Hoeveel zouden jullie voor dit plekje betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 21:48

Gini schreef:
Daar reageerde ik op joyceB, zij was diegene die mijn eerste reactie belachelijk vond. ;)

Ik doelde meer op de volgende zin:

Denk daar alsjeblieft aan voordat je iets belachelijk noemt. Je huurt moddergrond die zelfs in de zomer schraal is, nee, daar heb ik niet de normale weideprijs voor over.

Maar we gaan erg off-topic.

Geen probleem, dan hadden we een miscommunicatie :)!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:53

Ik zou er ook niet willen staan.
Maar denk dat rond de 80-90 euro reeel is. Hoe groot is de wei en hoeveel paarden staan er?

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:53

ik betaal voor zo`n plek 120 euro. en dan nog apart biks en rapsodi zelf kopen (kan ik wel via de stal eigenaar bestellen)
dus ook geen; stromend water, geen bak en op dit moment een prutwei, ik heb wel licht nu omdat m` n vriend en m` n broer erg handig zijn en dus licht voor mij hebben gemaakt.

maar ik ben zo dat ik graag de positieve kanten ervan wil bekijken en dat zijn;
- ik weet precies hoeveel en wat m`n paard eet en drinkt (cement emmer met water)
- staat de hele dag buiten van 9 tot 17.00
- ze wordt buiten en binnen gezet
- hooi is erbij inbegrepen
- de stal is bijna naast m` n werk, dus kan als het moet snel heen en weer
- er is een woonhuis bij, als ze naar buiten kijkt, kijkt m`n paard het huis in en andersom ook (veilig gevoel)
- veel uitrij mogelijkheden, ritje door de woonwijk of doorrijden naar het bos/strand

je staat wel op grond van anderen, anders had je hem net zo goed in de achtertuin kunnen zetten :) en als ze hem elke dag voor je binnen en buiten zetten en zich aan de afspraken houden, dan vind ik 120 euro precies goed.
o ja ze staat met 3 shetten buiten en ik ben samen met 1 ander iemand pension klant (dat meisje komt elke dag alleen mesten en dan gaat ze weer, doet geen reet met haar paard...)
Laatst bijgewerkt door jendemen25 op 20-12-11 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 21:54

Lieke schreef:
Ik zou er ook niet willen staan.
Maar denk dat rond de 80-90 euro reeel is. Hoe groot is de wei en hoeveel paarden staan er?

Hoezo niet :)?

Hoe groot de weide is weet ik niet precies en er staan mijn 2 A pony's op :)!

Johnie

Re: Hoeveel zouden jullie voor dit plekje betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:55

Maar hoeveel vraag jij ervoor dan?

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:02

jendemen25 schreef:
ik betaal voor zo`n plek 120 euro. en dan nog apart biks en rapsodi zelf kopen (kan ik wel via de stal eigenaar bestellen)
dus ook geen; stromend water, geen bak en op dit moment een prutwei, ik heb wel licht nu omdat m` n vriend en m` n broer erg handig zijn en dus licht voor mij hebben gemaakt.

- ik weet precies hoeveel en wat m`n paard eet en drinkt (cement emmer met water)
- er is een woonhuis bij, als ze naar buiten kijkt, kijkt m`n paard het huis in en andersom ook (veilig gevoel)
- veel uitrij mogelijkheden, ritje door de woonwijk of doorrijden naar het bos/strand

je staat wel op grond van anderen, anders had je hem net zo goed in de achtertuin kunnen zetten :) en als ze hem elke dag voor je binnen en buiten zetten en zich aan de afspraken houden, dan vind ik 120 euro precies goed.
o ja ze staat met 3 shetten buiten en ik ben samen met 1 ander iemand pension klant (dat meisje komt elke dag alleen mesten en dan gaat ze weer, doet geen reet met haar paard...)

Strand in Limburg??
Ze staat dus niet 24/7 buiten maar maar van 9 tot 17.00 dus wordt er wel wat meer voor je paard gezorgd dan je denkt...
Dan is 120 euro oke, maar wat je in je beginpost voorhield, nee maximaal 75 euro.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:03

Ik ben toch wel een luxemeisje :) Stromend water en licht is wel een must voor mij.
Net als een droge wei, een grotere stal en meer ruwvoer.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:04

JoyceR schreef:
jendemen25 schreef:

Strand in Limburg??
Ze staat dus niet 24/7 buiten maar maar van 9 tot 17.00 dus wordt er wel wat meer voor je paard gezorgd dan je denkt...
Dan is 120 euro oke, maar wat je in je beginpost voorhield, nee maximaal 75 euro.

Ik heb dit niet geschreven he haha, dit is niet mijn plekje maar het plekje van jendemen25. Mijn pony's staan 24/7 buiten, in limburg dus inderdaad geen strand in de buurt!

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:10

Maximaal €75,- :j wij hebben nu net zoiets voor ons huis en dat mogen we zelfs voor niks gebruiken dus vind dat het niet echt veel waard is..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:10

ik heb voor een soortgelijk plekje in Noord Holland €400 per jaar betaald. Was all-excl dus moest zelf voer regelen, zelf voeren, zelf sloten bijhouden, hekwerk zelf maken, stal neerzetten etc.

