je moet alleen opletten hoe groot je bandages zijn. want ik moet bij sommige bandages bij het voor been ook halverwegen beginnen, maar bij sommigen ook boven aan
uhm ik heb die van epj de beiges ik weet helaas niet hoe groot die zijn maar die zijn wel vrij lang idd maar wel erg mooi bij mijn zwarte paard dus wat moet ik dan doen ?
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Idd veel oefenen. Het ligt ook aan de lengte van de bandages. Ik begin bijv. altijd (net iets boven) het midden, ga naar beneden en dan helemaal omhoog en eindig daar ook. Let er ook op dat je niet te laag over de kogels gaat. En voorkom vouwtjes in je bandage tijdens het omleggen.
ja en gebruik een maat die past bij je paard of pony is ook belangrijk, misschien heeft je paardje niet echt lange benen en je misschien beter een pony maat gebruiken.
@nicky_rilana dat is idd een handig filmpje dankje wel ^^ @ boompje1985 owwjaa daar heb ik nog niet bij na gedacht oggg wat dom van mij ik heb idd erg lange bandages ahhaha dankjeewelll ^^
ik heb van mijn fleece bandages een stuk afgeknipt omdat ik ze te lang vond en zo het been erg dik werd. Nu kan ik gewoon halverwege beginnen, naar beneden en bovenaan eindigen.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
hoe lang waren die bandages dan? want ik heb bij mijn pony zo vaak paarden bandages om, en dat vindt ik niet eens zo lelijk, en ik heb er ook drukverdelers onder. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FGMO86MC.jpg
Ik gebruikte voor wedstrijden (losrijden..) altijd elastische bandages met daaronder de onderlappen met klittenband van BR. Deze kreeg ik het mooist om het been. Ik zorg altijd dat ik met de volgende "ronde" verder ga waar geen dubbele laag bandage zit zeg maar. Vaak die je het verschil in dikte duidelijk zitten.
Tevens knip ik er altijd een stuk vanaf bij 2 van de 4, want voor de voorbenen zijn ze bij mijn paard standaard veel te lang, waardoor het er niet uit ziet
Ik begin, net zo als op het filmpje wordt verteld, halverwege dan naar beneden (vaak rol ik hem beneden nog een keer extra om voor de stevigheid) en dan omhoog. Voor het bemak gebruik ik elastische bandages die een fleeceuiteinde hebben. Dan heb je geen gedoe met onderlappen.
Zihuatanejo
Geplaatst: 16-12-11 19:52
Bovenaan beginnen, iedere slag 2/3 over de vorige slag, naar beneden, tot de slag die als het ware rust op 'eeltige' puntje , twee slagen, dan op dezelfde manier naar boven. Om uit te vinden hoe strak je moet bandageren proberen op je eigen onderbenen, geloof me , de meeste draaien te strak, dat voelt onaangenaam voor het paard, maar kan ook pijnlijk zijn en blesssures veroorzaken. Kun je het nog niet zo goed dan altijd met onderleggers bandageren omde druk te verdelen
nicky_rilana
Geplaatst: 16-12-11 19:58
je moet de bandage ook altijd ''aantrekken'' op het voor been en niet op de pees
uhm kweet niet hoe lang mijn bandages zijn ^^:P maar mijn fries heeft wel erg korte voor beentje om zo maar te zeggen maar tot hoe hoog mag je ze eingelijk doen want laast zij iemand dat ik ze te hoog had en toen had maar als ik zo bij jullie alle maal kijk had ik ze net zo hoog ahhaha
nicky_rilana