Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
torgil schreef:wat zijn jullie af en toe onaardig zeg, iemand kan ook onzeker geworden zijn door al die verschillende adviezen. Doe wat je eigen gevoel je zegt dan is het goed!
Het feit dat jij je paard in zo'n hit actiefstal zet zegt al dat je na denkt over hoe jij je paard gelukkig kunt maken dus....ga zo lekker door!
catalyst1 schreef:Ik vraag me ook af in hoeverre het een hitactief stal is ? 300 minuten per dag kuil..das dus 6 uur kuil eten,terwijl een paard 18 uur/dag beschikking moet hebben over ruwvoer.
mirgino schreef:ik heb de foto bekeken en er zit al aardig wat haar op.
ik zou het lekker doen![]()
waar ik sta is een shet vorig jaar en jaar ervoor geschoren en heeft geen deken op gehad, was in okt geschoren
de pony had ook weer een aardige vacht aangemaakt
en jouw paard kan uit de wind staan,het lijkt mij geen probleem
je moet het wel goed aankijken de eerste dagen hoe hij zich voelt
maar kale pijnlijke plekken van de deken is helemaal niks.
Annickkii schreef:Nu ik de vacht zie kan het wel zonder deken hoor, paarden maken evengoed nog een wintervacht aan. Hou het in de gaten of ze koud aanvoelt, anders kan je altijd nog een 100 grams deken op doen toch!
AdnerB schreef:wat ik me af vraag is waarom je je paard toch ieder jaar scheerd (in ieder geval een deken om doet) terwijl je weet dat je paard al jaren lang erge schuurplekken krijgt van dekens..
liljebo schreef:Ik ben helemaal geen dekenfan, maar zou nu niet zomaar de deken weglaten. Een paard begint in de zomer (ja echt, midden zomer) al met de voorbereidingen van een wintervacht. De wintervacht, zoals een paard die normaal gesproken aanmaakt (zonder scheren en zonder deken altijd buiten) kan nooit op dit moment worden aangemaakt (voorbereidingen zomervacht beginnen zodra de dagen weer langer worden)
Misschien toch gewoon even 'uitzitten' voor deze keer? De winter is snel genoeg weer voorbij en dan kun in het vroege voorjaar beginnen met deken af op de wat aangenamere dagen en vervolgens afbouwen, om hem volgende winter volledig achterwege te laten.
Voerbeleid op je pension lijkt mij helemaal prima.
mirgino schreef:dat zeg jij nou, maar als ik op stallen hoor worden de paarden soms 3x geschoren in de winter omdat de vacht weer aangroeit![]()
en ook de shet bij mij op stal had weer een dikke vacht na een tijdje
44Myrthe44 schreef:Ik zou het niet doen, paarden maken nu geen haar meer aan dat gebeurt tot half november/ begin december. Nu hebben ze de vacht die ze hebben.