Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Pearlie, Hemparade is géén vlas.
Stap over op vlas en je zult zien dat je én je boxen langer schoon en droog houdt, én goedkoper uit bent
Trennie schreef:Bij ons is de stal absoluut niet wit, maar licht - tot middenbruin.
Het gaat erom dat ze droog staan en de koeklaag dicht zit zodat er geen amoniakdampen uit kunnen komen.
Daarom is het zo belangrijk dat de stal dik genoeg is. Ongeveer 15 tot 20 cm aangekoekte, vast laag.
Gucci_ schreef:Wat veel vlas gebruiken jullie. Geloof het of niet, ik veeg elke dag de hele stal schoon en strooi ong 5 handen vol vlas erin (kleine ponystal). Tegen plassen. De pony staat overdag gewoon buiten. Ik dacht zelf ook altijd dat er wel een laag van 10 cm in moest, maar waar mijn pony staat wordt gezegt dat een klein beetje wel genoeg is. Ik durf er ook niet een hele laag in te doen, omdat mijn pony het vlas dan gewoon op eet.
Gucci_ schreef:Wat veel vlas gebruiken jullie. Geloof het of niet, ik veeg elke dag de hele stal schoon en strooi ong 5 handen vol vlas erin (kleine ponystal). Tegen plassen. De pony staat overdag gewoon buiten. Ik dacht zelf ook altijd dat er wel een laag van 10 cm in moest, maar waar mijn pony staat wordt gezegt dat een klein beetje wel genoeg is. Ik durf er ook niet een hele laag in te doen, omdat mijn pony het vlas dan gewoon op eet.
steefian schreef:@quir. Gewoon lekker die balen erin gooien, beetje overspuiten mt water en azijn, voldoende hooi geve en voia, meestal is het 1 of 2 happen en dan laten ze het liggen, mijn minishet dacht ook van jammiee dat is een lekker hapje, tot zn 2e hap, toen ging ie tog maar aan zn hooi.
K zou het ind niet meer doen hoor, je pony op een koude harde vloer laten liggen, slaat straks de kou in zn benen, of raakt spierbevangen van de harde (pies)natte koude stal in de winter