geen zin meer om te rijden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:50

jesito schreef:
Nee hoor kim 2012, het is een duidelijk antwoord.
Jij moet doen waar jij je goed bij voelt, ik speelde alleen in op die zin dat je zei dat je bang bent voor je eigen paard.
Hopelijk gaat het steeds beter met jouw en je paard.

Ja hoor! We gaan de goede kant op,stap voor stap,ik houd gewoon teveel van hem om hem weg te doen haha!
ik had moeten zeggen:WAS bang. sorry verkeerd en te vlug getypt.....
ik heb je even pb gestuurd :o

jendemen25

Re: geen zin meer om te rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:08

ik baal enorm dat ik geen bak heb en dat het nu steeds vroeg donker is. daardoor heb ik ik ook een stuk minder zin... ik heb voor deze winterperiode besloten om de zaterdagen een duinritje te maken maar dan rustig aan. zondag in het land, als die te nat is een rondje door het dorp stappen en op een grasveldje een drafje te doen. En op dinsdag ben ik altijd vrij en longeer ik vaak en wandel ik een heel eind en op donderdag doe geef ik haar een goede poestbeurt en wandelen we een klein rondje om.
ik heb met mezelf dit een beetje afgesproken, ik sta alleen en ik moet zeggen dat je dan ook eerder niets met je paard doet als niemand zegt: kom zullen we samen gaan rijden.
ik merk wel dat ik echt een stuk minder zin heb en als het niet hoeft, dan hoeft het niet.
je moet je ook bedenken dat je in een luxe positie zit; je hebt een eigen paard en jij kunt zelf bepalen wat je met het paard doet, wie zegt er dat je perse MOET rijden?
de verzorging en de aandacht is gewoon het belangrijkste, ik ga elke dag door weer en wind naar m` n paard op de fiets. maar in de zomer rijd ik 6x per week en in de winter maar 2x.... dat is dan maar zo

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:11

heel herkenbaar :j

toen ik nog dagen er tussen had dat ik 12 paarden op een dag reed, had ik er ook weinig zin meer in.
probeer af te wisselen :)

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:36

mischien optie om je paard te trainen volgens emiel foest of monty roberts is ook heel veel ernaast vrijheidsdresuur noemt emiel foest het in zijn boek maar dan meer basis vergeleken wat ik hier op bokt zie.

Het is een hele leuke bezigheid vind ik personelijk :P

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:38

Rijden is niet het belangrijkste. als je paard overdag voldoende buiten komt kan je ook gewoon lekker tutten en wandelen.

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:31

Gewoon niet rijden als je daar geen zin in hebt. Inderdaad een idee om wat grondwerk te gaan doen, leer je je paard ook wat beter van kennen en misschien komen de kriebels dan vanzelf weer.