wel op manege betalen maar niet voor bijrijpaard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:47

_Nancy schreef:
Moet jij als eigenaar winst maken met je bijrijders??
Nee, maneges moeten daar van rondkomen.

Het is niet alleen de lusten! Zij nemen een hele taak van de eigenaar over, omdat zij het geld of de tijd niet heeft. Want waarom zou je anders een bijrijder nemen die perse moet betalen als je het gewoon beide hebt?

Je moet geen paard nemen als je het niet kan betalen, of alleen maar rond kan komen als je een betalende bijrijder hebt, dan heb je de zaakjes slecht geregeld. :n

:j

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:48

_Nancy schreef:

Het is niet alleen de lusten! Zij nemen een hele taak van de eigenaar over, omdat zij het geld of de tijd niet heeft. Want waarom zou je anders een bijrijder nemen die perse moet betalen als je het gewoon beide hebt?

Je moet geen paard nemen als je het niet kan betalen, of alleen maar rond kan komen als je een betalende bijrijder hebt, dan heb je de zaakjes slecht geregeld. :n

En dat ben ik volkomen met je eens :j

Maar kan het niet zo zijn dat een eigenaar een ander ook het plezier gunt ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:48

_Nancy schreef:

Je maakt echt geen winst op een bijrijder hoor, paard kost klauwen met geld in de maand. En zoals ik al zei, niet iedere eigenaar heeft een bijrijder omdat hij zelf geen tijd of geld heeft. Er zijn ook mensen die een ander een stukje plezier gunnen om voor een paar dagen een eigen paard te hebben.

_Nancy

Re: wel op manege betalen maar niet voor bijrijpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:52

Als je het een bijrijder gunt om te genieten van jouw paard, hoef je geen geld te vragen..
Anders gun je het niet echt, vind je wel? :)

En nogmaals, ik zeg toch ook helemaal niet dat je winst maakt als bijrijder?
Ik had het over maneges, die moeten betalende klanten hebben om rond te kunnen komen.
Eigenaren hebben, als ze het goed geregeld hebben zoals het hoort! geen geld nodig om hun paarden te kunnen betalen.
Eigenaren zijn toch geen bedrijf of wel?? Maneges wel.

Een paard kost klauwen met geld, dat weet iedereen.. Dat weet je VOORDAT je een paard koopt al, dus je zorgt dat je daarvoor geld hebt, anders neem je geen paard..
Ik kan het bijvoorbeeld echt niet betalen, dus logisch dat ik geen paard heb :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:52

als mijn verzorgster/bijrijdster mij elke maand 100.00 euro zou geven....... kan ik eind volgend jaar een nieuw paard kopen.
ik snap niet dat jullie zoveel geld kwijt zijn voor een paard.
die van mij komt niks tekort en die heeft en krijgt alles, maar dan kom ik nog niet aan 100.00 euro in de maand

en een manege is een bedrijf, trouwens hier betaal je maar 5 euro per les.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 06-12-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:53

Persoonlijk vind ik het heel bijzonder dat men soms 80 tot 100 euro in de maand besteed wordt aan manegelessen en dat je als eigenaar geen bijdrage mag vragen aan je bijrijder.

In de manege rij je 1x uur les en krijgt (veelal 4 tot 6 aanwijzingen). En laten we rieel zijn de meeste manegepaarden (hoe lief en bewonderenswaardig ze ook zijn) zijn nou geen paarden waar je veel van leert (net als de meeste manege-instructeurs overigens). Voordeel is geen uitmesten en klusjes, anderzijds als je echt een band wil opbouwen met een dier is dit vrijwel onmogelijk.

Als bijrijder kun je een band opbouwen, heb je over het algemeen een wat leerzamer paard onder je billen (eentje die reageert op hulpen), maak je gebruik van (over het algemeen) goed materiaal (zadel e.d) mag je vaker heen. Wordt hulp gewaardeerd én kun je een band opbouwen. Lessen is ook vaak mogelijk.

