Hoeveel zou jij betalen voor....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:02

LCharlotte schreef:
Een paar uur, uur of vier.

En de andere 20 uur staan ze op stal? Of ging dit niet over de weidegang?
Dan veranderd ik toch van mening en dan vindt ik persoonlijk zelfs 100 euro te veel.

Sodeletuut

Re: Hoeveel zou jij betalen voor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:06

Uhm, ik zou hier nooit willen staan.. Is niet paardwaardig als ik heel eerlijk mag zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:08

Ik zou hier ook geen interesse in hebben. Ik vind wel dat minimaal een rijbak in de nabije omgeving een must is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:10

Ik zou het zelf niets vinden. Dan zou ik op z'n minst een paddock oid willen hebben waar ze wel langer buiten staan dan op stal. en een buitenbak of een mooie rijomgeving.
Voor dit nu? Max 100 euro.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:11

je zegt in ulestraten loop eens naar de genzonweg daar is een binnen en buiten bak misschien kun je aan hem vragen of je de bak kunt huren heb daar bij de vorige eigenaar gestaan

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:14

Jesito en ik staan ook in zuid/middenlimburg
Wij staan op een zeer kleinschalig stalletje bij mensen achter huis

Onze paarden mogen het hele jaar door in de wei en worden elke dag binnen en buiten gezet en er word voor ons gemest en gevoerd :) Ik betaal 170 voor mn pony

Wij hebben wel een afspuitplaatsje en wc en moet zeggen dat ik die ook niet wil missen
plus dat iedereen zn eigen kastje enzo heeft :)

Ik zou als ik jou was niet meer dan 140 vragen das een vriendelijk prijsje voor niet al teveel facilieteiten
en meschien idd focussen op oudere paarden of jonkies :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:23

Zou je dan niet van een van de weides een paddock kunnen maken zodat ze in de winter ook buiten kunnen?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:52

LCharlotte schreef:
Ik vind het allemaal wel weinig, ervan uitgaande dat ze volledig worden verzorgd en iedere dag worden uitgemest. Als je de kosten voor de boer neemt + arbeid lijkt €100 niet realistisch. Hoe zit dat trouwens met die nieuwe regelgeving?

Misschien niet realistisch, maar je moet ook kijken wat men er voor wil betalen en ik denk zeker daar (veel mensen met een paard hebbben hem in die omgeving aan huis) dat het niet realistisch is om iemand te vinden voor veel meer..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:58

shilady schreef:
Jesito en ik staan ook in zuid/middenlimburg
Wij staan op een zeer kleinschalig stalletje bij mensen achter huis

Onze paarden mogen het hele jaar door in de wei en worden elke dag binnen en buiten gezet en er word voor ons gemest en gevoerd :) Ik betaal 170 voor mn pony

Wij hebben wel een afspuitplaatsje en wc en moet zeggen dat ik die ook niet wil missen
plus dat iedereen zn eigen kastje enzo heeft :)

Ik zou als ik jou was niet meer dan 140 vragen das een vriendelijk prijsje voor niet al teveel facilieteiten
en meschien idd focussen op oudere paarden of jonkies :)

Hey daan en vergeet onze goddelijke koffiehoek niet en onze paarden staan van smorgens tot savonds 19.00 buiten.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:02

ik heb m` n fjord ook op een "simpele" stal staan.
-mest zelf
- geen bak
- geen spuitplaats
- water uit de waterput
-betaal 120 euro
- moet zelf nog rapsodi en biks apart bestellen
- de boer koopt de balen hooi van een andere boer en deze zijn 45 euro

- de boer zet m` n paard buiten en binnen
- hij voert (4x per dag)
- ontbijt en nacht hooi moet ik klaar zetten en het krachtvoer ook

veel uitrij mogelijkheden, maar voor het duingebied moet ik een half uur heen stappen.
ik ben elke maand zo`n 140 of 150 euro kwijt

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:11

Je zou het ook kunnen proberen op de privestalling stal valkenhof of je daar de bak mag huren

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:41

ik denk dat je op deze manier niet veel klanten zult trekken. veel mensen vinden het belangrijk dat hun paard veel buiten staat, dus minstens van 9.00 tot 17.00 uur.

als je én bijna geen faciliteiten te bieden hebt én bijna geen weidegang, dan wordt je doelgroep heel erg beperkt.