Ik heb nu een eigen stuk land met schuilstal en bestrating ervoor, zandpaddock en 5 stukken weide.
Ik heb in het verleden wel pensionklanten gehad en die voerden dan 2 middagen in de week, alle ochtenden deed ik voor mijn werk en de middagen die over waren ook. Hooi zat erbij en als ze 's nachts op zand moesten ook. Ik rekende daar €50 per maand voor maar dan moesten ze dus 2 middagen zelf voeren (dat was wel in overleg op de dagen die hun uitkwam)

Op het moment gebruik ik het alleen en voor mij is het heel veel waard om een eigen plekje te hebben waar ik zelf mag bepalen of ik ze binnen of buiten heb en hoeveel ik voer.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:15

Als ik eerlijk moet zijn vind ik het niet ideaal klinken. Ik heb voor een weiland + schuilstal enz. 50 euro per maand betaald. Dit schat ik rond de 70 euro (?)

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:19

Zeker niet meer als €100-
Dat voornamelijk gebasseerd op het missen van een rijbaan, en het weinige land

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:23

Wat betaal jij nu ts en waarom vraag je het?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:24

Als ik er een pad en een zandpaddock mag aanleggen en een stroomgenerator mag neerzetten zou ik er rond de 80 euro voor overhebben. Plus nog wat je verder voor goed hooi kwijt zou zijn aangezien ik wil dat er onbeperkt gevoerd wordt.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:33

ik zelf zou er niks voor over hebben. omdat ik toch wedstrijd ambitie heb en daar moet je voor trainen.
maar iemand die zo iets zoek kan er wel 200 euro voor over hebben.
maar ik denk dat, als je alle kosten gaat berekenen, dus hooi stro en tijd. en dan moet je voor tijd ongeveer 5 euro per uur berekenen. en daan dan 10 a 15 euro bij, omdat er toch een wei en stal hebt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:37

als er geen stromend water is, hoe krijgen de paarden dan water? wordt er elke dag met jerrycans water gebracht?

ik zou er niet willen staan omdat ik minstens stroom en stromend water wil hebben op mijn stal.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:43

Als de vraag was of ik er wou staan dan had ik gelijk gezegd nee maar de vraag is wat zou ik er voor betalen. Echt niet meer dan 70 euro

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:47

Gini schreef:
Daar reageerde ik op joyceB, zij was diegene die mijn eerste reactie belachelijk vond. ;)

Ja, ik vind het belachelijk dat iemand voor kosten van ruwvoer/strooisel weidegang aan zou moeten bieden. dat heeft geen enkele realiteitszin. wie gaat er nou gratis een plekje aanbieden, waardoor er minder gras en ruimte is voor de eigen paarden en wat meer werk en onderhoudskosten oplevert, terwijl ze er zelf wel voor moeten betalen in de vorm van huur/pacht of rente.

Dat doe je alleen als je erg in nood zit met een pony alleen terwijl je zelf niet een extra diertje er bij wil kopen... Of omdat je erge tijdnood hebt/ziek bent, en diegene daar staat in ruil voor het overnemen van de verzorging van ook de paarden van de eigenaar.

En hier gaat het om verhuur. Had ook kunnen zeggen: niet reëel. klinkt vriendelijker :P

ik weet wat hooi en strooisel en voordroog kost als je het in moet kopen (en ook wat het loonwerk van het persen en wikkelen kost) Een pakje hooi inkopen kost nu al snel tussen de €4,- en €7,- per pakje. Strooisel als vlas/gehakseld stro en houtkrullen al snel €7,50 per zak of meer en stro is meestal ook meer dan €3,50 per pakje. of €75,- voor een groot pak. (€150,- per 1000kg) Voordroog ronde grote baal 350/400kg €35,- tot €50,-
Reken dan voor jezelf maar eens uit wat je paard verbruikt aan hooi en strooisel per maand. Dan heb je meer een idee wat iemand krijgt per maand voor het werk, het gebruik van de grond en om de overige onderhoudskosten van te betalen...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 20-12-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:57

Ik betaal € 125 euro, en vraag dit omdat ik dit erg veel vind.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:59

ANOUKIEE schreef:

ja dat vind ik echt veel te veel :j

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:59

loulou schreef:
als er geen stromend water is, hoe krijgen de paarden dan water? wordt er elke dag met jerrycans water gebracht?

ik zou er niet willen staan omdat ik minstens stroom en stromend water wil hebben op mijn stal.

Er is een grote ton die regenwateropvangt, en het regenwater wat van de schuilstal afloopt word opgevangen, hiermee worden de waterbakken gevuld zolang hier water in zit. Anders vult de eigenaar deze ton met water via de tractor ( vult zijn kiepbak met water). En word dit gegeven.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:01

cynthia25 schreef:
ANOUKIEE schreef:

ja dat vind ik echt veel te veel :j

Daarom zit ik ook erg in dubio... Lastig lastig..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:01

Pfoe, 125 euro is wel veel hoor! Kun je niet afdingen omdat je het bedrag te hoog vindt?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:02

Dit betaal je trouwens wel per wei. Dat ik daar nu mijn 2 pony's op zet is mijn eige keuze, er word natuurlijk wel meer hooi en kuil gevoerd omdat er 2 pony's opstaan :)!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:03

voor je A-pony's samen of per pony?

edit: je was me net voor.

Je betaald dus per pony nu €62,50 Dat is niet verkeerd inclusief ruwvoer en strooisel.
Wel jammer dat de wei zo nat is, maar dat is nu bijna overal zo. Je zou kunnen vragen of ze tegen de ergste modder vooraan een kieper zand kunnen laten komen en dat wat verspreiden zodat de pony's daar hoger en droger kunnen staan...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 20-12-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt