Te luxe voor shetlander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Te luxe voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:52

Ow sorry, ik dacht dat ie specifiek naar mij was.
Ik vind juist niet dat 24-7 op de wei slecht is. Ik kan me wel voorstellen dat als je regelmatig rijdt, je daar niet de voorkeur aan geeft.
Maar dat is een andere discussie.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:53

Heerlijk toch!!Als je het kan doen moet je het doen!Geniet lekker van alle luxe!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:54

Het is zeker komkommertijd, 300 per maand voor stalling betalen voor een shetlandpony, sorry maar ik geloof er echt geen barst van.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:57

Iris82 schreef:
Ow sorry, ik dacht dat ie specifiek naar mij was.
Ik vind juist niet dat 24-7 op de wei slecht is. Ik kan me wel voorstellen dat als je regelmatig rijdt, je daar niet de voorkeur aan geeft.
Maar dat is een andere discussie.

Maakt niets uit! :D

Precies, ben ik het mee eens. Zal dan niet zo praktisch zijn, maar het is gewoon het beste voor je paard.

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:04

IndianLady schreef:
Ik heb het er absoluut niet voor over :n
Ja ik heb een shet en ik ben er gek mee, maar dit vind ik echt totale onzin. Een stapmolen? Solarium?
Wat is er mis met een weilandje met schuilmogelijkheid?

En voor dat geld mis ik een kantine :+

Kantine is ook aanwezig :)

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:06

ElineB schreef:
Ik ga mee met capopjekop :j

Of ze in de stapmolen en het onder het solarium gaat weet ik nog niet, het kan wel... Er staan daar nog vier shetjes en die maken er ook gebruik van. :)
Met deze staat ze in de zomer ook op de wei. In de winter wordt de weide daar niet gebruikt, waarom? geen idee...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:07

Heb even zitten kijken, het ziet er heel mooi uit. Wat ik dan wel jammer vind is dat er schijnbaar 2 kleine paddocks zijn. Voor de ruiter is er alle luxe, maar hoe doen ze dat dan met het naar buiten zetten? Want al die paarden passen vast niet in die paddocks.

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:08

pien_2010 schreef:
Hopelijk hangen de drinkbakken laag, kan hij niet onder het plastic schot van de stap molen, kan het solarium omlaag zodat hij de warmte ook daadwerkelijk kan voelen en mag hij veel naar buiten. Ach meid als jij gelukkig bent en je shet ook en je wilt en kunt het betalen dan is het toch goed.
Mijn paarden worden ook volledig verzorgd maar staan altijd buiten met inloop stal en ik betaal voor twee de prijs van één € 250,-- dus. Jij blij en ik blij iedereen zijn eigen keuze.

Drink en voerbak worden door de eigenaar laag gehangen. Hij gaat zelfs een open luik in de deur maken zodat ze net als de andere paarden uit haar stal kan kijken.

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:09

capopjekop schreef:
Heb even zitten kijken, het ziet er heel mooi uit. Wat ik dan wel jammer vind is dat er schijnbaar 2 kleine paddocks zijn. Voor de ruiter is er alle luxe, maar hoe doen ze dat dan met het naar buiten zetten? Want al die paarden passen vast niet in die paddocks.

Klopt het waren er twee maar zijn er nu vier. Dit wisselen ze af met de mensen die gebruik willen maken van de paddock.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:09

Maar hoe lang mogen ze per dag dan naar buiten?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:11

ik vind het eerlijk gezegd meer luxe voor jezelf dan voor het paard, voor het paard (ongeacht welk ras/niveau etc.) is meer een droge weide en of paddock met schuilmogelijkheid luxe..

maar je kan je pony daar prima neerzetten, daar neit van :)
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 08-12-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:12

Malouke schreef:

- verwarmde automatische drinkbak
- wordt twee keer per week volledig uitgemest
- solarium

waarom dat allemaal?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:13

Niet iedere shet is grasmaaier.
Maar kan soms net zo goed een sportcarrière hebben als een groot paard.
In dat geval ? Why not ?

Als je hem echt puur al weide"vulling" hebt, ja dan is de extra's als stapmolen e.d natuurlijk wat overbodig.
Het is in ieder geval wel een hoop geld.

Weidegang e.d zou ik wel een Pre vinden zelf trouwens :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:14

Tsja....... meer luxe voor jou dan voor je pony hoor.

en in de winter dus dagelijks 'in de paddock'. Maar met maar 4 kleine paddocks, hoe wil je dat gaan doen?
Of vind je het fair tegenover je pony dat hij 24-20-18-16u. per dag op stal staat??? Dat is geen luxe...... en al helemaal niet naar je pony toe....

paarden horen lekker rond te kunnen lopen. Als ik mijn pony's zoveel en zolang op stal zou moeten houden, dan had ik ze al lang verkocht.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:16

Als je het er voor over hebt, waarom niet? Ik zou het er wel voor over hebben alleen zou ik 885,- euro p.m. moeten betalen(3x) :P En dat heb ik er niet voor over :Y)

