oude manegepony kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:49

denk er goed over na ,als je het ervoor over hebt om voor hem te zorgen ook als hij (chronisch) kreupel wordt tot zijn laatste dagen , dan is het een goed idee ,oude manegepony's verdienen een goed tehuis als geen ander!!

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:06

Als je echt tijd en geld voor die pony overhebt kan je het doen en kan je het dier vooral een goede oude dag geven.

Heb je al een plaats waar je hem zou kunnen stallen (en ook wat jij kan betalen)?
Maar houdt er wel rekening mee dat de dierenarts misschien vaker zal moeten komen dan bij andere paarden.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:52

ik zou het ook gewoon doen. meestal knappen die beestjes helemaal op als ze op de wei mogen en lekker buitenritjes mogen maken. natuurlijk moet je geen uren buiten rijden, hij is tenslotte al wat ouder. hij heeft zag ik nu al wat langer stil gestaan, maar manege ponies zijn gewend aan 2 a 3 uur per dag lopen, ookal zijn ze oud, ze lopen meestal nog wel hun rondje.

ikzelf heb nu een paard van 15,komt ook van de manege, hij is nogn iet van mij, maar die hoop ik van de zomer te kopen. en het interesseert me danniet datie dan al 16 is. ondanks een gevoelige rug doet hij het nog prima en kan hij nog makkelijk naar de l1, l2 misschien als ik geluk heb.
ik heb op het moment meer kosten aan ons 9 jarige paard dan aan mijn oudje. en zo ken ik er nog wel eenpaar..

oud wil niet zeggen dat je meteen veel kosten krijgt. het risico is alleeniets groter. maar ponies zijn harde beesies hoor. kijkmaar naar die shetjes of die ijslanders.. halen de 30 met gemak, zelfs met nog dagelijks een ritje.

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 13:49

Ik hoop dat hij bij een vriendin van mij kan staan...
Het is gewoon voor voornamelijk buitenrijden ook wel in de bak maar wel minder...
Hij liep op de manege van 10 'sochtends dat 4'smiddags aan een stuk door.
Op onse manege waren 14 ponys en 200 kinderen ofzo.
Er waren regelmatig pony's ziek of kinderen die maar op een paardje wouden die bv. te langzaam was ofzo...
Waar hij waarschijnlijk komt te staan moeten we nog eventjes afspraken maken over uitmesten etc. etc. dat we dat bv. om de dag doen ofzo want dan hoef ik er niet persé iedere dag heen...
Woensdags kan ik nooit maar verder iedere dag...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:19

Zorg ajb dat je ALTIJD iemand achter de hand hebt
om je te helpen met de verzorging.
Het liefste zorgzaamste baasje kan zelf ziek worden...