zou de dierenbescherming hier iets mee doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:13

Ik denk dat deze vrouw misschien wel gevoelig is voor het argument dat haar zoon zijn pony ook niet zo zou willen tekortdoen. Hij zou vast niet willen dat zijn pony het slecht heeft en ook zij zullen heus wel begrijpen dat eenzaam in een stalletje geen paardwaardig leven is.

Ik zou niet opgeven, benader haar via haar man, die heeft meer invloed dan jij.
Vaak willen mensen iets niet opgeven, omdat ze eraan gehecht zijn, maar als het dan eenmaal zover is - vooral als de oplossing goed is - is het een opluchting.

Een beetje nattigheid en vuil is minder erg voor een pony dan de hele dag alleen in een gammel hokje. Zou hem zelfs daar overdag buiten zetten, als er echt geen andere optie is.

Jouw oplossing is echt goed, ik hoop dat ze dat inzien.
Sterkte!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:13

Je hebt al aangeboden dat je het paardje voor niets bij jouw andere paardjes zou kunnen zetten. Is het misschien mogelijk dat je dit nogmaals aanbied, maar dit alleen bespreekt met de man? Wellicht geeft hij zich dan over en kan je het beestje meenemen en regelt hij het verder zelf met z'n vrouw?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:19

Waarom is het zo'n probleem om die pony water te geven in de stal?
Kan heel simpel met een grote emmer of kleine specieton in een autoband in de hoek van de stal. Of een emmertje zonder hengsel in een ring of zo'n ophangvoerbak aan dat hekje of een plank van de stal.

Als de stal beter uitgemest en opgestrooid zou worden, het diertje hooi en water heeft, hoeven ze voor de dierenbescherming niet zo bang te zijn.
Het is nu overal erg nat. Kunnen ze niet een stukje stenen afzetten als ze hem echt niet tijdelijk bij jou willen stallen? Je kunt ook aangeven dat de pony bij jullie mag logeren zodat hij gezelschap heeft en lekker buiten kan lopen en dat zij elke dag langs mogen komen als ze willen om hem aandacht te geven of wat lekkers of om wat met hem te doen. Dat het leuker is voor een pony en om te kijken naar een pony die lekker buiten loopt met vriendjes dan zo dag en nacht opgesloten in een kleine donkere stal. En dat jij ze werk uit handen kunt nemen met de verzorging...

En willen ze de situatie niet verbeteren? Laat die mensen dan gewoon de dierenbescherming bellen... Kan de pony het alleen maar beter van krijgen...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:33

En als ik het goed begrijp help jij bij de verzorging van de pony... Maar wat doe je dan precies daar? Je kunt toch in ieder geval dat stalletje uitmesten, een emmer water neerzetten en hem een poetsbeurt geven? Dan is in ieder geval de kans dat de DB hem meeneemt erg verkleint. Ik denk inderdaad ook dat deze pony echt veel baat zou hebben met een verzorger die echt vaak komt, zijn stal uitmest, voor water zorgt, de pony schoonhoudt en er mee wandelt, longeert etc. Eerst die primaire behoeftes maar, het buiten lopen etc. zou ik dan later pas aankaarten. Kleine stapjes nemen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:34

BaileyMix schreef:
En als ik het goed begrijp help jij bij de verzorging van de pony... Maar wat doe je dan precies daar? Je kunt toch in ieder geval dat stalletje uitmesten, een emmer water neerzetten en hem een poetsbeurt geven? Dan is in ieder geval de kans dat de DB hem meeneemt erg verkleint. Ik denk inderdaad ook dat deze pony echt veel baat zou hebben met een verzorger die echt vaak komt, zijn stal uitmest, voor water zorgt, de pony schoonhoudt en er mee wandelt, longeert etc. Eerst die primaire behoeftes maar, het buiten lopen etc. zou ik dan later pas aankaarten. Kleine stapjes nemen.