Gelukkig hebben ze hier ook een goede plaats en dichtbij(aan huis)
Laatst bijgewerkt door FrieseMenner op 08-12-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:17

Het valt me op dat veel dit "duur" vinden. Zo ontzettend duur is het niet.. Iig niet mijn omgeving, hiervoor sta je in deze buurt voor dat geld op een stal met een buitenbak, zelf mesten, buiten zetten, alleen voeren wordt gedaan.. :+

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:18

Malouke schreef:
ElineB schreef:
Ik ga mee met capopjekop :j

Of ze in de stapmolen en het onder het solarium gaat weet ik nog niet, het kan wel... Er staan daar nog vier shetjes en die maken er ook gebruik van. :)
Met deze staat ze in de zomer ook op de wei. In de winter wordt de weide daar niet gebruikt, waarom? geen idee...

Bij ons mogen de paarden ook niet op wei in winter. Dat is om de wei optimaal te houden (altijd groen). er zijn wel paddock waar ze mogen lopen en daar zijn geen gras meer

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:20

JoyCiej007 schreef:
Tsja....... meer luxe voor jou dan voor je pony hoor.

en in de winter dus dagelijks 'in de paddock'. Maar met maar 4 kleine paddocks, hoe wil je dat gaan doen?
Of vind je het fair tegenover je pony dat hij 24-20-18-16u. per dag op stal staat??? Dat is geen luxe...... en al helemaal niet naar je pony toe....

paarden horen lekker rond te kunnen lopen. Als ik mijn pony's zoveel en zolang op stal zou moeten houden, dan had ik ze al lang verkocht.

WAt is het punt, de shetlander kan behoorlijk rondlopen in een stal van 3 bij 3 meter, hij krijgt een luik om naar buiten te kijken. Wat is het verschil met een paddock behalve dat het buiten is?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:22

piezze schreef:
WAt is het punt, de shetlander kan behoorlijk rondlopen in een stal van 3 bij 3 meter, hij krijgt een luik om naar buiten te kijken. Wat is het verschil met een paddock behalve dat het buiten is?

Grapje toch?

In een paddock hebben ze veel meer ruimte (als het goed is) dan in een stal van 3x3. Daar kunnen ze dus ook een keer goed de benen strekken.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:23

Sjors493 schreef:
Malouke schreef:

- verwarmde automatische drinkbak
- wordt twee keer per week volledig uitgemest
- solarium

waarom dat allemaal?

dat eerste is vooral handig in de winter, paard heeft altijd wat te drinken omdat je geen last hebt van bevroren waterbakken
tweede is toch ook wel prettig dat er regelmatig gemest word en anders in ieder geval opgestrooit
solarium is erg fijn hoor, vooral na de training in de winter, koelen de spieren niet te snel af, wel luxe idd.

maar goed sjors, dit zijn dingen die ik dus niet zo raar vind, al helemaal niet de eerste twee, dat iemand deze luxe niet kent of niet gewend is wil niet zeggen dat het onzin of overbodig is.

en wat happinez ook al zegt, er zijn genoeg "sportshets" misschien wat minder als een normaal "sportpaard" , maar als je fanatiek bezig bent met je paardje zou ik dit allemaal best prettig vinden hoor, hoewel weide gang of minimaal een aantal uur buiten voor mij ook een vereiste zou zijn, maar goed dit is voor iedereen anders.

mocht ik ooit de lotto winnen komt er hier ook een wasplaats met warm/koud water met super luxe solarium er boven en een trainingsmolen voor mijn kleine monsters hoor!
heb ik helemaal geen problemen mee.

ik zie eigenlijk ook gewoon geen verschil waarom mensen dit voor een groot paard redelijk normaal vinden en voor een kleintje allemaal maar overbodig.

dus TS, als jij het geld geen probleem vind absoluut doen, heerlijk lijkt me dat!
Laatst bijgewerkt door probabeest op 08-12-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:24

Ik vind het veel geld, vooral omdat her om een shet gaat, sportpaard is weer anders. Na 3 maanden stalling, ben je al zeker net zoveel kwijt als die tijd weitje met schuilmogelijkheid en nieuwe shet erbij ;)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:27

maar haike, als TS nou heel fanatiek aan het werk gaat met haar shet, vind je het dan nog steeds onzin?
en zo ja, waar zit voor jou het verschil dan in?
de grote van het paard???

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:27

doen lijkt me prachtig een shet tussen al die sportpaardenXD alleen jammer dat die dan geen wei heeft in de winter

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:31

Shetje kan draven in de stapmolen terwijl de andere paarden rustig aan het stappen zijn :+

Denk dat het voor jouw veel luxe is, maar ik denk dat je shetje blijer is in een wei met soortgenootjes dan zo'n opgesloten leven te lijden

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:33

Michellkuh schreef:
Denk dat het voor jouw veel luxe is, maar ik denk dat je shetje blijer is in een wei met soortgenootjes dan zo'n opgesloten leven te lijden

maar geld dit dan niet voor alle paarden?
waarom zou een shet hier blijer of minder blij mee zijn dan een groot paard?