strips, dat is glad materiaal en krijgen ze geen vat op.
Wanja schreef:Bedankt voor het meedenken!
Ja, die vloerverwarming hebben we gekozen omdat het de meest effectieve warmte geeft en het heel goed af te stellen is. Het is verdeeld in verschillende sectoren, zodat ik het stalgedeelte minder hoef te verwarmen dan bijvoorbeeld de zadelkamer. De stal zelf is ongeveer 2 tot 8 graden (afhankelijk van de buitentemperatuur, want ik heb ook altijd een ventilatiesysteem aan staan) en de zadelkamer is zo'n 15 graden (beter voor het leer enzo). We moeten onze stal wel verwarmen, anders bevriezen de waterleidingen