Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:07

Lous schreef:
LEKKERGEK schreef:
Nou idd van dat bedrag kan je een huis huren! Echt bizar zeg, en dat er dan ook nog mensen zijn die dat er aan uit geven!

Alleen als jij of je papa genoeg verdient mag je daar ook staan. Er schijnt zelfs een soort van ballotagecommissie te zijn die beslist of jij er mag staan met je paard.

8)7

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:09

quartel schreef:
jeetje....waar je maar een sport van wil maken zeg :')
Je mag ook bij mij op stal komen staan hoor........
Betaal je mij 550 eurootjes en dan mest ik persoonlijk dagelijks voor je :j

Nah....ik ben op een dure (te dure) stal geweest en heb het gezien.
Ben er trots op te kunnen zeggen dat ik weer bij het normale volk gehuisvest ben *\o/*

Het is inderdaad wel rustig de laatste tijd :j

Stalling hier is 310 per paard.
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 24-12-11 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:10

Laatst nog op bokt gelezen even een quote van die persoon. Moet eerlijk bekennen dat ik het niet echt geloof maar goed het is dan ook een kapitaal:

Citaat:
STAL:
500 euro voor stal
15 euro wortelen op zaterdag
100 bix
100 hooi
200 kuilgas
100 water
50 uitmesten
15 liksteen
en nog veel meer

Komt uit dit topic overigens:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1582089

Is het trouwens toegestaan dat ik het in dit topic vermeld?

Duurste hier in de omgeving is den Goubergh denk ik maar geen idee wat het daar kost.
Zelf heb ik nooit op dure stallen gestaan dus kan verder niet mee praten over eigen ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 24-12-11 01:13, in het totaal 2 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:10

En het ergste is nog dat de paarden op die stallen vaak 22 uur op een dag binnen staan.0.0 luxe voor je paard dus :+
Ik zou er niet willen staan als ik geld toe kreeg.
IK betaal 250, meer dan genoeg :P maar dan heb ik wel een stal waar ze 24/7 heerlijk buiten staat en waar haar eigen box open staat als inloopstal. Nooit zo'n happy paard gezien.

HIer vlak bij heb je een stal die dacht ik 415 is, ex stro hooi en krachtvoer, stapmolen en solarium moet je extra voor betalen. Gebruik van paddock moet je extra voor betalen ect. GEen weide En je paard komt alleen buiten als je er zelf bent en dit moet onder toezicht.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:11

pfff hier vallen mijn schoenen van uit! Wat een bedragen!!

Ik betaal 267 euro..
En heb:

Een ruime box, 3,5 bij 3,5
Als het weer het toe laat iedere dag weidegang
Worden gevoerd met brokken en voerdroog zoveel als nodig is.
Stallen worden gemest en gestrooid
Inclusief de wormkuren
Binnenbak van 25 bij 45 ongeveer
Buitenbak gedreineerd van 80 bij 20
Longeercirkel en stapmolen
Wasplaatsen met een kastje
En de stalling van de trailer.

Maar goed, zit dan ook wel in het zuiden..

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:12

Wat ik me dan afvraag is wat de reden is om 'duur' te gaan staan. Is dat het gemak van all-in, is er geen andere stalling te vinden, is het de sfeer die op die stal hangt, iets anders? angt

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:14

smurffie schreef:
En het ergste is nog dat de paarden op die stallen vaak 22 uur op een dag binnen staan.0.0 luxe voor je paard dus :+
Ik zou er niet willen staan als ik geld toe kreeg.
IK betaal 250, meer dan genoeg :P maar dan heb ik wel een stal waar ze 24/7 heerlijk buiten staat en waar haar eigen box open staat als inloopstal. Nooit zo'n happy paard gezien.

HIer vlak bij heb je een stal die dacht ik 415 is, ex stro hooi en krachtvoer, stapmolen en solarium moet je extra voor betalen. Gebruik van paddock moet je extra voor betalen ect. GEen weide En je paard komt alleen buiten als je er zelf bent en dit moet onder toezicht.

Dat zou ik ook niet willen, die stal van 415,00. Wat heeft een paard daar voor een leven.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:14

Lous schreef:
LEKKERGEK schreef:
Nou idd van dat bedrag kan je een huis huren! Echt bizar zeg, en dat er dan ook nog mensen zijn die dat er aan uit geven!

Alleen als jij of je papa genoeg verdient mag je daar ook staan. Er schijnt zelfs een soort van ballotagecommissie te zijn die beslist of jij er mag staan met je paard.

