Duhelo schreef:Tigra_ schreef:Ik zeg ook niet dat ze weinig beweging krijgen.(als je op mij doelde dan)
Persoonlijk ben ik voor minimaal 5000 m2 weide/paddock. Of dat nu alleen zomer is maakt niet zoveel uit. Maar ik vindt het heerlijk als mijn paard van wei tot wei zich helemaal uitleeft en dat kan op een kleine ruimte gewoon niet zo goed. Maar dat is mijn mening. Ik weet dat vele er anders over denken. Maar vindt het soms jammer dat mensen altijd maar overal op ieder kleine hoek een paard willen houden. En nee nu doel ik niet perse op TS maar algemeen. Want zoals ik al zei als paddock in de winter en eventueel zomer maanden 's nachts prima te doen.
haha, we quoten elkaar al in twee topics
het was idd op je opmerking over vrije beweging, dat kan toch opgevangen worden door een looppad omheen de weides te maken
als er rondom de weide en paddock een pad gemaakt kan worden, kom ik op een lus van ong 230 meter uit waar de paarden een sprintje kunnen trekken, lijkt mij toch al een behoorlijk stuk, zeker als ze de toertjes zoveel kunnen maken als gewenst
Afhankelijk van het paard mijn paard zou bij de eerste de beste bok al in de draad hangen als ze in een looppad moet lopen.
Maar ik nouja mijn paard is behoorlijk verwend met haar grote weides waar ze zich naar hartenlust "veilig" kan uit leven.
En je hebt dan wel 230 meter maar dat is geen lang recht stuk of je moet de weides echt als rechthoek hebben dan zou het eventueel nog wel kunnen maar als je dan weer een vrij breed pad wil maken wordt de rest weer kleiner. En dan nog de bochten ze moeten toch weer goed opletten zeker als ze met meerdere gaan spelen is zo'n looppad ook niet altijd even veilig volgens mij. Nou laten we het er op houden dat het voor mij en mijn paard(en) niet ideaal zou zijn en het niet mijn keus zou zijn. Wat TS doet moet ze uiteraard helemaal zelf weten als zij zich er goed bij voelt moet ze het zeker doen hoor. Ik vindt gewoon de ruimte te beperkt om zich echt goed uit te leven wat de paarden hier toch dagelijks even doen. Ander is het dus als je bv in de zomer een lekker ruime wei kunt bij huren.