Ikzelf vraag 50 euro aan mijn bijrijdster (per maand). Paard is een 11 jarige ruin voorheen M nivo. Ze 'mag' hiervoor hem die 2 dagen per week beschouwen als eigen paard. Heeft ze goede spullen. Ze kan met hem lessen (op eigen kosten), rijden, knuffelen .. alles. Maar ze moet ook even zijn stalletje doen en zijn eten klaarzetten.

Destijds (in een ver verleden) heb ik hetzelfde gedaan. En zo onrealistisch vind ik het niet. Maak ik winst op haar ? Nee, echt niet. Zijn voer alleen al kost 40 euro per maand.... en dan heeft ie nog een stal, hoeven enz

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:54

Mijn bijrijdster komt 2x per week, en hoeft er niets voor te betalen. Wel wou ze graag les, en dat betaalt ze zelf. Ik ben allang blij dat ze mijn paard beweging geeft, aangezien ik zelf ook niet elke dag kan. Verdere verzorging hoeft ze niet te doen, maar ze is wel zo lief om zo nu en dan eens mijn zadel en hoofdstel in te vetten. Ik denk dat het ook wel verschilt met een bijrijdpaard die je met de eigenaar moet delen, of een bijrijdpaard helemaal voor 'jezelf' hebt. Vroeger heb ik ook ontzettend veel bijrijdpony's gehad, maar hoefde daar nooit voor te betalen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:55

mijn verzorgster heeft hem 7 dagen in de week, en betaald niks.
hoef ook niet, wil ik ook niet.

Ik wilde paarden, en ik ben blij dat zij er tijd insteekt.

dat bedoel ik angeliekje

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:56

Ik vind het een terechte vraag van de TS. ik zit me er ook vaak over te verbazen... Als bijrijdster vond ik het altijd niet meer dan normaal om een aandeel te hebben in de stallingskosten, op de dagen dat ik het paard mocht rijden/verzorgen mocht ik het immers als een eigen paard beschouwen.

Nu heb ik een eigen paard, betaal een flinke rekening om hem in volpension te hebben staan. Een eventuele bijrijdster zou mijn paard dus 'gebruiken', evenals mijn spullen en de accommodatie. Ik loop het risico dat mijn paard minder fijn te rijden zou zijn voor mijzelf, hij kan zich blesseren, een ijzer verliezen, mijn spullen slijten, en wellicht is de bijrijder net wat minder zuinig op de spullen aangezien die ze niet zelf heeft hoeven aanschaffen etc. Wat is er dan raar aan dat een bijrijder een bijdrage in de kosten zou leveren?

Ondertussen hebben ze in sommige gevallen ook een kwalitatief veel beter paard te rijden dan een afgestompt manegepaard. Ook dat is wat waard.

Ik heb nog geen bijrijdster nodig. maar ik zou 1/7e van de stallingskosten per dag in de week dat ze hem mogen rijden normaal vinden :o gezien de hoge stallingskosten komt dat dus voor 2 dagen per week algauw op 100 euro. dan maak ik geen winst op een bijrijdster, want die dagen lever ik immers in? :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:56

_Nancy schreef:
Als je het een bijrijder gunt om te genieten van jouw paard, hoef je geen geld te vragen..
Anders gun je het niet echt, vind je wel? :)

En nogmaals, ik zeg toch ook helemaal niet dat je winst maakt als bijrijder?
Ik had het over maneges, die moeten betalende klanten hebben om rond te kunnen komen.
Eigenaren hebben, als ze het goed geregeld hebben zoals het hoort! geen geld nodig om hun paarden te kunnen betalen.
Eigenaren zijn toch geen bedrijf of wel?? Maneges wel.

