Veulentje van 1.5 inrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:30

Schandalig.....koop of neem dan geen veulen

Pepein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:35

Als je toch niet kan wachten met rijden neem dan een volwassen paard of ga op de manege rijden!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:57

Als ik zou merken dat iemand in mijn omgeving dit deed...

zou direct de inspectiedienst dierenbescherming waarschuwen!!!!

Echt heel erg......

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:16

dat word dan zeker een paardje met rugproblemen want de rug is maar volgroeid aan vier jaar en een beetje. dus is drie eigelijk nog een beetje te vroeg maar 2 of 1 dat kan helemaal niet hoor. echt schandalig. trouwens dat zal ook niet lang duren voor ze het weten gaat het paard mank staan en kunnen ze er voor altijd mee stoppen. mss een geluk voor het paard. zulke eigenaars verdientgeen een paardje

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:23

Moeten we dit serieus nemen? Verward Verward

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:35

Ik vind dat 'je mond houden want ze luisteren toch niet' echt zwak.
Je kan tenminste toch PROBEREN die mensen te overtuigen,of te laten schrikken,of laten afzien van hun plannen.
Ik bedoel,als je niets doet en de andere kant opkijkt terwijl je het weet vind ik het best wel schijnheilig.
Ik vind dan een soort medeplichtigheid (beetje te zwaar woord ,maarja)aan het verknallen van het paardje.
Ik vind dat je alles moet proberen om die mensen om andere gedachten te brengen,je kan het toch niet aanziend dat er zo iets gebeurd terwijl je eht misschien had kunnen voorkomen door je bek open te trekken.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:01

xKatleentjex schreef:
een paard van 1.5? o, maar doe maar hoor, kan echt geen kwaad.

Je gaat natuurlijk wel slechte gewrichten krijgen, misvorming van de rug, zeg maar het hele skelet, misschien zelfs karakterstoornissen door ze als 'kind' al te laten werken, en je kunt ze als ze 10 zijn wel naar de slacht brengen en een nieuw paard halen. maar ja, dat je je paard al op 1.5jarige leeftijd kan inrijden i.p.v 3jarige, dat maakt veel goed hoor!
(iedereen weet dat ik hier sarcastisch bezig ben hé)

Idd, dat krijg je dan allemaal. Maarja sommige mensen Stoom uit je oren

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:01

Ik vind zoiets triest! Sommige mensen kunnen blijkbaar niet wachten.
Ik heb zelf maar al te vaak gezien dat 2-jarigen al ingereden waren.

1x meegemaakt dat ze op een 16 maanden oude arabier zaten en het inrijden overlieten aan een 12 jarig jongetje, die uit eigen ervaring besloten had dat dit beter ging met een stang en sporen. Klinkt ongeloofwaardig, maar was echt zo. Ik heb toen een goed gesprek gehad met de eigenaar en hij zag gelukkig wel in dat dit foute boel was.
Hij heeft 'm toen een jaar laten staan en een jaar later in laten spannen.
Liep gelukkig dus nog goed af.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:39

DWSS schreef:
Wat woog de persoon , was het een klein kind van 4 jaar ? Dat kan natuurlijk ook er daar krijgt zelf een veulen geen doorgzakte rug van hoor , tja , als het een volwassenen is natuurlijk wel maarja

Als ik een jong paard had ik er zelfs geen Barbie op gezet! (oeps beetje overdreven..) Zo'n jong paardje hoort toch lekker in de wei met andere veulens te spelen tot een jaar of 3-4? Sneue personen hoor als je dat doet...Arm veulen.. Verdrietig

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:07

Als iemand een paard/veulen wil verpesten moet men dat zo doen ik zou denken (wie gezond en normaal is in hun hoofd) een veulen van 1.5 jaar niet in gaan rijden je mag pas beginnen rond 3/4 jaar en als je het eerder doet dan kan je pony/paard later een in gezakte rug krijgen en problemen met bepaalde dingen.
Dat als het paard 5 jaar is en je hebt hem al met 1.5 jaar ingereden dan moet je zien wie er op zijn flikker krijgt en dat is dat beestie,gewoon sneu dat mensen die met dieren omgaan niet eens normaal kunnen nadenken. Verward

sorry voor dit maar het moest eruit,ik hoop dat anderen net zo als mij denken en het beste voor hun paard doen en niet mer 1.5 jaar in gaan rijden. Knipoog [/list]