Dit ken ik inderdaad ook, dan moet je je eerst 'inkopen' voor iets van €2000. en daarna nog €300. pm betalen..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:15

Ik heb ooit eens op het meers paarden centrum gestaan:
Citaat:
Paard 3 x 3m per maand € 400,00
Toeslag buitenbox per maand € 24,00
Toeslag zaagsel per maand € 20,00

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:15

Het blijft ook een kwestie van vraag en aanbod. Als er veel vraag is en weinig aanbod kan men natuurlijk ook de prijzen lekker opdrijven.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:16

@ Nickas,

Sommmige mensen zijn voor hun werk afhankelijk van all-in..
Wanneer ik naar me zelf kijk, met mijn giga onregelmatige baan, zou ik het niet redden wanneer mijn paard niet all-in zou staan. Nu sta ik dan in ieder geval niet op een super dure stal, maar voor mijn beurs meer dan duur genoeg..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:16

Nickas schreef:
Wat ik me dan afvraag is wat de reden is om 'duur' te gaan staan. Is dat het gemak van all-in, is er geen andere stalling te vinden, is het de sfeer die op die stal hangt, iets anders? angt

Het gemak natuurlijk.....je kan lekker de deur uit zonder dat je wat hoeft te regelen voor je paard.
Je hoeft alleen nog maar te komen rijden
Daar tegenover staat wel dat je (als je niet op past) geen donder meer over je eigen paard hebt te vertellen.
Als er wat met je paard gebeurt jij het niet te weten komt en ook niet ziet wat het te eten krijgt ;)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:17

Dat is ook wat me het meeste opvalt, de hele dure stallen zit vaak amper weide bij! Dat is toch eigenlijk niet te geloven?

mika11Jarig

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:18

Ik denk dat op de duurste stallen zonder weidegang, voornamelijk echte sportruiters hun paard stallen?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:19

ik ben vandaag bij een stalling wezen kijken .
vond het practig en ze hadden zo,n beetje alles wat je je maar kunt indenken 3 binnenbakken 3 buitenbakken.
een longeer circel weidegang paddocks ,een solarium ect ect .

helaas kost dit geintje je wel 375 euro per paard , en als je je paard ook nog eens iedere dag buiten wil zetten komt daar nog eens 108,75 bij .

dus dan ben je gemiddeld per maand(zonder eventeule lessen ) die je ook nog eens verplicht enkel van de instructeurs in de manege kan krijgen 483,75 kwijt .

en als dit nou echt enkel pension was , ( dan kan ik het me trouwens nog niet indenken ) dan zou ik snappen dat iemand het er voor over heeft voor al die luxe .
maar er zit dus ook nog een manege aan vast , dus heb je al die jong in je stallen rond rennen .
en geloof het of niet die stallen staan gewoon vol :oo

ik heb even het prijslijst erbij gepakt .

luister en huiver

een priveles kost 40 euro per uur ,met zn 2e 28 , met zn 3e 21 ect .
als je een groepsles wil volgens kost dat voor1 keer per week 36,50 per maand
je betaald per keer loszetten 3,75
10 de solarium kost 1,75
als je je paard wil laten scheren kost dat 80 euro .
als je je paard wil laten longeren kost dat 21 euro (n half uurtje )
als je je paard wil laten rijden kosten dat 30,50
en een paardtrailer huren kost 35 euro per dag

ik kan me dus hecht helemaal niemand indenken die zoveel kan betalen hoor
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 24-12-11 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:20

Nickas schreef:

In geval van de randstad is het ook omdat je niks anders kan vinden dat goedkoop(er) is. Basisstalling zonder bak, zelf voeren en zelf uitmesten, zelf binnen en buiten zetten, ook zelf je voer kopen etc. met stromend water bij de stallen en een groot weiland is hier al 260 euro (3 jaar geleden, weet niet hoe het nu is)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 24-12-11 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:20

quartel schreef:
Nickas schreef:

Het gemak natuurlijk.....je kan lekker de deur uit zonder dat je wat hoeft te regelen voor je paard.
Je hoeft alleen nog maar te komen rijden
Daar tegenover staat wel dat je (als je niet op past) geen donder meer over je eigen paard hebt te vertellen.
Als er wat met je paard gebeurt jij het niet te weten komt en ook niet ziet wat het te eten krijgt ;)

nou nou.....