100 euro is inderdaad amper voldoende om uit de kosten te komen, dus niet realistisch. maar dat mensen hier aangeven er niet veel meer dan dat voor over te hebben geeft wel aan dat dit niet is wat mensen zoeken. in praktijk leggen ze zelf over het algemeen toch wel 150 tot 300 euro neer voor de stalling voor hun paard en daar hebben ze het er dus wel voor over.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:47

zeker niet meer als 75 euro.
Maar eerlijk is eerlijk ik zal er niet eens gaan staan.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:49

Hmm, ik rijd alleen maar buiten dus dat er geen bak is zou mij niet uitmaken. Maar vier uurtjes op de wei.. Dat zou ik niet fijn vinden.
Ik sta nu op een stal met rijbak, incl. hooi / stro (excl. brok), er wordt uigemest en paarden worden binnen/buitengezet. Hier betaal ik 135e ongeveer. Zonder bak zou ik begrijpen dat de prijs zo'n 35e minder wordt, dus ik zou 100e wel redelijk vinden. Echter zou ik dan wel proberen de weidegang naar een uur of 8 per dag te krijgen. Wordt lastiger in de winter maar in de zomer moet dat zeker lukken!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:50

Oeh en ik MOET een toilet hebben op een stal :D Ik gebruik deze met zeer grote regelmaat als ik halve dagen op stal rondhuppel.

babyboomzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:54

Hmm ik zou inderdaad zelf ook niet hoger gaan als 100 euro. misschien zelfs 80.

Dit omdat ik nu 120 euro betaal en 100 euro zelfde stal alleen 1 box in nieuwe gedeeldte ander in de oude dus goedkoper.

Normaal 140 en 120 incl stro maar ik gebruik zaagsel dus 20 per paard eraf en koop zelf zaagsel.

Dan iedere dag van 8 tot 17 weidegang op 4 hectare (iniedergeval erg groot ben niet goed in hec en m2 etc)
Rijbak verlicht
Poetsplaatsen
Spuitplaatsen
Dicht bij bos
Vrije toegang
Hooi zoveel je wil
Als je stro erbij hebt ook zoveel je wilt.
Zelf mesten
Dekens worden op en af gedaan
Voer klaar zetten en word dan door hun gegeven
Hoefsmid en da op 3 km afstand
24 uur toezicht
Afgesloten zadelkamer met iedere eigen kast (ik 2 per paard te veel spullen)
Worden ontwomt zelf betalen dat wel
Hoefsmid kan op tijdstip komen die ik niet kan want hun staan hem bij zelf betalen dat wel
Voeder en zaagsel opslag
Trailer opslag
2 x per jaar op hun kosten een stalparty dus ook heel gezellig.
Toilet
Kantinetje

Plus de extra's zoals

Ze schieten eens een keer wat voor (bijv heb ruzie met 1 dierenarts maar paard was ziek en hun wisten het nummer van mijn da niet meer dus hadden vlug hem gebeld)
Dan laten ze rekening op hun naam komen en hun betalen hem zodat ik niks met die man te maken heb
Ik betaal het wel terug natuurlijk.

Of als paard naar kliniek moet helaas ook eens gebeurd dan laden hun het paard in en rijden ze met je mee gewoon gratis toch 45 min heen en terug
Als paard naar huis kan rijden ze weer.

Of als je zaagsel of voer moet hebben rijden hun met aanhanger mee gratis.

Zelfs als ik geen oppas heb dan zeggen ze drop baby binnen en ga lekker paar uurtjes met je knolle aan de gang.

Als paard ziek is bijvoorbeeld en die moet paar x medicijn dan ga ik niet continu heen en weer maar blijf ik op stal dan kan ik mee eten en krijg ik continu drinken...

En dat voor beide paarden samen maar 220 euro vind toch dat ik een perfect plekje heb :)

En ik zou daarom maar 100 of 80 pp betalen..

Mischien kun je zelf meer extra's erbij doen gewoon om het aantrekkelijker te maken ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:57

ik zou ook iets van 75 per box. (het gaat om 3 toch?) Met verhoging mocht er vooruitgang zijn in de luxe (toilet, kraan, bakje)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:27

Jeetje ik vind wel dat jullie heel laag inzetten met de stalling.
Enig idee wat het hooi en stro kost vandaag de dag? Blijkbaar niet.
Het enige waar ik het wel mee eens ben is dat 4 per dag buiten te weinig is.
Een stal als die van ts moet het hebben van de recreatiemens en die willen weidegang zo veel mogelijk.
Als je je paard meer buiten wil hebben is dit dus geen goede plek ongeacht hoe duur die is.
Ik verbaas me zo vaak over stallen waar rustig 300 euro voor wordt betaald en waar ze amper ruwvoer krijgen en amper buiten komen.
Trouwens een wc vind ikzelf ook wel prettig.
Maar onder de 100 euro vind ik zwaar overdreven, dat staat echt niet meer in verhouding vind ik zelf.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 10:10

