Paard dat overdag buiten gaat, scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 12:39

Zo ziet ze er dus uit met haar winterpels, de foto is niet zo heel duidelijk maar haar haar is dus echt heel dik en heeeeeel moeilijk droog te krijgen !!!

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:57

Je zou hem zo kunnen scheren.
Afbeelding

Dit heb ik afgelopen 2 jaar ook gedaan. Zo kan hij wel lekker naar buiten zonder het koud te krijgen en heb je toch geen last van een dikke vacht. Officieel hoor je de onderste helft van de hals te doen en de kaak. Maar hier was zijn hele hals geschoren, hij had toen toch aan 2 kanten een giga bos manen.
Als ik hem weer zou scheren zou hij zeker weer in zo'n modelletje gaan. Het is echt ideaal.

Hier nog een foto van toen hij net geschoren was.
Afbeelding

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 13:01

Dat is het dekenmodel he? Zo zou ik ze dan ook doen, zodat haar benen nog haar hebben en op haar nieren.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:39

Bij mij hetzelfde geval, ik scheer alleen zijn benen niet, maar wel hals en de rest van zijn lijf. 300 grams waterdichte deken erop en hij heeft het niet koud gehad. Het jaar daarvoor deed hij het zelfs prima in het zelfde modelletje met 150 grams.
Ik gebruik wel een uitrijdekentje bij losrijden en uitstappen om toch zn achterhand goed warm te houden.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 14:30

De benen was ik zeker niet vanplan om te scheren hoor, want als ze dan op de weide staat overdag en het zou vochtig zijn dan zou haar koot veel te vochtig kunne worden enzo. Staat jouw paardje op de weide op niet? Zij staat van ongeveer 10u tot 18u op de weide (soms verschillend hoor).

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 17:35

Weet iemand eigenlijk hoeveel het ongeveer kost om een paard te laten scheren?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:51

Ik zal z'n hals niet scheren als ik jou was, als ze buiten blijft staan is dat erg koud, en kan ze verkouden worden.
of je moet er echt een hele goede halsdeken op doen die goed blijft zitten.
en inderdaad de benen niet scheren!!
Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:21

Ik hab Kawa ook velen jaren geschoren.
En ook paarden die ik reed werden geschoren en stonden de hele dag op het land.
De benen werden niet geschoren, de rest wel.
Zij hebben altijd zonder hals buiten gestaan, wel met warme en waterdichte dekens.
En nog nooit 1 verkouden gehad.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 20:21

ja zij zou dus overdag buiten staan, behalve als het regent. Als ik ze laat scheren zou het het dekenmodel worden, is dit een goed model? En hoeveel kost het ongeveer om een paard te laten scheren?