Een paard kost klauwen met geld, dat weet iedereen.. Dat weet je VOORDAT je een paard koopt al, dus je zorgt dat je daarvoor geld hebt, anders neem je geen paard..
Ik kan het bijvoorbeeld echt niet betalen, dus logisch dat ik geen paard heb :j

Waarom zou je daar niks voor mogen vragen? Door geld te vragen geef je hen juist een sterkere positie (tevens voor mij een reden om geen geld te vragen). Het hoeft ook niet te zijn dat je de hobby van een ander dadelijk bijna volledig bekostigd. Bij een sportclub betaal je toch ook contributie en huur. En daarbij, als er iets met het paard gebeurd wanneer de bijrijdster er mee aan de slag is dan komt de rekening uiteindelijk wel bij de eigenaar op het bordje. Dus je kunt het ook zien als een soort verzekering.

Overigens vind ik wel dat het in verhouding moet liggen. Sommige durven geld te vragen terwijl de verzorgster alleen mag poetsen en wandelen en uitmesten. Dat vind ik schandalig, maar als ze verder lekker veel mag doen met het paard dan zie ik er geen probleem in.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:57

An_J schreef:
Persoonlijk vind ik het heel bijzonder dat men soms 80 tot 100 euro in de maand besteed wordt aan manegelessen en dat je als eigenaar geen bijdrage mag vragen aan je bijrijder.

In de manege rij je 1x uur les en krijgt (veelal 4 tot 6 aanwijzingen). En laten we rieel zijn de meeste manegepaarden (hoe lief en bewonderenswaardig ze ook zijn) zijn nou geen paarden waar je veel van leert (net als de meeste manege-instructeurs overigens). Voordeel is geen uitmesten en klusjes, anderzijds als je echt een band wil opbouwen met een dier is dit vrijwel onmogelijk.

Als bijrijder kun je een band opbouwen, heb je over het algemeen een wat leerzamer paard onder je billen (eentje die reageert op hulpen), maak je gebruik van (over het algemeen) goed materiaal (zadel e.d) mag je vaker heen. Wordt hulp gewaardeerd én kun je een band opbouwen. Lessen is ook vaak mogelijk.

Ikzelf vraag 50 euro aan mijn bijrijdster (per maand). Paard is een 11 jarige ruin voorheen M nivo. Ze 'mag' hiervoor hem die 2 dagen per week beschouwen als eigen paard. Heeft ze goede spullen. Ze kan met hem lessen (op eigen kosten), rijden, knuffelen .. alles. Maar ze moet ook even zijn stalletje doen en zijn eten klaarzetten.

Destijds (in een ver verleden) heb ik hetzelfde gedaan. En zo onrealistisch vind ik het niet. Maak ik winst op haar ? Nee, echt niet. Zijn voer alleen al kost 40 euro per maand.... en dan heeft ie nog een stal, hoeven enz

40 euro in de maand voer :wow:
doe jij met 1 zak 1 week?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:58

Ik betaal niks en ik mag haar ook zowat beschouwen als eigen paard. :j
Ze wil me overal naar brengen als het kan, in februari met wedstrijd rijdt zij met trailer.
Morgen naar de manege om binnen te kunnen rijden..
Volgend jaar waarschijnlijk naar Ermelo voor haflingerdag oid.

Ik hoef ook niet perse te mesten, soms doe ik het wel zomaar, maar het is geen moeten.
Ze is goed voor de paarden, ze doet er alles voor, stal is altijd netjes, eten in overvloedt!
Ik heb gewoon de beste eigenaar die je kunt wensen :D

Maar goed, wat ik dus wil zeggen is dat je niet perse hoeft te betalen om een paard als eigen te mogen beschouwen en er alles mee mag doen.

En An_J, zoals ik zei nog eens; Manege = bedrijf wat winst maakt.
Eigenaar = geen bedrijf, en wil gewoon minder kosten maken

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:01

capopjekop schreef:
Waarom zou je daar niks voor mogen vragen? Door geld te vragen geef je hen juist een sterkere positie (tevens voor mij een reden om geen geld te vragen). Het hoeft ook niet te zijn dat je de hobby van een ander dadelijk bijna volledig bekostigd. Bij een sportclub betaal je toch ook contributie en huur. En daarbij, als er iets met het paard gebeurd wanneer de bijrijdster er mee aan de slag is dan komt de rekening uiteindelijk wel bij de eigenaar op het bordje. Dus je kunt het ook zien als een soort verzekering.