tja .. ik schiet te zo veel mogelijk bij , als ik er ben poets ik hem indd en mest ik zijn stal uit , maar ik heb zelf ook 2 paarden en zit in mijn examen jaar dus ik kan niet altijd langs komen , soms heb ik twee weken echt geen tijd.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:35

ik denk wel dat ze er wat mee gaan doen...

je zou eens kunnen praten met deze mensen want het dier hoeft niet doodongelukkig te zijn omdat HUN het beestje niet weg willen/kunnen doen.
Help ze meer, zet een grote bak neer voor water en breng elke dag water naar zn stal. zorg dat je een manier vind dattie even zn energie kwijt kan zodat je vanaf de dagen erna wel met hem kunt lopen. Das al 1, buiten dat begrijp ik dattie alleen staat! dus dier erbij! beste eigenlijk is of hem verplaatsen of de stal verbouwen zodat er op zn minst een betere ventilatie is en iemand anders miss zn shet er ook bij wilt zetten.

misschien is het nog zo gek niet dat de dierenbescherming met ze gaat praten en verteld wat er verandert moet worden.
Echter als deze mensen het niet meer kunnen en jij wilt het graag oplossen vrees is dat jij gewoon alles moet gaan doen en regelen

en idd zoals gezegt word, het dier heeft een verzorger nodig of desnoods meeredere die dan in totaal minimaal 5 dagen in de week zn stal schoon maakt, hem poetst en water in de stal zet. maar zoon dier hoort ook buiten. hoezo kan het in dat zand niet meer??

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:36

Telpeva schreef:
Zouden ze (en de pony) niet ontzettend veel baat hebben bij een serieuze verzorger, eentje die hemregelmatig er uit laat, iemand die de boel in de gaten kan houden zodat de boel niet verslechterd, iemand die het niet erg vind om de handen flink uit de mouwen te steken om de boel ook uiteindelijk te verbeteren?

en waar haal je zo'n iemand vandaan ? De meest willen rijden en je hebt hier toch wel een ouder iemand voor nodig , je kan amper iets met hem , niemand wil dat ...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:39

MaritAriel schreef:
BaileyMix schreef:

tja .. ik schiet te zo veel mogelijk bij , als ik er ben poets ik hem indd en mest ik zijn stal uit , maar ik heb zelf ook 2 paarden en zit in mijn examen jaar dus ik kan niet altijd langs komen , soms heb ik twee weken echt geen tijd.

Okee vandaar ;) Dan denk i ktoch echt dat misschien een vaste verzorger het beste uit zou pakken. Waar zit het ergens?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:44

Mag toch hopen dat die DB hier iets aan zou doen als ze gebeld worden. Ik vindt dit echt verre van acceptabel. Ookal hebben die mensen hun reden ik zou het niet aan kunnen zien. Het toch te gek voor woorden dat het paard er onder moet lijden dat de eigenaars het niet meer kunnen. Dag en nacht op stal en daar niet eens water alleen af en toe een slok? Wat is af en toe een slok eigenlijk?
Jeetje als het echt zo is snap ik eigenlijk helemaal niet dat jij dit zo aan kan zien. Dit is echt verwaarlozing en dat je daar gewoon bijstaat en accepteert vind ik bijna nog gekker.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:50

MaritAriel schreef:
Telpeva schreef:
Zouden ze (en de pony) niet ontzettend veel baat hebben bij een serieuze verzorger, eentje die hemregelmatig er uit laat, iemand die de boel in de gaten kan houden zodat de boel niet verslechterd, iemand die het niet erg vind om de handen flink uit de mouwen te steken om de boel ook uiteindelijk te verbeteren?

en waar haal je zo'n iemand vandaan ? De meest willen rijden en je hebt hier toch wel een ouder iemand voor nodig , je kan amper iets met hem , niemand wil dat ...