Gemak je idd, maar soms is het niet anders. Heb ze jaren zelf gedaan als student zijnde.. Toen ging het nog.. Nu niet meer..
Daarbij denk ik dat er meer mensen zo zitten zoals mij, een onregelmatige baan is lastig te combineren met de regelmaat van een paard.
Bij ons op stal weet ik precies wat er met mijn paard gebeurd. Heeft ie een ijzer af, wordt ik gebeld of gesmst. Heeft ie een trap gehad idem..
Ik weet precies wat mijn paard te eten krijgt. Hij ziet er prima uit, wordt door de staleigenaar ook prima in de gaten gehouden.
Een telefoontje van Goh Lara, ik vind dat hij wat schraal wordt, ben je het ermee eens dat we hem wat meer gaan voeren.
Nee, niets meer dan lof over deze stal.
Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo, maar een stereotype of het over-een-kam-scheren.. Ben ik een beetje allergisch voor.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:22

een stalling is imo pas kostbaar wanneer een paard gewoon de mogelijkheid heeft om 24/7 naar buiten te kunnen.
Dat mis ik helaas in heel veel lijstjes.....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:25

Nickas schreef:

De binnenbak zodat ze zelf niet nat worden en een kantine om lekker op te warmen...
En zelf niks hoeven doen behalve rijden.

Overgens dat leuke randstad smoesje, ik sta midden in de randstad met mijn paard dus 24/7 buiten met goede bak voor 250. Binnenbak is vaak waar voor betaald word en is belangrijker dan de welzijn van het paard.

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:26

Ik ben in ieder geval blij dat ik hier op het platteland woon, tenminste wat de stalling betreft :')
Met die maandelijkse stallingskosten van 300 euro of meer zou ik helemaal geen paard kunnen houden.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:27

Hier in de buurt heb je de Debbehoeve , ben er met een vriendin voor de gein
eens wezen kijken omdat we graag alles even wilde zien en wilde weten
wat voor mensen en paarden er liepen en wat de kosten waren.

De prijs begon bij 350 , maar dat is alleen stal. Buiten/binnen zetten kwam
geld bij , Stapmolen kwam geld bij, solarium ook.

Maar mijn god wat een stal , echt super super mooi. Er zit zelfs een winkeltje bij
met paardenspullen/kleding , douches en kleedkamers voor ruiters, een dierenarts
op het terrein..
http://www.debbehoeve.nl

Niets slechts over deze stal trouwens he , wil alleen aangeven dat dit de duurste
is die ik ken en kan me ook voorstellen dat ie zo duur is want je heb daar echt alles
wat je kan bedenken.

Ik sta nu voor 230 , 2 binnenbakken, 1 buitenbak, onderling geregeld met binnen/buiten zetten,
incl stro en hooi. Krachtvoer koop ik zelf maar das omdat ze geen bix mag. Hier is ook
een wasplaats met warm water en een solarium. Er zijn elke maand KNHS wedstrijden en gratis mn trailer stallen. :D & dan vind ik de prijs eigenlijk heel goedkoop
Laatst bijgewerkt door xApple op 24-12-11 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:29

Illusion schreef:
een stalling is imo pas kostbaar wanneer een paard gewoon de mogelijkheid heeft om 24/7 naar buiten te kunnen.
Dat mis ik helaas in heel veel lijstjes.....

Ah de dure randstad 'basis' stalling van 260 euro die ik wat posts hierboven noemde heeft wel 24/7 weidegang, met uitzondering van regenachtige/sneeuw 's winters, dan staan ze in de nacht binnen (van 7.00 tot 22:00 staan ze dan buiten als ik het goed heb, zoiets) maar in de zomer komen die paarden bijna niet eens binnen dus. Jaja, het bestaat, ook in de buurt van de randstad :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:29

Nou joepie, fijn dat je zoveel betaald :')
Ik betaal 175, en ik krijg alles wat ik nodig heb. Overdag de hele dag weide,(in de zomer ook snachts) op stal snachts, ze worden buiten gezet, gevoerd. Ik heb een spingbak, een buitenbak met allweatherbodem, een spuitplaats dichte met warm water, een stapmolen, onbeperkt hooi en stro, en een prachtig natuurgebied op 10 minuten.. Wat wil een mens nog meer :D

Waventy

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:34

@Miracle,

Wensen verschillen he..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:35

ik betaal veel, maar betaal er ook voor dat ik midden in het Amsterdamse Bos zit. Moet wel zeggen dat ik vanwege mij wisselende diensten bijna niet zonder all-in service kan. Daarbij wil ik een binnebak omdat ik ook als het sneeuw en hard vriest door wil blijven trainen.
Moet wel zeggen dat ik mn ogen open houd naar iets anders, want nu het boven de 415 komt vind ik dat eigenlijk gewoon te veel. Kan het wel betalen, maar t is het principe. Dus als iemand nog iets weet, regio Amstelveen, dan hoor ik het graag :P