Overigens vind ik wel dat het in verhouding moet liggen. Sommige durven geld te vragen terwijl de verzorgster alleen mag poetsen en wandelen en uitmesten. Dat vind ik schandalig, maar als ze verder lekker veel mag doen met het paard dan zie ik er geen probleem in.

Sterke positie?? :)
Dat is als je er een contract op zet.

Als eigenaar kun je je bijrijder zonder pardon de deur wijzen, betalend of niet.
Er kan altijd iets gebeuren.. Met jouw als eigenaar kan er ook iets gebeuren, dus wat je zegt vind ik niet helemaal terecht.
Als je niet wil dat er iets met je paard gebeurd, neem je maar geen bijrijder, doe je het alleen zelf.
Dan gebeuren de ongelukken alleen met jouw.

Ik vind het win-win voor beide.

Als je voor de eigenaar moet gaan betalen is het;
winwin-win..
Niet eerlijk :n

Lolacabana

Re: wel op manege betalen maar niet voor bijrijpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:03

Ik zou best voor een bijrijdpaard willen betalen, maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik zal mesten/opstrooien of andere rotklusjes voor je zou doen :)

Nu is het in mijn geval niet meer aan de orde, want ik heb een eigen pony en heb ook een bijrijdster.. en die betaald niks :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:04

Dan heb je mazzel Nance, gewoon getroffen met de eigenaren. En ik denk dat mijn verzorgstertje het ook wel getroffen heeft met mij O:) Ze rijdt nu 1x per week op mijn shet, ik begeleid haar en geef haar nu nog les. Straks gaan ze samen naar de ponyclub. Ik breng ze dan met de trailer heen en weer. Leuke dingen mag ook altijd, laatst heb ik ze met de trailer naar een bos gebracht. Eigenlijk zou ik met het tweespan gaan mennen, maar helaas liep Grietje niet lekker. Dus toen verzorgstertje opgebeld of ze zin had om mee te gaan op Hans. Klusjes hoeven ze niet te doen en geld wil ik niet hebben. Maar zoals ik al zei, ik snap heel goed als andere eigenaren dat wel vragen.

Overigens voor 100 euro kan ik geen paard onderhouden. Ze staan thuis, maar als ik zie wat er aan hooi in gaat dan zit ik daar al ruim overheen (oke is wel voor 2 shetten en een welsh), maar dan heb ik de smid, voer en alle andere kosten nog niet meegerekend.

Ik vind idd wel dat een verzorgster een sterkere positie heeft. Wettelijk gezien niet. Maar als ik geld aan mijn bijrijdster zou vragen dan vind ik dat ze daar iets voor terug moet krijgen. Dan zou ik niet af durven te zeggen als er iets tussen komt, daar zou ik me bezwaard bij voelen. Als iedere eigenaar zou denken zoals jij het nu omschrijft dan zou een verzorgpony nog maar voor weinig mensen zijn weggelegd denk ik :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:07

Maar wat is er erg aan minder kosten willen maken als eigenaar? Hou me ten goede: ik kan nu prima rond komen zonder bijrijdster, maar het is ook weer niet zo dat ik als liefdadigheid mijn paard structureel door iemand zou laten doen. Nu doet een vriendin hem verzorgen/rijden als ik een keer niet kan, maar dat is dan voor mij en voor haar vrijblijvend en daarvoor hoeft zij uiteraard niets te betalen.

Zo lang het op een vrijblijvende basis is zou ik niks aan bijdrage verwachten, dan helpen ze mij immers uit de brand of ik gun ze het plezier.