Haha, ik weet niet waar jullie de conclusie getrokken hebben dat ik de eigenaresse zou zijn van de stal? Maar dat is niet zo. De stalling is hier net begonnen en ik vind het wel interessant om te kijken wat anderen ervoor zouden geven. En niet paardwaardig vind ik persoonlijk een beetje onzinnig. De stal waar de boxen in staan is super groot, hoog en schoon. Er is veel daglicht, ze krijgen 5x per dag voer, super kwaliteit hooi en stro, sociaal contact met andere paarden en mijn pont staat samen met een shetlander op het land wat ze absoluut zalig vind! Er is veel land bij de stal dus ze staan nooit in de blub.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:20

Als de stallen echt altijd lekker schoon zijn en mn paardje echt op een weide staat en niet in een modder zooi de hele winter. En de paarden met zorg en liefde worden behandeld dan mag het voor mij wel tussen de E120 en E140 kosten. Komt daar dan nog een verlichte buitenbak, toilet en poets/spuitplaats bij dan het dubbele.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:43

ik zou mijn paard gewoon niet op een stal willen hebben waar een paard zomer/winter maar 4 uur per dag buiten komt. en zo zijn er vele met mij.
dan kunnen de stallen nog zo licht en schoon zijn.

als het nu in een super dicht bevolk deel van nederland was, dan kun je nog zeggen dat je geen keus hebt. maar in limburg is volgens mij nog grond genoeg.

ben nu wel benieuwd wat er voor die stal gevraagd wordt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:45

Jesito, ik vind 100 euro echt de max voor zo'n stal. Ik koop zelf al mijn hooi en stro in dus ik weet wat ik kwijt ben. (en als diegene ook deels van eigen land kan hooien scheelt dat ook) Bovendien heb je in de zomer geen kosten eraan. Dus minstens 6 maand geen extra hooi en stro, ervan uitgaande dat ze dan wel dag en nacht buiten staan.

Een bak of paddock waarin de paarden lekker buiten kunnen staan zou het voor mij al gelijk verhogen dat bedrag. En een toilet, maar goed... Die heb ik zelf ook niet haha. Want 4 uur buiten zou ik zelf nooit voor kiezen...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-12-11 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:47

ik begreep juist dat ze zowel zomer als winter 4 uur naar buiten gaan, maar dat heb ik dan misschien fout gelezen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:49

Ik zou er niet willen staan.
Een wc en een kraan zou ik wel het minimale vinden.
Een spuitplaats ook, of dit gewoon een varkensrooster is of niet maakt me dan niet uit..
Mits het veilig is natuurlijk.

Een solarium gebruik ik zelf nooit, een bak zou ik wel op prijs stellen maar niet iedereen hoeft dat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:06

vuurneon schreef:
Jesito, ik vind 100 euro echt de max voor zo'n stal. Ik koop zelf al mijn hooi en stro in dus ik weet wat ik kwijt ben. (en als diegene ook deels van eigen land kan hooien scheelt dat ook) Bovendien heb je in de zomer geen kosten eraan. Dus minstens 6 maand geen extra hooi en stro, ervan uitgaande dat ze dan wel dag en nacht buiten staan.

Een bak of paddock waarin de paarden lekker buiten kunnen staan zou het voor mij al gelijk verhogen dat bedrag. En een toilet, maar goed... Die heb ik zelf ook niet haha. Want 4 uur buiten zou ik zelf nooit voor kiezen...

Ook ik heb mijn paarden jaren zelf op een land gehad en ook ik weet wat ik toen al kwijt was met mijn twee paardjes en toen waren de prijzen nog niet zo gek als nu van hooi en stro.
Je moet ook bedenken dat het nog steeds een dienst is, dus ook de arbeit, simpele dingen als licht, water en reparaties moeten betaald worden en dan zou zo'n boer ook graag nog iets overhouden.
In de zomer kunnen ze blijkbaar kiezen op die stal hoeveel ze buiten komen dat wil dus niet zeggen dat ze dag en nacht allemaal buiten blijven.
In de zomer heb je ook nog wel kosten, want een weide vraagt ook onderhoud.

Zoals ik al zei, vind ik 4 uur weidegang ook te weinig.