Schoft van mijn pony kapot ! niets helpt !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:12

mychamp schreef:
Volgens mij heb je dit jaar ook een ander deken dan vorig jaar of niet?
Door de sjabrakken kan het zowieso niet komen, want die liggen altijd super. Ik snap er ook geen bal van, echt heel erg vervelend. Is het weer zo erg als vorig jaar?

Jaa.. helaas is netzo erg aan het worden.. ;(
Ja, ik heb vanalles geprobeerd, ik heb 2 of 3x nieuwe dekens gekocht.. of andere onderop gelegt.. het kan toch niet van elk deken komen ?

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:14

Wennii schreef:
Je hebt toch ook van die elastische borstbeschermers voor onder een deken? Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens, maar heb een aantal jaar op een stal gestaan waar een paar meiden die voor hun pony's/paarden met hoge schoft gebruikten omdat het daar ook hoog genoeg zat om bescherming te bieden en het scheen wel te helpen...

Misschien is dat een idee?

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar die snee ook gewoon een flinke snee van boven in naar onder in de schoft, in 1 dag tijd, daarvoor ging het wel goed, dus die borstbeschermer moest er toen ook echt af..

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:16

tavalier schreef:
zorgen dat hij niet meer onder het hek kan grazen, en misschien toch even een andere deken proberen

maar ik moet ook naar school, en dan elke 24 uur kijken of dat hij niet onder het hek door graast dat gaat niet zo makkelijk. ik heb echt al veel dekens geprobeert, maar welke ik ook deed, bij allemaal net zoveel schade.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:17

Iris82 schreef:
Nies_ schreef:
Kom op zeg.. Draadje spannen heb je toch zo gedaan? Duw wat prikpaaltjes in de grond, draadje dr aan en hoppa, klaar.

Het is een meisje van 13! Met een moeder met een tumor in haar hoofd en haar vader die het druk heeft.
Ik vind niet dat je dan kunt stellen dat ze 'zo wel een draadje kan spannen'.

Ik ga helemaal mee met het bovenstaande.

TS, misschien kan iemand anders je helpen? Een oom, je buurman, eigenaar van de wei, etc etc.

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:18

Nies_ schreef:
Kom op zeg.. Draadje spannen heb je toch zo gedaan? Duw wat prikpaaltjes in de grond, draadje dr aan en hoppa, klaar.

en de verbinding met het electrische dinges, hoe krijg je die er dan aan want die moet dus verbonden worden, anders had ik zelf wel wat palen er in geslagen en een draadje gespannen, dan zag ik de moeilijkheid er ook niet van.

aerdenhout1

Re: Schoft van mijn pony kapot ! niets helpt !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:52

Het is al eerder gezegd, maar als de schoft van je paard stuk zou zijn van het schuren onder het draad/hek door, dan zou je dat moeten kunnen zien aan je dek!
Ik zou toch eens een ander dek proberen!

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:02

aerdenhout1 schreef:
Het is al eerder gezegd, maar als de schoft van je paard stuk zou zijn van het schuren onder het draad/hek door, dan zou je dat moeten kunnen zien aan je dek!
Ik zou toch eens een ander dek proberen!

Hee,,

ik heb ook al gezegt eerder in dit bericht enzo, dat ik al een paar keer andere dekens heb gekocht, ik heb nu een nek hals en hoop dat het daarmee beter wordt, en had eerst een gewoon normaal deken van robby's, maar als het paard onder het hek doorgaat dan trekt hij toch meteen het dek mee naar achter omdat dat achter de bovenste balk blijft steken >?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:08

Zou kunnen, maar dan moet je dat toch echt na een paar keer terug zien aan je dek.
Dan vraag ik me af ..waarom alleen in de winter als je een dek op hebt? Dan zou hij in de zomer helemaal open moeten liggen zonder die " bescherming" zeg maar.
Heb je het hem ooit zien doen eigenlijk? En hoe hoog is jou laagste plank van de omheining?

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:16

aerdenhout1 schreef:
Zou kunnen, maar dan moet je dat toch echt na een paar keer terug zien aan je dek.
Dan vraag ik me af ..waarom alleen in de winter als je een dek op hebt? Dan zou hij in de zomer helemaal open moeten liggen zonder die " bescherming" zeg maar.
Heb je het hem ooit zien doen eigenlijk? En hoe hoog is jou laagste plank van de omheining?

Uhm, de balk is ongeveer 1,50
Het gras is in de zomer volop en in de winter groeit dat niet zo snel aan, logish dat ie dan bij de buurman plukt daar is volop altijd gras :o

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:19

het kan wel van de deken komen. Mijn paard heeft dat ook gehad! Nu hebben we een high liner van harry Horse erop liggen en krijgt ze er geen druk/schuurwonden meer van. Deze type deken ligt half op de hals en niet meer op de schoft. Bij alle andere normale dekens gaat de schoft weer stuk.
Zou dus toch een andere deken proberen met een mini hals of een halve hals eraan.

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:21

fokkertje schreef:
het kan wel van de deken komen. Mijn paard heeft dat ook gehad! Nu hebben we een high liner van harry Horse erop liggen en krijgt ze er geen druk/schuurwonden meer van. Deze type deken ligt half op de hals en niet meer op de schoft. Bij alle andere normale dekens gaat de schoft weer stuk.
Zou dus toch een andere deken proberen met een mini hals of een halve hals eraan.

echt balen.. net een nieuw deken en moet nou zeg maar weer een nieuwe ! maar ik heb het er voor over ;)