Maar zodra ik vaste dagen mijn paard uit handen ga geven dan is het vanuit beide opzichten dus niet zo vrijblijvend meer en lijkt een bijdrage me logisch. De bijrijdster verwacht ook wat van mij. Ik kan dan toch ook niet opeens tegen de bijrijder zeggen van: oh ja, is jou dag vandaag, maar ik ga liever zelf! Als er niks betaald wordt kan dat mijn inziens wel, (of dat handig is is een 2e ;))

Trouwens als mijn paard opeens langdurig geblesseerd zou zijn en de bijrijder zou me dan niet laten zitten, nou dan zou ik al zo blij zijn, dan hoeft de bijdrage echt niet meer betaald te worden.

@Nancy, het wordt pas winwin-win voor mij als eigenaar als mijn paard er beter van wordt dat hij door de bijrijder gereden wordt, oftewel, dat hij verder opgeleid zou worden. das meestal niet het geval hoor :Y)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:09

vrouwke schreef:
40 euro in de maand voer :wow:
doe jij met 1 zak 1 week?

OT... maar goed.

Nee hoor, paardenkind eet Pavo muesli. Muesli kost 14,50 tegenwoordig per 15 kg.
Hij eet 1,5 kg per dag. Exacte kosten 43,50 per maand

Verder ben ik het met Javayo eens. :j

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:09

Krom, krommer, kromst.

Ik als paarden eigenaar GUNDE in het verleden meerdere keren meisjes een verzorgpony.
0,0 vroeg ik ervoor.
En niet omdat ik niet geen tijd had oid. Maar omdat ikzelf als meisje altijd heel blij en DANKBAAR was als ik een verzorgpony had. Hier heel veel meer geleerd dan lessen bij een manege.
Hier is geen manege hier in de buurt waar je fatsoenlijk leert rijden. Paarden lopen als robotten hun rondje. Leer je niets van. Ze moeten juist fout geleerde dingen afleren.

En toch hebben al die meiden het op een moment verbruidt. Alle vrijheid, met enkele regels.
Tis toch mijn schatje die je in goed vertrouwen aan een ander overlaat. Alsof je je kind aan iemand meegeeft.... (heb geen kids, en mijn paarden zijn mijn allesie)
En dan toch doen wat niet mag, andere erop laten, stiekum naar buiten gaan, nooit bereikbaar zijn, gewoon niet komen opdagen op de ene vaste dag in de week waardoor pony stal dus niet uit kwam. Enz enz.

Nou, enige dankbaarheid voor het voor nop mogen rijden en verzorgen is tegenwoordig al vaak heeeeeeeel ver te zoeken bij de meiden van tegenwoordig. Niets hoeven doen (alles werd gedaan) alle faciliteiten waar IK grof voor betaal en nog met een air alsof IK dankbaar moet zijn. Dacht het niet.

Ik zie het zo, de meiden van tegenwoordig willen alles, voor niets. Een dure, zeer dure hobby op kosten van een ander. Niet meer en niet minder.

Uiteraard ligt het iets anders voor GOED geschoolde ruiters die het paard verbeteren.
Maar dan nog vind ik vanzelfsprekend dat de bijrijder niet op kosten van de paardeneigenaar kan teren.
Want dat is en blijft het. Hoe je het ook went of keert.
Laat staan dat ik een bijrijder zou gaan betalen.... Ja, als diegene bijv. in opdracht mijn paard inrijdt.
Maar dan is diegene ook aanprakelijk voor zijn of haar gemaakte fouten....

Voor mij dan ook geen bijrijders meer, ben voorgoed genezen.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:10

Ik denk dat er ook nog twee manieren zijn van bijrijden. Of je helpt de eigenaar met verzorgen en komt twee of drie keer in de week en deelt het paard, of het paard is niet van jou, maar staat wel helemaal tot jouw beschikking. In het eerste geval vind ik dat je geen geld zou hoeven te betalen, in het tweede geval vind ik dat het wel zou kunnen (maar is natuurlijk niet perse nodig).

