veulens ook met nieuwjaarsnacht op wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: veulens ook met nieuwjaarsnacht op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:28

Ja ik sluit alles af. Ze hoeven niks te zien buiten. De muziek van de radio overstemt de knallen behoorlijk. Ze staan met 25 in een schuur. Dus ze trekken wel steun aan elkaar. Een beetje spacen mag wel, doen ze niemand kwaad mee. Als je als eigenaar onrustig bent met vuurwerkk ga dwan vooral neit naar je paard.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:29

die van mij staan 24/7 op de wei maar gaan op nieuwjaarsnacht 1 nachtje naar een pensionstal.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:33

Herrie is hier geen probleem. Legerbasis in de buurt dus het hele jaar door horen ze wel geknal. Probleem zit (zeker voor mijn oudste) in die flitsen en daar kwam ik kort geleden weer achter toen ik met een zaklamp nog laat aan het prutsen was. Hoop dat ik daar dit jaar nog wat mee kan oefenen, maar verder blijven ze gewoon staan waar ze nu staan. Die plek kennen ze tenminste.

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:42

Polly schreef:
die van mij staan 24/7 op de wei maar gaan op nieuwjaarsnacht 1 nachtje naar een pensionstal.

Reageren ze daar niet gestresst op omdat ze het bijv raar vinden om opeens in een vreemde omgeving te zijn? :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:00

Ik zou kijken of je ze nu al een keer of 3-4 in de stal kunt zetten en ze vooral nieuwjaarsnacht binnen zetten met de radio aan, die radio werkt echt super goed. Zonder radio werd Faya helemaal gek bij elke knal, en toen deed ik de radio aan en reageerde ze veel minder heftig.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:13

Zo nog nooit over nagedacht, mijn paard heb ik nog niet zo lang, maar de paarden bij de stal waar ik altijd reed, staan gewoon binnen en de bovenluiken dicht, dit niet zo zeer voor de knallen maar voor de warmte.

Mijn eigen paard is voor de politiegetraind dus kent dat allemaal wel, verwacht niet zoveel narigheid met oud en nieuw. Wel staat hij dan voor de 4e dag op een andere stal. Maar ook daar heeft hij niet veel moeite mee.

Voor de veulens, ik zou ze wel op de wei laten staan en goed veel hooi/voordroog geven. Ook lekker zelf bij de wei oud en nieuw vieren. Dan rond een uur of 11 daarheen en tot een uur of 2 daar blijven. Dan kun je het allemaal in de gaten houden. Denk niet dat ze er heel moeilijk over zullen doen. Het begint de 31e toch al s'middags met knallen en pas om 12 uur barst het los. Meestal is het rond een uur of 2 alweer voorbij. Zou er iig niet heel moeilijk over doen. De veulens gaan er alleen maar raar van opkijken als jij allemaal maatregelen neemt. Meer dan als je ze gewoon lekker op de wei laat staan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:24

binnen, mede vanwege dat carbid schieten.. ze hebben elkaar wel. boerderuijen zijn vaak wel rustig.
hier hebben wel alles dan binnen. plus iedereen is thuis