Inderdaad, en met dat ik jouw bericht lees bedenk ik me ook het volgende, als je met kinderen of jongere meiden aankomt, heb je ook dikke kans dat die alles 'sielugh' vinden, en er nog meer roddels verspreid worden (daar zou ik ook rekening mee houden in elk geval)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:57

Nogmaals, waar ergens zit het? Ik zou best willen langskomen om uit te mesten etc. maar dan moet het wel dichtbij zijn.

xannemiekjuh

Re: zou de dierenbescherming hier iets mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:10

Ik denk niet dat het verstandig is als er andere mensen komen, ik bedoel.. ik denk dat die mensen jou wel erg goed kennen en je ook vertrouwen om het paardje te verzorgen.. mijn buren hebben ook precies zo'n verhaal. ik ga er ook 1x per week heen met een vriendin samen met mijn eigen paard dan is hij vaak rustiger(tenminste het paardje van de buren dan) zo kan hij ook leren hoe hij met andere paarden om kan gaan enzoo. dan zetten ik hem ook wel eens een middag bij mij zelf en ging ik hem thuis wassen borstelen ect.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:31

Nee, DB doet hier niets mee. Mijn pony stond in exact dezelfde situatie bij mijn stiefvader aan huis (nouja, enige verschil is dat er nog 2 shetten stonden) en toen hebben meerdere omstanders ook gebeld. DB deed niets want ''ze zijn niet mager en staan lekker droog onder dak'' (ja, dag en nacht.... :\ )

Na een aantal jaar!! discussie heb ik mijn pony mogen verhuizen naar een pensionstal, waar ook vriendinnen staan. Het probleem is denk ik, met dit soort mensen, dat ze ''zicht'' willen houden op de pony.
Kun je niet kijken naar een groter stukje land, wat op korte afstand is van deze mensen? Zodat ze dagelijks langs kunnen rijden en toch zicht erop houden?

Misschien kun je voorstellen of ze eens bij jouw paardjes willen kijken? Gewoon, even kijken en dan voorzichtig aankaarten dat de pony daar ook mag staan?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:06

Jeeej goed nieuws! Net en heel lang gesprek gehad met die vrouw en hij mag komen! Als het land van de zomer droog is gaat ie weer bij hun op het land en als het weer nat word komt ie weer terug bij mij. Ga morgen nog eve langs om te bespreken wanneer hij komt! Mede door jullie berichtjes komt ie! Had de berichtjes voor gelezen en toen zag ze wel in dat het niet meer kon! Bedankt allemaal!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:07

Wat goed zeg! Super dat jij je zo inzet en dat ze mee willen werken. Wat ontzettend fijn :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:08

Wat ontzettend goed! echt top van die vrouw dat ze het goede advies van hier aanneemt +:)+ dan kan de pony ook weer lekker naar buiten, en heeft hij nog vriendjes om mee te ravotten ook, echt een goede keuze van de vrouw :j

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:13

Wat super leuk voor jou, en voor de pony. Misschien kun je als ze niet vaak meer kunnen komen, met de pony naar de vrouw en man fietsen/wandelen? zien ze hem toch nog, als het niet heel ver weg is. +:)+

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:36

wat goed zeg veel plezier

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:40

Goed nieuws! Super zeg!

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:28

gefelicteerd!!!! hoop dat je het super leuk krijgt met je nieuwe maatje!! :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:29

Wat top! Dit is zeker weten een hele verbetering voor dat beestje *\o/*

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:43

als eens met hen om de tafel gezeten dat het zo niet hoort
en zo en kunnen ze niet iemand zoeken die ze willen helpen met de pony

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:49

Echt super goed nieuws zeg!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:51

Wat super dat ze in heeft gezien dat dit toch beter is voor de pony ''gefeliciteerd''

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:54

snoopydogy schreef:
als eens met hen om de tafel gezeten dat het zo niet hoort
en zo en kunnen ze niet iemand zoeken die ze willen helpen met de pony

TS schreef: Jeeej goed nieuws! Net en heel lang gesprek gehad met die vrouw en hij mag komen! Als het land van de zomer droog is gaat ie weer bij hun op het land en als het weer nat word komt ie weer terug bij mij. Ga morgen nog eve langs om te bespreken wanneer hij komt! Mede door jullie berichtjes komt ie! Had de berichtjes voor gelezen en toen zag ze wel in dat het niet meer kon! Bedankt allemaal!