leuke manier om je paard te voeren, gebruik een regenlaars!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Re: leuke manier om je paard te voeren, gebruik een regenlaars!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:00

Briljant! Ezels zijn een stuk intelligenter dan paarden en hebben uitdagingen nodig, anders kwijnen ze weg! Ezels zijn echte puzzeloplossers. Ik ben erg benieuwd, is er een filmpje oid van?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:53

GamblersCup schreef:
De mensen die hier serieus vraagtekens bij zetten, zijn waarschijnlijk de mensen die de paarden nu al voor een temperatuur van -10 onder dekens hebben staan, waarvan paard 24 uur per dag in de box staan (of met gratie 3 uurtjes buiten mogen komen) want het is slecht weer en oh poh oh, ze zouden ziek kunnen worden... :D

Nee hoor, die van mij staat gewoon lekker 24/7 buiten in kuddeverband en redt zich prima, mag ook vooral lekker paard zijn. Hoezo vooroordelen ;)

Van de grond eten is niets mis mee, uiteraard.
Maar je moet wel opletten waar je het dan voert en ik dan vind ik het dus onzin om voor die 3 tellen lol een laars te vullen met eten. Wat een ander doet moet ie zelf weten.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:08

@GamblersCup
ik vind je reactie een beetje jammer. iets vragen is beter dan zomaar iets doen. ook heeft niet iedereen de mogelijkheid om zijn paarden langer dan 3 uur buiten te zetten .. zo ook ik niet ik wil het beste voor mijn paardjes maar ook ik kan ze niet altijd langer dan 3 uur buiten zetten . ben al blij als ik.iig de 3 uur haal

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:11

Joehoee het gaat hier over LAARZEN :D

Don't worry... be happy..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:30

een andere leuke is een worteltje onder emmer steken, kan soms (met nadruk op soms) ook even duren.
Maar leuk idee, moest ik mijn laarzen niet zo hard nodig hebben, zouden ze ook mogen proberen hier
:p

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:12

Och, de mensen die alles serieus opnemen zijn er ook weer :D Eerlijk waar, mij kan het niets schelen of iemand "de mogelijkheid niet heeft", je zorgt maar voor een paardwaardig bestaan. En verder ga ik er niet op in, het gaat hier over laarzen met hooi erin :D

Een wortel onder een emmer geeft de ezels hier welgeteld... 2 seconden om het uit te vinden. Waarschijnlijk laten ze de wortel eerst liggen en gaan er met de emmer vandoor :+

Helaas mogen ze geen brokjes, anders was die bal wat geweest. Laarzen staan op de lijst, ik ga iedereen op stal na of ze oude laarzen hebben staan :)

Kunnen we het ergens terugvinden, die laarzen? Ben wel benieuwd naar een filmpje!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:26

Een Laars met HOOI erin. Ik kom niet meer bij,. HAHAHAHA.

Sinterklaas kapoentje..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:48

Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden. "t enige wat ik weet is dat het dus op animal planet was bij 'dick 'n dom go wild'

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:11

Leuk idee!
Ga ik ook eens proberen, heb nog wel een paar oude laarzen staan :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:34

Voer in een oude autoband stoppen vinden ze ook erg leuk!!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:20

Die ga ik morgen eens met mijn pony proberen! Hij vind het namelijk altijd erg leuk om op onderzoek uit te gaan, vooral als het iets met eten te maken heeft :D En was toch al van plan er morgen een leuke spelletjes dag van te gaan maken :) Als ik het niet vergeet, zal ik er een filmpje van maken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:06

Grobegni schreef:
Briljant! Ezels zijn een stuk intelligenter dan paarden en hebben uitdagingen nodig, anders kwijnen ze weg! Ezels zijn echte puzzeloplossers. Ik ben erg benieuwd, is er een filmpje oid van?

Ik vroeg me ook gelijk af of dit voor elk paard is weggelegd, ik denk dat paardeneigenaren goed moeten opletten of de paarden idd aan hun voer komen (uit gebrek aan intelligentie of gemakzucht) want ezels zijn een stuk slimmer.
Het idee is leuk.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:32

Urielle schreef:
Grobegni schreef:

Ik vroeg me ook gelijk af of dit voor elk paard is weggelegd, ik denk dat paardeneigenaren goed moeten opletten of de paarden idd aan hun voer komen (uit gebrek aan intelligentie of gemakzucht) want ezels zijn een stuk slimmer.
Het idee is leuk.

Mijn trekpaard zou in elk geval vast komen te zitten in een laars {:)-:( :+ Die zit nl ook klem in emmers...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:34

GamblersCup schreef:
En verder ga ik er niet op in, het gaat hier over laarzen met hooi erin :D

:)* Heb je dit al in het slowfeeder topic vermeld. :D

Leuk idee idd. Jammer dat de laars hier zo hard mishandeld zou worden. Dat kan ik niet maken met al die kindjes die aan de omheining staan te kijken, veel te shockerend voor hen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:48

Mijn ezel staat op een therapiestal, met veel (gehandicapte) kinderen... maar ik denk dat ze het helemaal leuk zouden vinden, twee ezeltjes die balletje-over spelen met een laars :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:41

geweldig idee, ik heb nog wel 2 paar lekke regenlaarzen staan (groene :P ;) )
Mijn ezel doet al creatieve dingen met een teiltje waar hij zijn 10 brokjes uit eet, ik denk dat ik moet uitkijken dat ik die laars niet tegen mijn kop krijg _O-

Ik twijfel er geen moment aan dat mijn zware koudbloed het eten best wel uit de laars krijgt, al past z'n snuit er niet in :+ :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:39

opisop_shop schreef:
maar dan eten ze dus van de grond, dat is dan toch niet handig, laat staan veilig ivm zandkoliek?
Die paar keer schudden lijkt mij nou niet bepaald zoveel uitmaken qua lolfactor.

Dat krijgt je paard/ezel alleen als ze letterlijke happen zand eten. Als er wat zand tussen het hooi/eten zit gaan ze daar echt niet dood aan hoor. Ze zeggen ook: Zand schuurt de maag zolang het niet teveel is :+