En dan is het gewoon een kwestie van kiezen: Wil je gewoon één keer in de week les op een manege en geniet je dan een uurtje of twee van de paarden daar zonder poespas eromheen. Dan betaal je daarvoor. Wil je een verzorpaard dan kies je zelf of je wel of niet wilt betalen.
Het is wat mij betreft niet zo zwart wit, maar aan iedereen zelf wat ze zelf willen en ik denk dat er voor iedereen een match is wat dat betreft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:10

An_J schreef:

Ik rij op een manege waar niet het type luie-manegepaard staat en waar je ook echt wat leert, ook oefeningen op M niveau. Instructie is fijn (meer aanmerkingen en tips dan 6 stuks bijvoorbeeld) en ik leer er ook echt wat.
Daar tegenover stond mijn (inmiddels ex) bijrijdpony zonder niveau en waar ik door het bos mee mocht hobbelen. Ook mesten en voeren hoorde daar natuurlijk bij. Betalen hoefde ik niet. Overigens reed de eigenaar er in die tijd ook niet echt op wegens omstandigheden, dus zo kreeg ze de nodige beweging én ik had er plezier van. Pony was in het begin geblesseerd en kon dus alleen wat stap + draf in de bak, daarna opgebouwd en uiteindelijk kon er gewoon weer op gereden worden.

Waar zou jij voor betalen?

Het ligt voor mij een beetje aan de situatie. Ik zou persoonlijk niet betalen voor een bijrijdpaard. Ik zie het als een win-win situatie voor beide kanten. Ik zou bijv. wel eens iets voor mijn bijrijdpaard willen kopen (dekje/halster/etc), maar geen 100 euro in de maand. Ik ben dan ook niet op zoek naar een echt leerpaard dat Z loopt, mijn lessen volg ik op de manege wel - een leuke pony om door het bos te hobbelen zou meer mijn type bijrijdpaard zijn. Het is maar net wat je zoekt.
Als ik een eigen paard had zou ik een bijrijder ook niet laten betalen; als je de kosten of de tijd voor een paard niet zelf kun ophoesten moet je ook geen paard kopen (dat zijn ook meteen de hoofdredenen dat ik geen paard heb).

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:11

Maar wie betaald de verzekering voor de bijrijdster..??? Of heeft niemand van jullie hier op bokt een verzekering afgesloten..
De eigenaar blijft ter aller tijd aansprakelijk voor de schade die het paard veroorzaakt, dus ook als de bijrijdster letsel op loopt..
Laatst bijgewerkt door Elco op 06-12-11 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:14

Ik betaal voor mijn verzorgpaardje nu 65 euro per maand. En dat is dan voor 3 dagen in de week.
Een prima bedrag vind ik zelf.
Ik mag voor dit bedrag gebruik maken van alle spullen, buitenbak en ruime mogelijkheden tot buitenritten. (Strand & Bos op loopafstand).
Die 3 dagen dat ik hem verzorg mag ik zelf beslissen wat ik wil gaan doen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:14

Ik ben zelf een bijrijder en ik betaal niks. Ik kan heerlijk rijden 2 keer in de week en de eigenaar heeft minder werk aan haar paard. Ze moet ook regelmatig in het weekend weg en dan rij ik het paard het hele weekend.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:16

Elco schreef:
Maar wie betaald de verzekering voor de bijrijdster..??? Of heeft niemand van jullie hier op bokt een verzekering afgesloten..
De eigenaar blijft ter aller tijd aansprakelijk voor de schade die het paard veroorzaakt, dus ook als de bijrijdster letsel op loopt..

jaa ikke 30 euro pj bij de hippo zorg :D

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:16

Schade veroorzaakt met/door mijn paarden (met mij als ruiter of niet) valt bij mij gewoon onder mijn aansprakelijkheidsverzekering (bewust nagevraagd). Haar ziektekosten (mocht ze in het ziekenhuis terecht komen) vallen uiteraard gewoon onder haar ziektekostenverzekering.